Business & Finance Τετάρτη 23/12/2020, 11:30
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Κέρδη 15,6 εκατ. ευρώ με φόντο την πανδημία

ΟΛΠ: Κέρδη 15,6 εκατ. ευρώ με φόντο την πανδημία

Οι συνέπειες της πανδημίας, με τη μείωση της επιβατικής κίνησης, αφήνουν το αποτύπωμά τους στα αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με πτώση πωλήσεων και κερδοφορίας στο τρίτο τρίμηνο, αλλά και στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου. Φωτεινή εξαίρεση η αύξηση στη διακίνηση εμπορευμάτων.

Οι πωλήσεις της ΟΛΠ Α.Ε. ανήλθαν σε 99,381 εκατ. ευρώ στην περίοδο Ιανουαρίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και στα 32,878 εκατ. ευρώ κατά το γ’ τρίμηνο 2020, έναντι 111,404 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο και 40,825 εκατ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας αρνητική μεταβολή κατά 10,79% και 19,47% αντίστοιχα.

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 45,324 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και στα 15,414 εκατ ευρώ κατά το Γ΄ τρίμηνο 2020, αισθητά μειωμένα(20,61%)σε σύγκριση με την κερδοφορία εννεαμήνου 57,089 εκατ. ευρώ και κατά 33,2% έναντι των κερδών 23,075 εκατ. ευρώ του τρίτου τριμήνου του 2019.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBITDA) της εταιρείας, εμφάνισαν πτώση 30,04% στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, υποχωρώντας στα 15,6 εκατ. ευρώ, από 22,3 εκατ. ευρώ του 2019.

Οι συνέπειες της πανδημίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ορατές τόσο στη διακίνηση εγχωρίου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) όσο και στο φορτίο μεταφόρτωσης. Στον επιβατικό τομέα και ειδικότερα στον τομέα κρουαζιέρας η μείωση επιβατών στο εννεάμηνο έναντι του 2019 ανέρχεται σε 98,8% (από 844.673 σε 10.060) καθώς ο κλάδος έχει πληγεί σε παγκόσμιο επίπεδο και οι κρουαζιέρες έχουν σταματήσει σχεδόν ολοκληρωτικά. Στην ακτοπλοΐα στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, καταγράφεται μείωση 35,1% στην επιβατική κίνηση (από 13,4 εκατ. σε 8,7 εκατ.) και 16,1% στην διέλευση οχημάτων (από 2,2 εκατ. σε 1,8 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.

Στην περίοδο του εννεαμήνου στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται αύξηση 19,4% στο σύνολο φορτίου λόγω αυξημένης διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης (από 259.811 TEU σε 330.418 TEU) αλλά μείωση του εγχωρίου φορτίου κατά 7,8% (από 74.713 σε 68.884 TEU). Στην ίδια 9μηνη περίοδο στο car terminal καταγράφηκε μείωση κατά 31,3% (από 307.008 σε 210.930) στο σύνολο του φορτίου καθώς τόσο το εγχώριο (-32,5%) όσο και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκαν (-30,8%). Στον τομέα ναυπηγοεπισκευής τα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν κατά 13% (από 84 σε 95) στο εννεάμηνο έναντι του 2019 και μικρή μείωση (5%) καταγράφηκε στα πλοία στη ΝΕΖ (από 218 σε 207).

Ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας ανήλθε σε 53,5 εκατ. ευρώ την 30.09.2020, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2019,  λόγω αποπληρωμής 2 δόσεων τρεχόντων δανείων.

Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε ευρώ 100,4 εκατ. ευρώ την 30.09.2020, έναντι 106,7 εκατ. ευρώ την 31.12.2019. Η οικονομική ρευστότητα της εταιρείας βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο λαμβανομένου υπόψη και της αποπληρωμής του μερίσματος χρήσεως 2019 ποσού 13,470 εκατ. ευρώ που διενεργήθηκε το Γ’ τρίμηνο του 2020.

Επιπλέον, η επενδυτική δραστηριότητα της Εταιρείας συνεχίζεται με βάση το επιχειρησιακό της πλάνο και εντός του Γ’ τριμήνου 2020 διενεργήθηκαν επενδύσεις της τάξης των 4,1 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε 243, 5 εκατ. ευρώ την 30.09.2020, έναντι 233,5 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News