ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευτ. Βασιλάκης: Γιατί οι προοπτικές για την Autohellas είναι θετικές

Ευτ. Βασιλάκης: Γιατί οι προοπτικές για την Autohellas είναι θετικές

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές τη φετινή χρονιά για την Autohellas, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης. Πέρυσι, παρότι η τουριστική περίοδος ξεκίνησε να αναπτύσσεται από τα μέσα Ιουνίου, ενώ για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, μέχρι και τον Απρίλιο, είχε επιβληθεί lockdown, η εισηγμένη, που δραστηριοποιείται στους τομείς της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων, αλλά και στην εμπορία οχημάτων, εμφάνισε μεγέθη – ρεκόρ και ενοποιημένο κύκλο εργασιών 640 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρθηκε.

«Σε μια χρονιά κατά την οποία ήρθαν περίπου κατά 42% λιγότεροι τουρίστες, σε σχέση με το 2019, υπήρξε καθυστέρηση στην παραγωγή λόγω των ελλείψεων που σχετίζονται είτε με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας είτε με τους μικροεπεξεργαστές, καταφέραμε να έχουμε ένα εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες ή παράγοντες που δημιουργούν αβεβαιότητες, πολλώ μάλλον μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία που έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα» σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Τόνισε όμως, ότι θα πρέπει να υπάρχει επιφυλακτικότητα ως προς τη διατύπωση προβλέψεων επειδή «δεν γνωρίζει κανείς τι είδους επιπτώσεις θα μπορούσαν να προκαλέσουν αυτές οι αβεβαιότητες». Σε κάθε περίπτωση, όπως διευκρίνισε ο CEO της Autohellas, ο πόλεμος στην Ουκρανία, που έχει προκαλέσει, ως ένα βαθμό, υστέρηση στο ρυθμό κρατήσεων, δεν έχει διαφοροποιήσει, συνολικά, την τουριστική ζήτηση, επειδή υπάρχει διάθεση για ταξίδι μετά την πανδημία. Ως αποτέλεσμα, οι ενδείξεις είναι θετικές και καταγράφεται, ήδη, ισχυρή ζήτηση, από τον Απρίλιο και μετά, ιδίως για ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών.   

Αναφορικά με την καθυστέρηση ως προς την παραλαβή ενός νέου αυτοκινήτου, που τοποθετείται από 4 έως 12 μήνες από τη στιγμή της παραγγελίας, δεν προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις στον κλάδο βραχυχρονιων ενοικιάσεων (rent-a-car) της Autohellas, επειδή η εταιρεία έχει εξασφαλίσει, έγκαιρα, επαρκή αριθμό αυτοκινήτων. Αντίθετα, στον τομέα μακροπρόθεσμων ενοικιάσεων, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με το φαινόμενο των καθυστερήσεων με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται ένας μεγάλος αριθμός εκκρεμών παραγγελιών.

Περιγράφοντας τις τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι την τελευταία διετία έχουν αυξηθεί οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και παραμένουν φθηνότερα συγκριτικά με τα ηλεκτρικά. «Η τάση αυτή θα συνεχιστεί επειδή και οι κατασκευαστές υλοποιούν μία διπλή επένδυση. Στη διατήρηση των γραμμών παραγωγής και εξέλιξης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα» ανέφερε ο κ. Βασιλάκης. Εκτίμησε ότι, ενδεχομένως, μακροπρόθεσμα, οι τιμές των εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν, αλλά αυτό θα αργήσει να συμβεί. Κι αυτό διότι η τιμή ενός καινούργιου, εσωτερικής καύσης, αυτοκινήτου διαμορφώνεται σε περίπου 15 χιλ. ευρώ και αυξάνεται σε περίπου 35 χιλ. ευρώ για ένα ηλεκτρικό.

Για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι οι τιμές τους θα συνεχίσουν να αυξάνονται επειδή τα καινούργια θα είναι ακριβότερα. Σχετικά με τα σχέδια για απαγόρευση της ταξινόμησης, σταδιακά από το 2030 νέων αυτοκινήτων που δεν είναι ηλεκτρικά, ανέφερε ότι για μακρύ χρονικό διάστημα, αυτά θα συνυπάρχουν με τα μεταχειρισμένα. Κι αυτό δεδομένου ότι κάθε χρόνο πωλούνται 100 χιλ. καινούργια αυτοκίνητα, ενώ ο υφιστάμενος στόλος (μεταχειρισμένων) ανέρχεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News