Business & Finance Τετάρτη 30/03/2022, 12:38
BUSINESS & FINANCE

Σε ελεύθερη πτώση το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη – «Βουτιά» και στην Ελλάδα

Σε ελεύθερη πτώση το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη – «Βουτιά» και στην Ελλάδα

Ισχυρό πλήγμα δέχτηκε το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη τον φετινό Μάρτιο, καθώς έπεσε στο -19,6 και στο -18,7 αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι τον Φεβρουάριο οι δείκτες αυτοί είχαν διαμορφωθεί στο -10,2 και -8,8 αντίστοιχα, άρα σε μηνιαίο επίπεδο είχαμε μείωση -9,4 και -9,9.

Σε ελεύθερη πτώση το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη – «Βουτιά» και στην Ελλάδα-1

«Βουτιά» στο – 46 έκανε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ελλάδα, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση από όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο που έχει βρεθεί εδώ και ένα χρόνο.

Σε ελεύθερη πτώση το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη – «Βουτιά» και στην Ελλάδα-2

Όπως αναφέρεται σε σχετική ενημέρωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πτώση του καταναλωτικού κλίματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει την κατάρρευση των προσδοκιών των νοικοκυριών για τη γενική οικονομική κατάσταση στη χώρα τους, καθώς και για τη δική τους μελλοντική οικονομική κατάσταση.

Πτώση στον Δείκτη Οικονομικού Κλίματος της Ε.Ε.

Γενικότερα, τον Μάρτιο του 2022 ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος (ESI) κατέγραψε σημαντική μείωση και διαμορφώθηκε στο 107,5 στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έπεσε κατά 5,3 μονάδες) και στο 108,5 στην Ευρωζωνη (έπεσε κατά -5,4 μονάδες). 

Αυτό οφείλεται τόσο στο γκρέμισμα του δείκτη καταναλωτικού κλίματος, όσο και στις απώλειες στο λιανεμπόριο και τη μείωση του βιομηχανικού κλίματος. Αντίθετα, το κλίμα βελτιώθηκε ελαφρώς στις υπηρεσίες και έμεινε ίδιο στις κατασκευές.

Σε ελεύθερη πτώση το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη – «Βουτιά» και στην Ελλάδα-3

Από τις οικονομίες της Ε.Ε., ο δείκτης ESI κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση στη Γαλλία (-7,1), την Ισπανία (-6,5), τη Γερμανία (-4,3) και σε μικρότερο βαθμό στην Πολωνία (-3,0) και την Ιταλία (-2,6). Αντίθετα, η Ολλανδία ήταν η μόνη χώρα όπου βελτιώθηκε ελαφρώς (+0,5).

Παρά την κατρακύλα στο καταναλωτικό κλίμα, ο δείκτης ESI στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 113,2 στην Ελλάδα τον Μάρτιο (-1,8 σε σχέση με τον Φεβρουάριο), χάρη στις βελτιωμένες επιδόσεις σε βιομηχανία και κατασκευές.

Σημειώνεται ότι ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος (ESI) συνυπολογίζει το κλίμα των καταναλωτών, της βιομηχανίας, των υπηρεσιών, του λιανεμπορίου και του κλάδου των κατασκευών.

Ρεκόρ στην αβεβαιότητα των καταναλωτών

Τέλος, ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας (EUI) της Κομισιόν παρουσίασε απότομη αύξηση τον φετινό Μάρτιο και έφτασε τις 25,8 μονάδες (+10,7), κυρίως λόγω του αντίκτυπου του πολέμου στην Ουκρανία.

«Ενώ η αβεβαιότητα έχει αυξηθεί πιο έντονα μεταξύ των καταναλωτών, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδό της μέχρι στιγμής, οι αυξήσεις που καταγράφονται σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς αποτελούν απόδειξη για τις πιθανές συνέπειες των δυσμενών μελλοντικών σεναρίων στους τομείς όπου το κλίμα δεν έχει ακόμη μειωθεί (υπηρεσίες, κατασκευές)», σχολιάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News