ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σιδηρόδρομος: Η προβληματική σύμβαση 717 και τα ευρωπαϊκά κονδύλια 

Σιδηρόδρομος: Η προβληματική σύμβαση 717 και τα ευρωπαϊκά κονδύλια 

Από το 2014 η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατ. το 90% των οποίων αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ένα από αυτά τα έργα αφορούσε την ανάταξη του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, το οποίο σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. 

H σύμβαση για το έργο «Ανάταξη του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη» υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014 ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την Alstom.  

Η σύμβαση ήταν αρχικού προϋπολογισμού 41 εκατ. ευρώ ενώ το 2021 υπογράφηκε νέα συμπληρωματική σύμβαση ύψους 13,3 εκατ. ευρώ. Στις 22 Ιανουαρίου 2021 το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης, όπως ανέφερε η ΕΡΓΟΣΕ, προέκυψαν ανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του. Οι εργασίες αυτές αποτυπώθηκαν στη δεύτερη σύμβαση. Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 78,7% του αντικειμένου ενώ οι εργασίες που αφορούν τη δεύτερη σύμβαση βάσει των επίσημων στοιχείων της ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρωθεί κατά 16,9%.

Σιδηρόδρομος: Η προβληματική σύμβαση 717 και τα ευρωπαϊκά κονδύλια -1

Το σύστημα European Control Train System

Η εν λόγω σύμβαση (717) έχει άμεση επαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005), η οποία αφορά την εγκατάσταση του EΤCS (European Train Control System) στα αντίστοιχα τμήματα.

Η ολοκλήρωση των έργων θα είχε ως αποτέλεσμα στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια, ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να γίνει σε 3:15’ από 3:57’ που είναι σήμερα.

Το σύστημα EΤCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:

  • τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
  • την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
  • την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (Lineside Electronic Units) και ραδιοφάρων (Εurobalises).

Τα έργα του Ταμείου Ανακαμψης

Μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης περνάει και η ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου.Όπως αναφέρεται στο κείμενο του Ταμείου Ανακαμψης, στις υποδομές προωθούνται ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι έξυπνες υποδομές με σκοπό την ανάπτυξη υψηλής ποιότητας, πολυτροπικών, ανθεκτικών στην κλιματική αλλαγή, έξυπνων και βιώσιμων συστημάτων υποδομής και μεταφορών. Σκοπός των επενδύσεων είναι τόσο ο έλεγχος και η συντήρηση των υποδομών όσο και ο εκσυγχρονισμός τους με λειτουργίες φιλικές προς το χρήστη. Το σύστημα μεταφορών είναι εξίσου σημαντικό για τον Άξονα και μέσω της ανάπτυξης του δικτύου του σιδηροδρόμου θα ενισχυθούν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι κάτοικοι τον περιοχών του δικτύου. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Τέμπη: Πιάνουν δουλειά οι εμπειρογνώμονες – Οι τρεις εντολές του Γ. Γεραπετρίτη

ΡΑΣ: Αυτεπάγγελτη έρευνα για τη συμμόρφωση με τα συστήματα διαχείρισης ασφάλειας

Σιδηρόδρομοι: Το σύστημα περιμένει να αναβαθμιστεί εννέα χρόνια

Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 47 οι νεκροί της τραγωδίας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News