Business & Finance Τρίτη 9/01/2024, 07:29 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Prenatal: Συνεχείς κεφαλαιακές «ενέσεις» και αναδιάρθρωση του δικτύου για να επιστρέψει στην κερδοφορία

Prenatal: Συνεχείς κεφαλαιακές «ενέσεις» και αναδιάρθρωση του δικτύου για να επιστρέψει στην κερδοφορία

Με απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της Prenatal το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυξήθηκε κατά περίπου €2 εκατ. με την έκδοση 68.166 νέων ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας €29,34 η καθεμία και στη συνέχεια μειώθηκε κατά το αντίστοιχο ποσό, με συμψηφισμό ισόποσων ζημιών προηγούμενου έτους, με την ακύρωση 68.166 ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας €29,34 η καθεμία. Μετά τα ανωτέρω το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σήμερα σε €1.463.244,48 διαιρούμενο σε 49.872 ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας €29,34 η καθεμία.

Αυτή κίνηση κρίθηκε απαραίτητη καθώς στο τέλος του 2022 η εταιρεία εμφάνιζε αρνητική καθαρή θέση ύψους €545.390, με επιπλέον στόχους:

  • την κάλυψη ζημιών παρελθούσων χρήσεων
  • την διασφάλιση των απαραίτητων κεφαλαίων για την εξυπηρέτηση των εμπορικών της αναγκών
  • την υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης

Είχε προηγηθεί τον Απρίλιο του 2022 αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά €1.714.981,68 σε μετρητά, με την έκδοση 58.452 νέων ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας €29,34 η καθεμία, ενώ στη συνέχεια μειώθηκε κατά το ποσό των €5.451.724,08, με συμψηφισμό ισόποσων ζημιών προηγουμένων ετών, με την ακύρωση 185.812 ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας €29,34 η καθεμία.

Τον Απρίλιο του 2021 η εταιρεία είχε αποφασίσει σε ΑΜΚ κατά περίπου €4,2 εκατ. σε μετρητά, με την έκδοση 143.149 νέων ονομαστικών μετοχών ευρώ ονομαστικής αξίας 29,34 ευρώ η καθεμία. Τότε το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας άγγιζε τα €5,2 εκατ.

Το σχέδιο

Η ιταλική διοίκηση της εταιρείας (όπου πρόεδρος είναι ο Massimo Arioli και αντιπρόεδρος ο Alberto Rivolta) συνέχισε και το 2023 να κινείται στο υφιστάμενο πλάνο βελτίωσης και εξορθολογισμού του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της, το οποίο περιλαμβάνει κλείσιμο, μεταστεγάσεις και ανακαινίσεις υφισταμένων καταστημάτων και επανατοποθέτηση του δικτύου της σε πιο εμπορικά σημεία ακολουθώντας την τάση της αγοράς.

Στα πλαίσια αυτά, προχώρησε ήδη και στο κλείσιμο δύο καταστημάτων στη Γλυφάδα και στην Αλεξανδρούπολη στο πρώτο τρίμηνο του 2023 και ενός καταστήματος στη Χαλκίδα στο β’ τρίμηνο, τα οποία κρίθηκαν από εμπορικής σκοπιάς μη συμφέροντα.

Από την άλλη πλευρά, προχώρησε στην μεταστέγαση και ολική ανακαίνιση δύο μεγάλων καταστημάτων της στην Αγία Παρασκευή Αττικής (τον Μάρτιο) και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης (το Νοέμβριο) σε νέα, μεγαλύτερα μίσθια, διασφαλίζοντας νέες μακροχρόνιες και οικονομικά πιο συμφέρουσες μισθώσεις, ενώ ολοκληρώθηκε και η ανακαίνιση του καταστήματος της στο εμπορικό κέντρο του Αγίου Δημητρίου (Metro Mall). Η εταιρεία συνεχίζει επίσης να διερευνά και να εξετάζει την ανάπτυξη στην επαρχία νέων σημείων πώλησης μέσω αντιπροσώπων.

Παράλληλα, εξακολουθεί να επενδύει, τόσο στην ενίσχυση τόσο των διαδικτυακών καταστημάτων της – τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον σημαντικά (και με αυξητικές τάσεις) ποσοστά του ετήσιου τζίρου της – όσο και στη βελτίωση των τεχνολογικών υποδομών της και ειδικά στον τομέα της πληροφορικής έχοντας ολοκληρώσει πλέον τη μετάβαση της στο νέο ERP 365 Dynamics της Microsoft.

Η μετάβαση αυτή συντελέστηκε την 1η Ιουνίου, παρουσιάζοντας αρχικώς αρκετές δυσκολίες, ειδικά στους πρώτους μήνες λειτουργίες του νέου ERP, οι οποίες δημιούργησαν αλυσιδωτά προβλήματα κυρίως στις διαδικασίες που σχετίζονταν με τον εφοδιασμό των καταστημάτων, ειδικά από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα αποτελέσματα των παραπάνω ενεργειών αποτυπώθηκαν στη συνεχή αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας το 2023 σε όλες τις βασικές της κατηγορίες,» γεγονός που δημιουργεί ευοίωνες προοπτικές και για το άμεσο μέλλον και επιστροφή στη λειτουργική κερδοφορία».

Η εικόνα του 2022

Σημειώνεται ότι η χρήση του 2022 έκλεισε με αυξημένο τζίρο κατά 18% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, στα €16,6 εκατ., μικτά κέρδη €7,35 εκατ. (+16,6%) αλλά ζημιές €2,08 εκατ. από ζημιές €1,69 εκατ. το 2021.

Η εταιρεία προέβη, τον Ιούνιο του 2022, στην επέκταση του δικτύου της με σχετικές δαπάνες περίπου €454 χιλ. ανοίγοντας ένα νέο εταιρικό κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mega Outlet της Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας παράλληλα δύο καταστήματα μέσω αντιπροσώπων στην Καρδίτσα (τον Μάρτιο) και την Κοζάνη (τον Αύγουστο). Παράλληλα, στα τέλη Οκτωβρίου του 2022 προχώρησε στο κλείσιμο του καταστήματος που είχε στη Ρόδο (μέσω αντιπροσώπου).

Ενέργεια & Πληθωρισμός

Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει πως πλέον οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, που έχουν επανέλθει σχεδόν στα προ ενεργειακής κρίσης επίπεδα, δεν αναμένεται να έχουν πλέον ουσιαστική επιρροή στην εταιρεία καθώς έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του όποιου ενεργοβόρου εξοπλισμού που υπήρχε στα εμπορικά καταστήματα. Σημειώνει μάλιστα ότι η εξακολουθεί να εξετάζει την πιθανότητα να καταστήσει ενεργειακά αυτόνομα έναν αριθμό μεγάλων καταστημάτων της, επωφελούμενη των σχετικών κρατικών κινήτρων.

Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό, επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις πως η άνοδος του «είχε μια σημαντική, αλλά πρόσκαιρη επιρροή» κατά τους πρώτους μήνες του 2023, και ότι πλέον εμφανίζει σταδιακή αποκλιμάκωση. Η επιρροή αυτή εστιάζεται κυρίως:

  • στον τομέα των μισθωμάτων, πρωτίστως των καταστημάτων που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα των οποίων η ετήσια αναπροσαρμογή στα μισθωτήρια συμβόλαια τους είναι συνάρτηση του πληθωρισμού και τα οποία εξαιρέθηκαν από το πλαφόν του 3% που επιβλήθηκε με κρατική απόφαση και για το 2023
  • στο μισθολογικό κόστος, το οποίο επηρεάστηκε άμεσα λόγω των μεγαλύτερων του αναμενόμενου αυξήσεων που ανακοινώθηκαν στους βασικούς μισθούς συνέπεια του πληθωρισμού
  • στην εν γένει αυξητική τάση των τιμών προμηθευτών εμπορευμάτων και υπηρεσιών

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, ερωτηματικό εξακολουθεί να αποτελεί ο βαθμός επίπτωσης των πληθωριστικών πιέσεων στην κατανάλωση με δεδομένο ότι παρά την αποκλιμάκωση που παρατηρείται, ο πληθωρισμός στα είδη τροφίμων εξακολουθεί να παραμένει υψηλός και διψήφιος, επηρεάζοντας άρδην και την καταναλωτική συμπεριφορά.

Η εταιρεία, η οποία τον Απρίλιο θα συμπληρώσει 35 χρόνια λειτουργίας στη χώρα μας, έχει αρχίσει κύκλο επαφών με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων με στόχο τον περιορισμό του ύψους των αναπροσαρμογών, όπου αυτές δεν περιορίζονται απ’ το πλαφόν της αύξησης του 3% που επέβαλλε η κυβέρνηση με σχετική νομοθετική ρύθμιση ενώ λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μειώσει τις συνέπειες των πληθωριστικών πιέσεων στις γραμμές κόστους της, μέσω του εξορθολογισμού των εξόδων της και της αναζήτησης νέων και οικονομικά πιο συμφερουσών συνεργασιών.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις – Προς τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ στο 2μηνο

Λιανεμπόριο: Υψηλότερες πωλήσεις στις γιορτές για 3 στις 10 επιχειρήσεις – Τι ψωνίσαμε

Έως και 3 φορές υψηλότερη η τιμή του βρεφικού γάλακτος στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη

Λιανεμπόριο: Αλμα στον τζίρο τον Οκτώβριο – Οι μεταβολές σε κλάδους και Περιφέρειες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News