Business & Finance Παρασκευή 1/03/2024, 07:36 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Instacar: Πώς έφτασε από μια ιδέα σε τζίρο 10 εκατ. ευρώ – Τα σχέδια για ανάπτυξη και οι ισχυροί σύμμαχοι

Instacar: Πώς έφτασε από μια ιδέα σε τζίρο 10 εκατ. ευρώ – Τα σχέδια για ανάπτυξη και οι ισχυροί σύμμαχοι

Με τζίρο άνω των €10 εκατ. και ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 60% εκτιμά η διοίκηση του Instacar ότι έκλεισε το 2023 για την εταιρεία, η οποία σημειωτέον είχε εμφανίσει την αμέσως προηγούμενη χρονιά μια ανάπτυξη της τάξης του 88%.

Μέσα σε λιγότερα από πέντε χρόνια λειτουργίας, η εταιρεία που έχει στο τιμόνι της τον συνιδρυτή & CEO, Αντώνη Σαμοθράκη (μαζί με τον άλλο συνιδρυτή και πρόεδρο της εταιρείας, Αντώνη Ζώη), αρχίζει πλέον να κεφαλαιοποιεί το inhouse built fleet management εργαλείου της, του instafleet.

Το μοντέλο του instacar

Οι χρήστες του instacar, καταβάλλοντας μία μηνιαία συνδρομή και χωρίς τις υψηλές προκαταβολές του παραδοσιακού leasing, μπορούν να αποκτήσουν καινούργια αυτοκίνητα ή και σαν καινούργια από επίσημες ελληνικές αντιπροσωπείες, εύκολα, γρήγορα και για όσο διάστημα επιθυμούν. Με τη συνδρομή του στο instacar, ο χρήστης απαλλάσσεσαι από όλα τα έξοδα χρήσης του αυτοκινήτου (όπως τέλη κυκλοφορίας, service, αλλαγή ελαστικών), έχει κάλυψη μικτής ασφάλειας, μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιστρέψει ή να αγοράσει το όχημα, ενώ έχει τη δυνατότητα να το αντικαταστήσει και με άλλο όχημα, μικρότερο ή μεγαλύτερο, σε περίπτωση που αλλάξουν οι μεταφορικές ανάγκες του. Η υπηρεσία του instacar είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και παρέχεται οnline μέσα από τέσσερα απλά βήματα αυτόματης προσφοράς, ενώ η συνδρομητική υπηρεσία μπορεί να διακοπεί ανά πάσα στιγμή από τον χρήστη.

Ισχυροί σύμμαχοι

Ενώ η ιδέα της start up, που αφορούσε μια καινοτόμο λύση με στόχο να καλύψει το κενό ανάμεσα στην ενοικίαση αυτοκινήτου και το παραδοσιακό leasing, είχε έρθει τον Δεκέμβριο του 2017, ο α’ γύρος χρηματοδότησης ύψους €500 χιλ. πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2019 με τη συμμετοχή του Velocity Partners, ενώ το επίσημο launch έγινε τον Σεπτέμβριο του 2019. 

Λόγω διάφορων εμποδίων που προέκυψαν στη συνέχεια – με την Velocity να εκφράζει αμφιβολίες για τις προοπτικές της start up συστήνοντας στροφή στο car sharing – και παρότι το 2020 η εταιρεία είχε ήδη κάνει έναν διόλου ευκαταφρόνητο τζίρο της τάξης του €1,2 εκατ., η ομάδα της Instacar σκέφτηκε το μοντέλο rent to rent. Να προμηθεύεται δηλαδή τα αυτοκίνητα από άλλες εταιρείες χωρίς να χρειάζεται να υπάρχει cash out flow από την Instacar.

Ο επόμενος γύρος χρηματοδότησης ήρθε το 2021. Στρατηγική απόφαση της εταιρείας ήταν πλέον να πάει σε στρατηγικούς επενδυτές, οι οποίοι θα αντιλαμβάνονταν καλύτερα και τον τρόπο με τον οποίο είχε «τρέξει» η εταιρεία μέχρι τότε. Η Autohellas και η Olympia Group του Πάνου Γερμανού ήταν οι πρώτες εταιρείες που ανταποκρίθηκαν.

Θυμίζουμε ότι στον τελευταίο κύκλο χρηματοδότησης, συνολικού ύψους €55 εκατ. που προχώρησε πέρυσι τέτοιον καιρό, συμμετείχαν η Autohellas, ο όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού, το Velocity Partners, με νεοεισερχόμενο επενδυτή το Elikonos 2 SCA Sicar.

Εστίαση στο customer service

Η Instacar εφαρμόζοντας ένα καινοτόμο πρόγραμμα εκτιμά ότι θα καταφέρει να αποκτήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο χώρο της μίσθωσης οχημάτων. Βασική προτεραιότητα της Instacar, είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με στόχο την αύξηση των εσόδων της και την διατήρηση της ρευστότητας και της πιστοληπτικής της ικανότητας σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το customer service, όπως έχει αναφέρει ο κ. Αντώνης Σαμοθράκης, αποτελεί «κλειδί» για τον κλάδο.

Την περασμένη άνοιξη, το instacar και η Blueground ανακοίνωσαν την έναρξη της συνεργασίας τους, με τη δημιουργία μιας αποκλειστικής υπηρεσίας για το σύνολο του πελατολογίου της Blueground στην Αθήνα. Σε πάνω από 1.200 διαμερίσματα που διαθέτει η Blueground στην Αθήνα, οι πελάτες της σε αυτά θα μπορούν να μισθώνουν/νοικιάζουν το instacar όχημα που επιθυμούν, με άμεση και δωρεάν παράδοση και χωρίς την καταβολή του ποσού έναρξης, το οποίο ισούται με ένα μίσθωμα κι επιστρέφεται ως δωρεάν 19ος μήνας με τη συμπλήρωση 18 μηνών μίσθωσης.

Επενδύσεις

Η εταιρεία βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις ακολουθώντας το επιχειρηματικό της πλάνο. Επενδύσεις πραγματοποιούνται σε πάγια στοιχεία ενεργητικού (στόλος οχημάτων) αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογία ακολουθώντας τη στρατηγική της να γίνει ένα one stop app για όλα γύρω από το mobility, με ένα πλάνο μακροχρόνιο αρχής γενομένης επενδύοντας στις τις υποδομές και την ανάπτυξη των τεχνολογικών προϊόντων της.

Σε ό,τι αφορά την επέκταση της Instacar εκτός Ελλάδας, το management team δεν στοχεύει σε αλόγιστη επέκταση. Θυμίζοντας το αποτυχημένο εγχείρημα του kazoo το οποίο μετά από σερί εξαγορών το 2021 βρέθηκε με κεφαλαιοποίηση άνω του 1,1 δισ. βρέθηκε σήμερα στα 75 εκατ. με παρουσία μόνο στο Ην. Βασίλειο, θα γίνει στόχευση τα επόμενα χρόνια σε επιλεγμένες χώρες (το πολύ 4-5), οι οποίες, με τον σωστό τρόπο ανάπτυξης, αρκούν για να αποκτήσει μεγαλύτερο μέγεθος η εταιρεία. Ήδη εξετάζει τις περιοχές των Βαλκανίων (π.χ. Ρουμανία), της Μέσης Ανατολής/Β. Αφρικής και μεμονωμένες αγορές (π.χ. Πορτογαλίας).

Διαβάστε επίσης:

Οι έντεκα εξαγορές ελληνικών startups που ξεχώρισαν πέρυσι

Μείωση 25% στις χρηματοδοτήσεις startups στην Ελλάδα το 2023

Ιnstacar-Blueground: Συνεργασία με δημιουργία νέας υπηρεσίας για την Αθήνα

Instacar: Εξαγόρασε την Kineo – Ενισχύεται στη μικροκινητικότητα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News