Business & Finance Πέμπτη 15/07/2021, 17:48
BUSINESS & FINANCE

PayPal: Εκτόξευση του e-commerce λόγω πανδημίας

Φωτ. ΑΡ

Θεμελιώδεις μεταβολές στις αγοραστικές συνήθειες κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατέγραψε η έκθεση «The Great Pivot in Global E-Commerce» της PayPal, ορισμένες από τις οποίες μάλιστα ενδέχεται να διατηρηθούν από τους καταναλωτές ακόμη και μετά το τελος της υγειονομικής κρίσης. Κατ’αρχάς αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 οι ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε 4,28 τρισ. δολάρα, καταγράφοντας σημαντική άνοδο από το προηγούμενο έτος, όταν ανήλθαν σε 3,35 τρισ. δολάρια.

Ισως το πιο αναμενόμενο από τα αποτελέσματα της έκθεσης είναι το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες (56%) παραδέχθηκαν ότι πραγματοίησαν περισσότερες αγορές μέσω Διαδικτύου κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Επιπλεόν, το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πλέον προχωρά ευκολότερα σε αγορές από το εξωτερικό, με γνώμονα κυρίως τις καλύτερες προσφορές (48% αυτών) και την πρόσβαση σε προϊόντα μη διαθέσιμα εντός των συνόρων του (39%).

Σύμφωνα πάντοτε με την έκθεση της PayPal, στη Γαλλία τα δύο τρίτα των καταναλωτών που πραγματοποιούν τις αγορές τους διαδικτυακά, παραγγέλνουν τα προϊόντα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σημαντικότερος παράγοντας για την ολοκλήρωση των αγορών τους είναι η αναλογία τιμής και ποιότητας. Επιπλέον, στη Γαλλία, ο κλάδος των αγορών μέσω Διαδικτύου αναπτύσσεται με ρυθμό 10,4% και στην περίπτωση των αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου η ανάπτυξη είναι ακόμη ταχύτερη – ανέρχεται σε 16,8%.

Αντιθέτως στη Γερμανία, οι καταναλωτές παρουσιάζουν μεγαλύτερους προβληματισμούς όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές, καθώς ανησυχούν για την ασφάλεια των συναλλαγών τους. Ειδικότερα, το 62% των ερωτηθέντων που προβαίνουν σε online αγορές προτιμά να πληρώνει με PayPal για αγορές εκτός συνόρων. Στις ΗΠΑ, οι αγορές μέσω διαδικτύου από το εξωτερικό έχουν αυξηθεί κατά 42%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 61% των Αμερικανών καταναλωτών που πραγματοποιούν τις αγορές τους online χρησιμοποιεί smartphone για να τις ολοκληρώσει. Επιπλέον, το ένα τέταρτο αυτών ανακαλύπτει ξένα e-shops μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, για παράδειγμα Facebook (65%), Instagram (41%) και Youtube (24%).

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ορισμένες ημέρες το χρόνο είναι εξαιρετικά σημαντικές για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για πράδειγμα, στην Κίνα ο εορτασμός για το Single’s Day διήρκεσε 11 ημέρες και οδήγησε σε διαδικτυακές πωλήσεις αξίας 115 δισ. δολαρίων. Επίσης, στη Ρώσια, το 20% των καταναλωτών αγόρασε διαδικτυακά έστω ένα δώρο με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας. Τέλος, το El Buen Fin στο Μεξικό, αντίστοιχο του Black Friday στις ΗΠΑ, διήρκεσε 12 ημέρες το 2020 αντί των συνηθισμένων 4 ημερών. Ως αποτέλεσμα οι διαδικατυακές πωλήσεις ξεπέρασαν τις αντίστοιχες του 2019 κατά 230%.

Η έρευνα της Paypal καλύπτει καταναλωτικές συνήθειες σε 13 επιλεγμένες αγορές στις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού, Λατινικής Αμερικής και Ευρώπης και ειδικότερα σε Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ινδίνα, Κίνα, Μεξικό, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.

moneyreview.gr

Money Review