ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένη η αγορά ηλεκτρικών ειδών – Ποια προϊόντα πουλάνε περισσότερο

Ενισχυμένη η αγορά ηλεκτρικών ειδών – Ποια προϊόντα πουλάνε περισσότερο

Με αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατά 27% και του όγκου πωλήσεων κατά 8,6% έκλεισε το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 στον κλάδο των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών με τα προγράμματα επιδότησης αγοράς κλιματιστικών μηχανημάτων και ψυγείων να οδηγούν σε αγορές και άλλων συσκευών, κυρίως μικρών οικιακών συσκευών, καθώς αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στα καταστήματα.  Μάλιστα, η τάση αυτή της αύξησης των λεγόμενων «αυθόρμητων» αγορών ή του cross selling (διασταυρούμενη πώληση ελληνιστί) παρατηρείται με δύο τρόπους στην αγορά: πολλοί πελάτες κατά την επίσκεψή τους σε κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών αγοράζουν την ίδια ημέρα, εκτός από ψυγείο ή κλιματιστικό, και μια μικρή οικιακή συσκευή (καφετιέρα, μίξερ κλπ.) ή επανέρχονται ακόμη και σε βάθος τριμήνου.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK που έχει στη διάθεσή του το «MR» ο τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών διαμορφώθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 σε 1,815 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 27%.

Υπερδιπλάσια ήταν η αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των κλιματιστικών μηχανημάτων, 123,6% στο επτάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το επτάμηνο του 2022, ευνοημένη από το πρόγραμμα “Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή”, ενώ κατά 46,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών, ευνοημένες επίσης από το προαναφερθέν πρόγραμμα, καθώς επιδοτείται και η αγορά ψυγείου.

Αύξηση 22,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών, αύξηση που συνδέεται και με την αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα του κλάδου, ενώ κατά 10,8% ενισχύθηκε η κατηγορία των τηλεπικοινωνιών, που περιλαμβάνει τα κινητά τηλέφωνα. Η κατηγορία αυτή αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα λόγω της εισόδου στην αγορά νέων μοντέλων.

Αύξηση 8,5% σημείωσαν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων (τηλεοράσεις, κονσόλες κλπ.), ενώ κατά 7,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας των φωτογραφικών μηχανών.

Υποχώρηση των πωλήσεων συνεχίζει να καταγράφει η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής (ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.α.), 17,4% στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, κάτι που σχετίζεται με την πολύ μεγάλη αύξηση που κατέγραψε η κατηγορία αυτή τη διετία 2020-2021 λόγω της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς τον Αύγουστο καταγράφεται μείωση στην αγορά κλιματιστικών μηχανημάτων και των ψυγείων της τάξης του 30%-35%. Τούτο σχετίζεται με το γεγονός ότι πέρυσι είχε ξεκινήσει τον Αύγουστο η ενεργοποίηση της επιδότησης, ενώ το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2022 δεν είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης: 

Public: Αναμένει τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ αναμένει για φέτος

Τι ψωνίζουν οι Έλληνες online – Οι δημοφιλέστερες ηλεκτρονικές αγορές

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News