ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μύλοι Λούλη: Κοντά στα 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2022

Μύλοι Λούλη: Κοντά στα 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2022

Κοντά στα 200 εκατ. ευρώ έφτασε το 2022 ο ενοποιημένος τζίρος της Μύλοι Λούλη (πλέον Loulis Food Ingredients) με τις ανατιμήσεις να είναι αυτές που «φούσκωσαν» τα έσοδα, καθώς οι πωλήσεις σε όγκο ήταν ελαφρώς αυξημένες σε κάποιες κατηγορίες, ενώ σε κάποιες άλλες ήταν μειωμένες σε σχέση με το 2021. Άλλωστε, παρά την κατακόρυφη αύξηση της τιμής των σιτηρών μετά την εκδήλωση του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και την ραγδαία άνοδο του ενεργειακού κόστους, τα κέρδη του ομίλου ενισχύθηκαν σημαντικά, ενώ οι απώλειες στο μικτό περιθώριο κέρδους ήταν σχετικά μικρές. Η διοίκηση του ομίλου, πάντως, εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη για το 2023, εκτιμώντας ότι θα ανακάμψει η ζήτηση, τουλάχιστον στην Ευρωζώνη, εξαιτίας της υποχώρησης του πληθωρισμού.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε το 2022 σε 197,91 εκατ. ευρώ έναντι 134,91 εκατ. ευρώ το 2021. Για να αντιληφθεί κάποιος την επίδραση των ανατιμήσεων στο αυξημένο τζίρο, αρκεί να δει τα στοιχεία για τις πωλήσεις στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων του ομίλου. Οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Επαγγελματικά Προϊόντα Αλευρόμυλου» για το 2022 στον όμιλο ανήλθαν σε 248,7 χιλ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,12% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Ωστόσο, η αξία των πωλήσεων στην κατηγορία αυτή που αποτελεί και τη μεγαλύτερη από πλευράς εσόδων για την Loulis Food Ingredients, αυξήθηκε κατά 48,64%, φτάνοντας τα 135,03 εκατ. ευρώ από 90,84 εκατ. ευρώ το 2021. Στην κατηγορία «Καταναλωτικά Προϊόντα Αλευρόμυλου και Μείγματα Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής» πωλήθηκαν 21,2 χιλιάδες τόνοι το 2022, λιγότεροι δηλαδή σε σύγκριση με το 2021 (22,4 χιλιάδες τόνοι), όμως ο τζίρος ήταν αρκετά μεγαλύτερος, στα 16,81 εκατ. ευρώ το 2022 από 14 εκατ. ευρώ το 2021. 

Το κόστος πωληθέντων στον όμιλο για το 2022 ανήλθε σε 169,97 εκατ. από 115,39 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένο κατά 47,30%. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση η αύξηση στο κόστος πωληθέντων οφείλεται στις α) στις σημαντικές και συνεχείς αυξήσεις σε βασικές κατηγορίες πρώτων και βοηθητικών υλών στην εγχώρια και διεθνή αγορά, β) στην σημαντική αύξηση του μεταφορικού κόστους και κυρίως των ναύλων για χύδην μεταφορές πρώτων υλών με πλοία, καθώς και με εμπορευματοκιβώτια και γ) στην σημαντική αύξηση του ενεργειακού κόστους.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν το 2022 για τον όμιλο σε 12,15 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 54,78%, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε στο 14,12% από 14,47% το 2021. Αύξηση κατά 24,59% εμφάνισε ο συνολικός καθαρός δανεισμός της Loulis Food Ingredients, η οποία μες στο 2022 προχώρησε στη σύναψη τεσσάρων κοινών ομολογιακών δανείων συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ με την Εθνική Τράπεζα, την Τράπεζα Πειραιώς και την Alpha Bank.

Βασικοί στόχοι του ομίλου για την περίοδο 2023-2025 είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων στο κανάλι της εστίασης και των αρτοποιίων, η ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στη Βουλγαρία, στοχεύοντας μάλιστα σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία και φυσικά η ανάπτυξη των πωλήσεων λιανικής. Βεβαίως, όπως επισημαίνει η διοίκηση του ομίλου στην οικονομική έκθεση, η πορεία για το 2023 «εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσθετη αβεβαιότητα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος με τις πληθωριστικές πιέσεις, τις αυξήσεις στα επιτόκια και τις αναταράξεις στην αγορά ενέργειας». Πάντως, η Loulis Food Ingredients αναμένει για το 2023 ότι «η κατανάλωση σε προϊόντα διατροφής στην Ευρωζώνη θα σημειώσει συγκρατημένη αύξηση, συμβαδίζοντας με την αναμενόμενη υποχώρηση του πληθωρισμού και την αβεβαιότητα που σχετίζεται με την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και την διαμόρφωση των τιμών, δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου».

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News