Άγονος και ο δεύτερος διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ
Άγονος κηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του σιδηροδρομικού σταθμού και του σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) και του ακινήτου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, γνωστού ως Θριάσιο ΙΙ. Σύμφωνα με πληροφορίες η μοναδική προσφορά που κατέθεσαν η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και η Damco ήταν εκπρόθεσμη. Κάτι που σημαίνει πως θα υπάρξει νέα προσπάθεια παραχώρησης με επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αφού πιθανότατα διερευνηθεί με την αγορά το τι αλλαγές θα πρέπει να γίνουν για να υπάρξουν περισσότερες συμμετοχές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εγχείρημα της παραχώρησης του Θριασίου ΙΙ, που γειτνιάζει με την έκταση όπου η κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έχει επιλεγεί για να αναπτύξει εμπορευματικό κέντρο μέσω επένδυσης 150 εκατ. ευρώ, καρκινοβατεί εδώ και πολλά χρόνια. Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός για την παραχώρηση του ακινήτου, αλλά η διαδικασία απέβη άγονη πριν από περίπου ένα χρόνο. Κι αυτό διότι κανένα από τα τρία σχήματα (Pearl, Goldair, Damco – Foodlink) που είχαν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, δεν υπέβαλε δεσμευτική προσφορά.
Και όλα αυτά όταν η ελληνική πολιτεία καλείται να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό το διαγωνισμό, ειδάλλως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να απαιτήσει την επιστροφή διατεθέντων πόρων και κονδυλίων της τάξεως των 235 εκατ. ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά είχαν διατεθεί μέσω του Ταμείου Συνοχής 2000-2006, με το σκεπτικό ότι θα δημιουργηθεί στο Θριάσιο ένας ενιαίος χώρος δραστηριοτήτων εξυπηρέτησης του σιδηροδρομικού εμπορευματικού μεταφορικού έργου που ήταν διάσπαρτο στην Αττική.
Έτσι, κατασκευάστηκε, μεταξύ άλλων, σταθμός διαλογής, τέρμιναλ για containers, τελωνείο, εμπορικός σταθμό, αποθήκες εμπορευμάτων, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία και σιδηροδρομική υποδομή. Οι εγκαταστάσεις όμως, παρέμειναν αναξιοποίητες, καθώς από το παζλ απουσίαζε το κομμάτι του εμπορευματικού κέντρου, αυτού που πρόκειται να υλοποιήσει το σχήμα Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Είναι ενδεικτικό ότι οι δύο εταιρείες επελέγησαν για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου το 2016, αλλά, έως σήμερα, έξι χρόνια μετά, δεν έχουν ξεκινήσει οι κατασκευαστικές εργασίες. Αυτή τη φορά, εκκρεμεί η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης, όπως αυτή τροποποιήθηκε μετά από παρέμβαση της Κομισιόν.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News