Business & Finance Τρίτη 10/08/2021, 11:26
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξημένη «όρεξη» για deals στο online delivery – Μερίδιο στην Deliveroo απέκτησε η Delivery Hero

AP Photo

Έχει ανοίξει για τα καλά η όρεξη για deals στην αγορά των online παραγγελιών και παράδοσης φαγητού της Ευρώπης. Στο πιο πρόσφατο δείγμα της έντονης κινητικότητας που καταγράφεται στην αγορά, η γερμανική Delivery Hero ανακοίνωσε ότι εξαγοράζει μερίδιο 5,09% στη μεγάλη ανταγωνίστριά της, Deliveroo. H μετοχή της τελευταίας εκτινάχθηκε 11% στα υψηλότερα επίπεδα από την είσοδό της στο χρηματιστήριο τον περασμένο Μάρτιο. 

«Η Delivery Hero αναζητά πάντα νέες επενδυτικές ευκαιρίες» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία. «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι στο μέλλον και τις προοπτικές του κλάδου online delivery και για αυτό αποφασίσαμε να αποκτήσουμε μετοχικό μερίδιο σε μία από τις εταιρείες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της αγοράς» εξήγησε.

Το μερίδιο αποτιμάται στα 284 εκατ. στερλίνες (335 εκατ. ευρώ) με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής την περασμένη Παρασκευή- τελευταία ημέρα δηλαδή πριν ανακοινωθεί η συμφωνία. 

Οι online πλατφόρμες φαγητού όπως οι Delivery Hero, Deliveroo, Uber Eats και Just Eat Takeaway.com έχουν ωφεληθεί τα μέγιστα από την αύξηση της ζήτησης κατά την περίοδο των lockdown. Αν και μερίδα αναλυτών αμφισβητεί τη δυνατότητα να διατηρηθεί και μετά την πανδημία η ορμή αυτή, οι παράγοντες της αγοράς φαίνεται να πιστεύουν ότι το μέλλον είναι λαμπρό, καθώς οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών ήρθαν για να μείνουν.

Η Delivery Hero ιδρύθηκε το 2011 και έχει παρουσία σε 50 χώρες παγκοσμίως. Στην Ελλάδα είναι μητρική της πλατφόρμας efood, η οποία κατέχει ηγετικό μερίδιο στην αγορά. Η εταιρεία γνωρίζει πολύ καλά ότι ο ανταγωνισμός στην αγορά οξύνεται συνεχώς μέσα και από αλλεπάλληλα deals. 

Υπενθυμίζεται ότι εν μέσω πανδημίας η Uber Eats εξαγόρασε την εταιρεία διανομής φαγητού Postmates, ενώ πριν από λίγο καιρό εξαγόρασε και την εταιρεία κατ’ οίκον παράδοσης αλκοολούχων ποτών Drizly. Η Just Eat Takeaway από την πλευρά της απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Grubhub. 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών αναλυτών η αγορά του online delivery ξεπέρασε τα 115 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2020 από περίπου 107 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και εκτιμάται ότι το 2021 θα φτάσει τα 127 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 10%.

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News