ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καλάθι του νοικοκυριού: Τα κακώς κείμενα και οι αλλαγές

Καλάθι του νοικοκυριού: Τα κακώς κείμενα και οι αλλαγές

Ταμπελάκια που δεν φαίνονταν, παρά μόνο με…μεγεθυντικό φακό, προϊόντα που έληγαν σε λίγες ημέρες και επομένως δεν υπήρχαν αποθέματα, με συνέπεια οι καταναλωτές να αγοράζουν αναγκαστικά άλλα προϊόντα σε υψηλότερη τιμή, αλλά και ταμπελάκια με το σήμα «καλάθι του νοικοκυριού» σε προϊόντα που στην πραγματικότητα δεν ήταν στο «καλάθι», σε μια προσπάθεια να παρασυρθούν οι καταναλωτές σε επιπλέον αγορές. Αυτά είναι μερικά από τα κακώς κείμενα που διαπίστωσαν οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού» και τα οποία θα επιχειρηθεί να διορθωθούν μέσα από τη νέα υπουργική απόφαση που αναμένεται να υπογραφεί ίσως και σήμερα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η απόφαση θα προβλέπει ότι κάθε προϊόν που συμμετέχει στο «καλάθι» θα φέρει στο ράφι ταμπελάκι με το ειδικό λογότυπο το οποίο θα έχει διαστάσεις τουλάχιστον 10 x 10 cm. Δεύτερον, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι υπάρχουν επαρκή αποθέματα των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι». Κι αυτό διότι τις πρώτες ημέρες εντοπίστηκαν περιπτώσεις άδειων ραφιών ή σκόπιμη συμμετοχή στο «καλάθι» των λεγόμενων «κοντολήξιμων» προϊόντων (προϊόντα των οποίων πλησιάζει η ημερομηνία λήξης). Σε αυτές τις περιπτώσεις θα προβλέπεται η επιβολή προστίμου, ενώ σε περιπτώσεις που για λόγους ανωτέρας βίας δεν μπορούν να τοποθετηθούν τα ίδια είδη, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ενημερώνει επισήμως τις υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και να αντικαθιστά το προϊόν με επίσης άλλον παρόμοιο σε χαμηλή τιμή κωδικό.

Η τρίτη αλλαγή αφορά στην αναγραφή των μεταβολών των τιμών για τα προϊόντα που συμμετέχουν στα «καλάθια». Η πληροφορία αυτή, ωστόσο, θα υπάρχει μόνο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr και όχι στα ταμπελάκια με τις τιμές στα φυσικά καταστήματα.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι το επόμενο διάστημα οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης θα είναι πιο αυστηρές όταν διαπιστώνουν φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών. Έτσι, ενώ τις πρώτες ημέρες περιορίστηκαν σε συστάσεις σε επιχειρήσεις που είχαν βάλει σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού» και σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν σε αυτό, το επόμενο διάστημα προχωρούν στην επιβολή των προβλεπόμενων προστίμων.

Στην επικαιροποιημένη απόφαση, πάντως, δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στις κατηγορίες προϊόντων, χωρίς να αποκλείεται, ωστόσο, η προσθήκη κάποιου προϊόντος που να απευθύνεται κυρίως σε όσους πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

Διαβάστε επίσης: 

Καλάθι του νοικοκυριού: Οι πρώτες εκτιμήσεις για την απάντηση των καταναλωτών

Τι μπήκε στο «καλάθι του νοικοκυριού»: Στα 155 ευρώ η μέση αξία

Καλάθι του νοικοκυριού: Οι στρατηγικές των σούπερ μάρκετ και τα μαθήματα της πρώτης ημέρας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News