Business & Finance Σάββατο 17/12/2022, 07:30
ΒUSINESS & FINANCE

Lanvin: Πολυτέλεια με προέλευση Κίνα – Οι παγκόσμιες φιλοδοξίες

Lanvin: Πολυτέλεια με προέλευση Κίνα – Οι παγκόσμιες φιλοδοξίες

Η ιδιοκτήτρια της φημισμένης γαλλικής εταιρείας μόδας Lanvin και της μάρκας καλτσών Wolford έχει μεγάλες φιλοδοξίες να γίνει ο πρώτος γίγαντας ειδών πολυτελείας στον κόσμο με έδρα την Κίνα.

Η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται, ο Covid-19 συνεχίζει να ρίχνει σκιά στη σημαντική κινεζική αγορά και οι αυξανόμενες τιμές έχουν υπονομεύσει την αγοραστική δύναμη των περισσότερων καταναλωτών.

Όμως, η Joann Cheng, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Lanvin, δεν πτοείται από αυτές τις προκλήσεις.

«Η πολυτέλεια είναι μια πολύ ανθεκτική αγορά», λέει στο BBC. «Οι άνθρωποι θέλουν πάντα να καταναλώνουν ποιοτικά πράγματα».

Η Cheng, της οποίας η εταιρεία έχει επίσης την St John Knits και την ιταλική υποδηματοποιία Sergio Rossi, λέει ότι βλέπει πολλές ευκαιρίες να αναπτυχθεί, ειδικά στις ΗΠΑ και την Κίνα, που αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των εσόδων της βιομηχανίας μέχρι το 2025.

Σημάδια επέκτασης

Η εταιρεία θέλει να ανοίξει 200 νέα καταστήματα παγκοσμίως έως το 2025 και αναζητά περισσότερες μάρκες για αγορά, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα έσοδα στα 1 δισ. δολάρια σε δύο χρόνια – και να κάνει την εταιρεία κερδοφόρα.

Αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της στη Wall Street, συγκεντρώνοντας 150 εκατ. δολάρια για την χρηματοδότηση των επεκτατικών της σχεδίων. 

«Αισθανόμαστε πολύ χαρούμενοι και πολύ ενθουσιασμένοι για αυτή τη στιγμή», λέει η Cheng, σημειώνοντας ότι αναμένει μια μεγάλη ανάκαμψη καθώς η Κίνα αρχίζει να χαλαρώνει τους περιορισμούς της για τον Covid.

«Θέλουμε να οικοδομήσουμε αυτό το εμπορικό σήμα στρατηγικά σε μεγάλη κλίμακα στο μέλλον και στη συνέχεια να δείξουμε στον κόσμο ότι από την Ασία έχετε τον πρώτο όμιλο πολυτελείας».

Αλλά τα χρήματα που αντλήθηκαν από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο ήταν πολύ λιγότερα από τα 544 εκατ. δολάρια που ο όμιλος ήλπιζε να συγκεντρώσει το Μάρτιο.

Οι μετοχές την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκλεισαν επίσης κατά 25% χαμηλότερα, σημάδι ότι οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί ως προς τη βελτίωση των οικονομικών του φημισμένου οίκου μόδας.

Ο κλάδος των ειδών πολυτελείας αυξήθηκε 22% παγκοσμίως φέτος, καθώς οι πλούσιοι συνέχισαν να ξοδεύουν παρά την οικονομική επιβράδυνση.

Η Consultancy Bain προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη 3% έως 8% το 2023, παρά τις προειδοποιήσεις ότι η ευρύτερη οικονομία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σοβαρή ύφεση.

Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι η Lanvin έχει ακόμη πολλή δουλειά να κάνει έτσι ώστε η ομώνυμη επωνυμία της, που ιδρύθηκε από τη Γαλλίδα σχεδιάστρια Jeanne Lanvin το 1889, να «ζωντανέψει» ξανά.

Πόλος έλξης η γενιά Ζ

Ο κινεζικός όμιλος Fosun International, που ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Guo Guangchang, απέκτησε το μερίδιο ελέγχου το 2018, και έγινε η πρώτη κινεζική εταιρεία που κατέχει ένα εμπορικό σήμα κληρονομιάς στο ανώτερο επίπεδο της γαλλικής μόδας.

Η δημόσια εγγραφή αυτής της εβδομάδας, μέσω συγχώνευσης με μια ειδική εταιρεία SPAC που δημιουργήθηκε από την κινεζική Primavera Capital, έκανε την εταιρεία την πρώτη μεγάλη στον χώρο της μόδας που εισήχθη σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ μετά την Ermenegildo Zegna στα τέλη του περασμένου έτους.

Η εταιρεία έχει διορίσει τον δημιουργικό διευθυντή Bruno Sialelli, ηλικίας 30 ετών, για να προσελκύει τον κλασικό πελάτη πολυτελείας, ενώ παράλληλα μιλά με τη γενιά Gen Z και τους millennial αγοραστές.

Το πρώτο εξάμηνο του 2022, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 73% στα 215 εκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, η εταιρεία έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει για να φτάσει ανταγωνιστές όπως η Kering, η ιδιοκτήτρια του Gucci και η LVMH, η οποία διαχειρίζεται εμπορικά σήματα όπως η Louis Vuitton και η Christian Dior, που επί του παρόντος κυριαρχούν στην αγορά.

Η Cheng λέει ότι η εταιρεία έχει χρόνο να εδραιωθεί και να κερδίσει όσους εκφράζουν ανησυχίες. «Είμαστε ακόμα νέοι, σαν πέντε χρονών και με σχετικά μικρό μέγεθος», λέει.

 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC

 

Διαβάστε επίσης:

Ελάτε να πουλήσετε τα ρούχα που δεν φοράτε, λέει τώρα η Zara

Μεταχειρισμένα Rolex: Επένδυση για Millennials και Gen Z

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News