BUSINESS & FINANCE

D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου

D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου

Το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects πρόκειται να αναδειχθεί ως ο προτιμητέος επενδυτής για την διάρκειας 35 ετών παραχώρηση της Εγνατίας Οδού,  κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, εάν δεν υπάρξει ανατροπή. Ο αυτοκινητόδρομος παραδόθηκε ως σύνολο, χωρίς διόδια, στην κυκλοφορία το 2009, με την ιδιωτικοποίησή του να προβλέπεται από το τρίτο μνημόνιο (Ν. 4336/2015, ΦΕΚ A’ 94, 14.08.2015).

Ύστερα από πολλές καθυστερήσεις, το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής ύψους 1,5 δισ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί αρχές της επόμενης χρονιάς, καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθεί σειρά τυπικών ζητημάτων  σε συνέχεια της σημερινής αναμενόμενης ανακήρυξης ως προτιμητέου επενδυτή του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects. Θα απαιτηθεί δηλαδή, μεταξύ άλλων, η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, και η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή.

Η παραχώρηση του οδικού άξονα μήκους 670 χλμ. και άνω των 900 χλμ. με τους καθέτους, που εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου, αναμένεται να προσφέρει κατασκευαστικό αντικείμενο της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δεδομένου ότι απαιτούνται εργασίες βαριάς και ελαφριάς συντήρησης. Το Δημόσιο εκτός από το καταβλητέο τίμημα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, θα εισπράττει ετησίως ποσό που αντιστοιχεί στο 7,5% των ετήσιων εσόδων.

Το έργο είχε κατασκευαστικό κόστος 5,5 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σύμφωνα με την Εγνατία Οδό Α.Ε., με τους πόρους να έχουν προέλθει κατά 55,32% από το Δημόσιο και κατά το υπόλοιπο ποσοστό από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την ΕΤΕπ και το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Ενόψει της ολοκλήρωσης της παραχώρησης, το moneyreview.gr παρουσιάζει τους πιο σημαντικούς αριθμούς που αφορούν την Εγνατία Οδό.

 

D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου-1
Το έργο είχε κατασκευαστικό κόστος 5,5 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σύμφωνα με την Εγνατία Οδό Α.Ε.
D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου-2
Πηγή: Υπουργείο Υποδομών
D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου-3
Πηγή: ΣΕΤΕΟ

 

D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου-4
Οι συνολικές δαπάνες συντήρησης ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ.                                                                 Πηγή: ΣΕΤΕΟ
D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου-5
Πηγή: Οικονομικές καταστάσεις

 

D-day για την Εγνατία Οδό – Οι άγνωστοι αριθμοί του έργου-6
Πηγή: ΣΕΤΕΟ

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News