Business & Finance Κυριακή 25/09/2022, 17:51
BUSINESS & FINANCE

Τι έμαθαν οι γίγαντες του λιανεμπορίου από την κινεζική Alibaba – Το παράδειγμα της Kroger

Για τα σούπερ μάρκετ, ένα μεγάλο ψηφιακό προϊόν ήρθε πριν από την εξαγορά της Amazon's Whole Food Markets το 2017, και ήρθε από την Κίνα.

Τι έμαθαν οι γίγαντες του λιανεμπορίου από την κινεζική Alibaba – Το παράδειγμα της Kroger

Συνεχίζοντας για 140 χρόνια την επιχειρηματική δραστηριότητά της η Kroger με έδρα το Σινσινάτι επιτάχυνε την είσοδό της στην ψηφιακή λιανική κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η αλυσίδα καταστημάτων παντοπωλείων δεν κοιτάζει πίσω.

Η Kroger έχει υιοθετήσει μια στρατηγική πολυκαναλικών πωλήσεων με ηλεκτρονικές παραγγελίες και logistics. Είναι μια ιδέα που ξεκίνησε στην Κίνα το 2016, όταν ο Jack Ma, ιδρυτής του γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba επινόησε τον όρο «New Retail» και προχώρησε στο άνοιγμα 300 σούπερ μάρκετ υψηλής τεχνολογίας Freshippo σε 27 κινεζικές πόλεις.

Αυτό το μοντέλο «New Retail» έχει «κοπεί και επικολληθεί από επιχειρήσεις που εργάζονταν στην Κίνα», δήλωσε ο Michael Zakkour, ιδρυτής του ψηφιακού εμπορίου και της συμβουλευτικής εταιρείας λιανικής 5 New Digital στη Νέα Υόρκη. «Το βλέπουμε με τους Kroger, Target και Walmart. Εξέτασαν το μοντέλο New Retail που γεννήθηκε στην Κίνα για την πλήρη ενοποίηση των offline και των διαδικτυακών καναλιών», είπε. «Η παράδοση αυθημερόν, τα εστιατόρια στο κατάστημα, οι εκπτώσεις βάσει εφαρμογών και οι κωδικοί QR είναι όλα φωτεινά σημεία σε κάθε ένα από αυτά και όλα συνέβησαν πρώτα στην Κίνα».

Στην αρχή, η εξαιρετικά ανταγωνιστική και κατακερματισμένη λιανική αγορά τροφίμων στις ΗΠΑ άργησε να το αντιληφθεί. Ωστόσο, κάτι άρχισε να αλλάζει όταν η Amazon αγόρασε το Whole Foods Market το 2017 και άρχισε να εισάγει πολλές προηγμένες τεχνολογίες για τον εξορθολογισμό των αγορών στα καταστήματα, μια στροφή που εξαπλώθηκε και στους μεγάλους λιανοπωλητές Walmart και Target.

«Δεν μπορείς να είσαι απλά επιχειρηματίας στο λιανικό εμπόριο στη δεκαετία του 1990. Πρέπει να είσαι θαρραλέος, να προχωράς μπροστά και να προσαρμόζεσαι γρήγορα», δήλωσε ο Yael Cosset, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής πληροφοριών στην Kroger, ο οποίος ηγείται της ομάδας τεχνολογικών και ψηφιακών πρωτοβουλιών της εταιρείας. Αναφερόμενος στην Alibaba, είπε ότι η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου «έχει κάνει φανταστική δουλειά στην επανεφεύρεση του μοντέλου λιανικής, με έναν συνδυασμό φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος».

Ο Cosset πρωτοστάτησε στην εισαγωγή της εμπειρίας αγορών παντός καναλιού. Το νέο λιανικό εμπόριο της Kroger συνδέει τις αγορές, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα logistics: αυτοματοποιημένα κέντρα για τη συλλογή της παραγγελίας και τα φορτηγά κάνουν παραδόσεις αυθημερόν στα νοικοκυριά. Η ανάλυση δεδομένων παρέχει μια έγκαιρη ανάγνωση των τάσεων των πελατών. οι εφαρμογές για κινητά προχωρούν σε προωθήσεις αγορών και κουπόνια. Οι κουζίνες προετοιμάζουν γεύματα για παραλαβή από το κατάστημα ή για παράδοση με βαν. Οι κωδικοί QR διαχειρίζονται πληρωμές μέσω διαδικτύου κατά το check-out. και τα μεγάλα διαδικτυακά κέντρα αγορών και οι αποθήκες βασίζονται σε ρομπότ για παραγγελίες συσκευασίας, ταξινόμησης και φόρτωσης.

Τα νέα αυτοματοποιημένα κέντρα αποτελούν κρίσιμο μέρος της τεχνολογικής προσπάθειας. Αυτά τα κέντρα χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική για να αντικαταστήσουν την εντατική εργασία για τη διαλογή και τη συσκευασία των ειδών παντοπωλείου που προορίζονται για παράδοση, ενώ οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις χειρίζονται λειτουργίες όπως η μηχανική και η διαχείριση αποθεμάτων.

«Όταν εξετάζετε το λιανικό εμπόριο, υπάρχουν δύο μεγάλες δυνατότητες: η τεχνολογία και η επιστήμη δεδομένων και δεύτερον, η εφοδιαστική αλυσίδα και η εκπλήρωση», είπε ο Zakkour. «Το μάθημα που μαθαίνουν οι Αμερικανοί λιανοπωλητές είναι ότι οι δραστηριότητές τους μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές με υψηλότερα περιθώρια κέρδους όταν το λιανικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεργάζονται αρμονικά».

Ο Zakkour πιστοποίησε την Kroger ως έναν από τους πιο προοδευτικούς λιανοπωλητές στις ΗΠΑ στην εφαρμογή αυτής της προσέγγισης παντός καναλιού. Οι ανταγωνιστές Walmart και Target ξοδεύουν πολλά, ακόμη και σε μια επιβραδυνόμενη οικονομία, και με την τεχνολογία να επικεντρώνεται στις τρέχουσες επενδύσεις κεφαλαίου.

«Μια εταιρεία που δεν εστιάζει με ακρίβεια λέιζερ στην τεχνολογία που έχει η Kroger είναι ευάλωτη», δήλωσε ο Jim Russell, διευθυντής στην επενδυτική εταιρεία Bahl & Gaynor στο Σινσινάτι. «Αυτές οι ψηφιακές τάσεις συνεχίζουν να εξελίσσονται προς τα εμπρός και η Kroger προσφέρει πολύ ισχυρά αποτελέσματα στην πανδημική και μεταπανδημική περίοδο».

Η χρηματιστηριακή πορεία της Kroger τα τελευταία τρία χρόνια

Τι έμαθαν οι γίγαντες του λιανεμπορίου από την κινεζική Alibaba – Το παράδειγμα της Kroger-1

Οι ψηφιακές αγορές παντοπωλείων απογειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι πελάτες προτιμούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο, το φαγητό στο σπίτι και την προετοιμασία γευμάτων. Η ψηφιακή επιχείρηση της Kroger διαμορφώθηκε σε περισσότερα από 10 δισ. δολ. το 2020 και έχει αυξηθεί κατά 113% τα τελευταία δύο χρόνια. Με βάση αυτή τη δυναμική, η Kroger στοχεύει να διπλασιάσει τα ψηφιακά έσοδά της μέχρι το τέλος του 2023. Οι ψηφιακές πωλήσεις της Kroger αυξήθηκαν κατά 8% το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ενώ στο κατάστημα και στο διαδίκτυο συνολικά κέρδισαν 5,8% από πέρυσι.

Τα σούπερ μάρκετ υστερούσαν σε σχέση με άλλους άλλους τομείς στο ηλεκτρονικό εμπόριο με 3% έως 4% των συνολικών πωλήσεων, αλλά τριπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με την McKinsey, η οποία προβλέπει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αντιπροσωπεύει το 18% των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.

«Ανακαλύπτουμε τώρα πόσο καλά λειτουργεί αυτή η ψηφιακή στροφή στην Kroger», είπε ο Russell. Επισήμανε ότι «τα μισά από τα καταστήματα εφαρμογών της Kroger φέρνουν αυξητικές δραστηριότητες και τα μισά κανιβαλίζουν τις πωλήσεις στα καταστήματα». Οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν 4,1% το 2021 στα 137,9 δισ. δολ. και η Kroger αναμένει κέρδος της τάξης του 4% έως 4,5% για το 2022.

Στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας Restock Kroger που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια, το παντοπωλείο συνδύασε φυσική και ψηφιακή εμπειρία, μια στρατηγική που απαιτούσε σημαντικές, μακροπρόθεσμες επενδύσεις στη ρομποτική και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και ανάλυση δεδομένων για την κατανόηση και την πρόβλεψη των συνηθειών των πελατών και εξατομίκευσης του μάρκετινγκ.

«Αξιοποιούμε δεδομένα για να αλληλεπιδράσουμε με πελάτες μέσω ψηφιακών καναλιών, όπως εφαρμογές και συνδέσεις ιστοτόπων, για να κάνουμε τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες σχετικές και να ζωντανέψουμε τις εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών», δήλωσε ο Cosset. Επεσήμανε ότι τα μεγάλα καταστήματα μπορεί να χάσουν την προσωπική σύνδεση με τους πελάτες που παρέχει ένα τοπικό κατάστημα. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας δεδομένα και τεχνολογία, η Kroger μπορεί να συνδεθεί καλύτερα με τους πελάτες και να εξατομικεύσει διαφημίσεις και προωθήσεις στο διαδίκτυο.

moneyreview.gr με πληροφορίες από cnbc

Διαβάστε επίσης:

Επώνυμα brands: Να μπουν στην αγορά μεταχειρισμένων ή να την αγνοήσουν;

Βαθύ το σημάδι της πανδημίας στις ελληνικές επιχειρήσεις

Τα «μαζεύει» η Amazon: Κλείνει αποθήκες σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News