ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ιntrum Hellas: Συγκράτησε τα μεγέθη της το 2023 και αναζητά νέες συνεργασίες στη δευτερογενή αγορά

Ιntrum Hellas: Συγκράτησε τα μεγέθη της το 2023 και αναζητά νέες συνεργασίες στη δευτερογενή αγορά

Μικρή μείωση κατά 3,72% εμφάνισε ο κύκλος εργασιών της Intrum Hellas για τη χρήση 2023 και διαμορφώθηκε σε €223,46 εκατ.

Από τον περυσινό τζίρο:

  • €75 εκατ. αφορούν αμοιβές διαχείρισης χαρτοφυλακίου (από €83 εκατ. το 2022)
  • €148 εκατ. αφορούν αμοιβές αποδοτικότητας (success fees) (από €149 εκατ. το 2022)

Τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 5,5% κατά κύριο λόγο εξαιτίας της μείωσης των αποσβέσεων του άυλου παγίου, αλλά και της αποτελεσματικής διαχείρισης του κόστους με στόχο τη βέλτιστη λειτουργική αποτελεσματικότητα. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €112,5 εκατ., ελαφρά υψηλότερα από το 2022, με άνοδο 1,45%, η οποία αποδίδεται στον συνδυασμό μείωσης των εξόδων και διατήρησης υψηλού κύκλου εργασιών. Tέλος, τα καθαρά κέρδη του servicer άγγιξαν τα €86 εκατ. από €84,47 εκατ. μία χρονιά πριν.

Καταθέσεις και απαιτήσεις

Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023, η Intrum Hellas διατηρούσε τραπεζικές καταθέσεις ύψους €108,52 εκατ., εκ των οποίων τα €81 εκατ. με τη μορφή προθεσμιακών καταθέσεων μηνιαίας λήξης, ενώ τα υπόλοιπα €27,53 εκατ. σε λογαριασμούς όψεως που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της καθημερινής λειτουργίας της εταιρείας.

Σημειώνεται ακόμη ότι από τις συνολικές καταθέσεις των €109 εκατ. τα €20,8 εκατ. ήταν δεσμευμένες στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Στις 2/1/2024 το υπόλοιπο των δεσμευμένων καταθέσεων μειώθηκε στα €10,4 εκατ., οι οποίες αναμένεται να αποδεσμευθούν τον Ιούλιο του 2024.

Το σύνολο των εμπορικών και λοιπών απαιτήσεων ανερχόταν στο τέλος του 2023 σε €26 εκατ. εκ των οποίων ποσό €14,5 εκατ. αφορά απαίτηση ΦΠΑ από το Ελληνικό Δημόσιο. Το σύνολο των εμπορικών απαιτήσεων ταξινομείται στο Στάδιο 1, με εξαίρεση απαίτηση ύψους € 165 χιλ., η οποία ταξινομείται στο Στάδιο 3 και για την οποία έχουν σχηματισθεί προβλέψεις για το 100% της απαίτησης.

Οι εμπορικές και λοιπές απαιτήσεις προκύπτουν από τα υπό διαχείριση χαρτοφυλάκια, τα μεγαλύτερα των οποίων είναι:

  • του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς
  • τα χαρτοφυλάκια HAPS Phoenix, Vegas & Sunrises
  • ο όμιλος Intrum (Aeolus, IRIS, Alpheus, Earth, Senna)

Κάλυψη πιστωτικού κινδύνου

Σημαντική κάλυψη πιστωτικού κινδύνου αποτελούν οι μεσεγγυητικοί λογαριασμοί στους οποίους τηρούνται κεφάλαια υπέρ του Διαχειριστή (Intrum Hellas), σε περίπτωση πρόωρης καταγγελίας της σύμβασης Πειραιώς (για λόγους που καταλογίζονται στην τράπεζα). Όσον αφορά τα τιτλοποιημένα χαρτοφυλάκια, η Intrum Hellas βρίσκεται ψηλά στην προτεραιότητα στη σειρά ταμειακών ροών πληρωμών σύμφωνα με τα SLA των τιτλοποιημένων χαρτοφυλακίων με βάση το HAPS.

My Intrum Portal

Σημειώνεται ότι στο τέλος της περασμένης χρονιάς η εταιρεία ολοκλήρωσε ένα σημαντικό ψηφιακό έργο και πλέον προσφέρει σύγχρονες και εξατομικευμένες υπηρεσίες επικοινωνίας, ενημέρωσης και αυτοματοποιημένης διαχείρισης αιτημάτων στους πελάτες της.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εταιρεία, με την εγγραφή τους στην πλατφόρμα My Intrum Portal, οι οφειλέτες μπορούν με ευκολία, άνεση και ασφάλεια, από τον υπολογιστή ή το κινητό τους τηλέφωνο, να:

  • ενημερώνονται και να παρακολουθούν τις οφειλές τους σε πραγματικό χρόνο
  • έχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες για την απαίτησή τους (όπως είναι υπόλοιπο οφειλής, ημερομηνία και ποσό επόμενης δόσης, κωδικός πληρωμής, διάρκεια δανείου κ.ά.)
  • υποβάλλουν ηλεκτρονικά, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, αιτήματα προς το Κέντρο Εξυπηρέτησής της Intrum (Customer Support Center)

Επιπλέον, με την υπηρεσία ηλεκτρονικής υπογραφής (e-Signature) που εφαρμόζεται εδώ και δύο χρόνια από την Intrum, οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να υπογράφουν τη σύμβαση ρύθμισης ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται η φυσική μετάβαση σε σημείο εξυπηρέτησης.

Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι, στο πλαίσιο των βελτιωμένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης, τα γραπτά αιτήματα των δανειοληπτών –που υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο site της Intrum μέσω της ειδικής φόρμας αιτημάτων ή μέσω του My Intrum Portal – απαντώνται κατά μέσο όρο εντός 11 ημερών από εξειδικευμένη ομάδα εξυπηρέτησης. Όσον αφορά την τηλεφωνική επικοινωνία, το 90% των εισερχόμενων κλήσεων απαντάται εντός δευτερολέπτων ενώ συνολικά το 98% των κλήσεων απαντάται εντός της ίδιας ημέρας.

Προοπτικές

Όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, το 2024 η Intrum Hellas παρακολουθεί τις εξελίξεις της αγοράς και θα συνεχίσει να προσελκύει νέες συνεργασίες για την περαιτέρω αύξηση και διαφοροποίηση της πελατειακής της βάσης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ευκαιρίες για νέες συνεργασίες παρουσιάζει η δευτερογενής αγορά που αναδύεται λόγω των τιτλοποιήσεων που έχουν υλοποιηθεί κατά τα τελευταία 3 έτη. Η δευτερογενής αγορά αναμένεται να προσελκύσει νέα επενδυτικά κεφάλαια, πέραν των όσων έχουν ήδη εισέλθει στην ελληνική αγορά. Η Intrum Hellas διαθέτει τους πόρους και την τεχνογνωσία ώστε να προσελκύσει νέες συνεργασίες διαχείρισης μέσω της δευτερογενούς αγοράς.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News