Business & Finance Παρασκευή 16/07/2021, 17:34
ΤΑΙΠΕΔ

Εγνατία Οδός: Βελτιωμένη προσφορά θα καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis

Φωτ. intimenews

Βελτιωμένη προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της ζήτησε σήμερα το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis. Η κοινοπραξία είναι η μοναδική που παραμένει στο διαγωνισμό, καθώς η προσφορά του άλλου σχήματος (Vinci-Μυτιληναίος-Άβαξ)  φέρεται να είναι μικρότερη κατά 15%.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), συνεδρίασε σήμερα και αποφάσισε να ζητήσει μία βελτιωμένη προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών.»

Το έργο αφορά τον οδικό άξονα, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Επίσης παραχωρούνται τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, οι οποίοι αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό είχε ξεκινήσει από το 2017 με επτά ενδιαφερομένους, από τους οποίους μέχρι χτες είχαν απομείνει δύο διεκδικητές, οι κοινοπραξίες ΓΕΚ Τέρνα-EGIS Projects και VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΒΑΞ. Το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να ζητήσει βελτιωμένες προσφορές στην περίπτωση που οι δύο προσφορές έχουν απόσταση άνω του 15% μεταξύ τους. Xθες, το δ.σ. προχώρησε στο προγραμματισμένο άνοιγμα των φακέλων των οικονομικών προσφορών για τα δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης των τελευταίων ετών, με την αξία της σύμβασης να υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει, ενδεχομένως και να ξεπεράσει, το 1 δισ. ευρώ.

moneyreview.gr

Money Review