Business & Finance Τετάρτη 2/11/2022, 13:16
BUSINESS & FINANCE

Καλάθι του νοικοκυριού: Οι στρατηγικές των σούπερ μάρκετ και τα μαθήματα της πρώτης ημέρας

Καλάθι του νοικοκυριού: Οι στρατηγικές των σούπερ μάρκετ και τα μαθήματα της πρώτης ημέρας

Προϊόντα που τυγχάνουν γενικής αποδοχής από τους καταναλωτές και έχουν σημαντικά μερίδια αγοράς προσπάθησαν να συμπεριλάβουν στο καλάθι του νοικοκυριού, που εφαρμόζεται από σήμερα, τα σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, είναι εμφανής η προσπάθεια των επιχειρήσεων να τηρήσουν μια ισορροπία ανάμεσα στα επώνυμα προϊόντα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σε κάθε περίπτωση, το ενδιαφέρον υπήρξε μεγάλο, όπως άλλωστε έδειξε και το γεγονός ότι  η πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης, όπου αναρτήθηκαν σήμερα οι πρώτοι τιμοκατάλογοι για τα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού», δεν άντεξε υπό το βάρος των αυξημένων επισκέψεων και εμφάνισε σοβαρά προβλήματα το πρωί.

Πηγές από την «Σκλαβενίτης» επεσήμαναν στο «MR» ότι τα κριτήρια με τα οποία επελέγησαν τα προϊόντα που μπήκαν στο «καλάθι» ήταν πρώτον, να πρόκειται για προϊόντα ευρείας αποδοχής, δεύτερον, να έχουν σημαντικά μερίδια αγοράς, τρίτον, να είναι πανελλαδικής εμβέλειας. «Θέλαμε επίσης να έχουμε ένα ισορροπημένο μείγμα επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας», τόνισαν οι ίδιες πηγές.  Θεωρούν δε σχεδόν βέβαιο ότι θα προβούν σε κάποιες αλλαγές του μείγματος την επόμενη εβδομάδα, αναλόγως φυσικά της ανταπόκρισης από το κοινό.

Σε ό,τι αφορά τη σηματοδότηση των προϊόντων έμφαση θα δοθεί στο site – ηλεκτρονικό κατάστημα της «Σκλαβενίτης», όπου ήδη υπάρχει ειδική κατηγορία με την ένδειξη «καλάθι νοικοκυριού», ενώ φυσικά προέχει η ολοκλήρωση της σηματοδότησης μέσα στα φυσικά καταστήματα με τα ειδικά αυτοκόλλητα που τοποθετούνται στα ράφια με τα προϊόντα του «καλαθιού».

Ιδιαίτερη ικανοποίηση εκφράζουν πηγές κοντά στη διοίκηση της «Μασούτης» για το «καλάθι» της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, καθώς όπως επισημαίνουν στο «ΜR» πρόκειται για καλάθι με πολλά επώνυμα προϊόντα, τα οποία όμως διατίθενται σε ανταγωνιστικές τιμές. Από τα 60 προϊόντα του «καλαθιού» της Μασούτης, τα 24 είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος, σε σύνολο 74 προϊόντων που επέλεξε η αλυσίδα από τις 51 κατηγορίες που έχει ορίσει το υπουργείο Ανάπτυξης κι Επενδύσεων, τα 54 είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Από την άλλη, στο «καλάθι» της My Market που αποτελείται από 51 προϊόντα, μόλις 11 είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση οι αλυσίδες θα πρέπει να εντάξουν στο «καλάθι» τουλάχιστον ένα προϊόν από κάθε μία από τις ακόλουθες 51 κατηγορίες:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τοστ

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

4 Φρυγανιές

5 Μακαρόνια Νο 6

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος

21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες.

Υποχρεωμένες να συμμετέχουν στο μέτρο αυτό είναι οι αλυσίδες με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση. Εν προκειμένω πρόκειται για τις ακόλουθες αλυσίδες: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Μy Market, Μασούτης, Γαλαξίας, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Market In, ΣΥΝΚΑ (σ.σ. η δραστηριότητα λιανεμπορίου έχει εξαγορασθεί από την Μασούτης), Bazaar, Χαλκιαδάκης, Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες (εξαγοράστηκαν πρόσφατα από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός). Στη δράση, αν και δεν υποχρεούται, πρόκειται να συμμετάσχει και το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh.gr.

Οι καταναλωτές θα ενημερώνονται για τα προϊόντα εντός των καταστημάτων, καθώς όσα ανήκουν στο «καλάθι» θα φέρουν ειδική σήμανση, από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων, καθώς και από επιπλέον φυλλάδια που πιθανόν θα εκδώσουν κατά τα πρότυπα των φυλλαδίων προσφορών.

Διαβάστε επίσης: 

Πρεμιέρα για το καλάθι του νοικοκυριού: Γεμάτες private label οι λίστες

Καλάθι του νοικοκυριού: Online οι τιμές – Δεν «άντεξε» το e-katanalotis

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News