ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΧΘΕΣ

Πώς το Eθνικό Μητρώο Επικοινωνίας αλλάζει το ψηφιακό Δημόσιο

Φωτ. Intime

Οι χρήστες διαδικτυακών εφαρμογών θα είναι εξοικειωμένοι με την λειτουργία ασφαλείας του ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων. Τον έλεγχο δηλαδή, ταυτότητας, σε πρώτο στάδιο μέσω της πληκτρολόγησης του ονόματος χρήστη και του κωδικού πρόσβασης και σε δεύτερη φάση μέσω της αποστολής ενός νέου κωδικού στο κινητό τηλέφωνο. Πρόκειται για τη διαδικασία γνωστή ως “2-factor authentication”, η οποία σταδιακά θα εφαρμόζεται και στις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το Δημόσιο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).

Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας

Αυτό γίνεται εφικτό μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), το οποίο τέθηκε σε λειτουργία από χθες Τρίτη. Το ΕΜΕπ αποτελεί το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης της κεντρικής βάσης όπου καταχωρούνται τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των φυσικών προσώπων και βρίσκεται υπό τη διαχείριση και την λειτουργία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Από χθες που τέθηκε σε λειτουργία, βάσει απόφασης των υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκη και Γ. Γεωργαντά, στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, κάθε φυσικό πρόσωπο που διαθέτει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) δύναται, μέσω πιστοποιημένης πρόσβασης σε ειδική εφαρμογή, να καταχωρίζει τα στοιχεία επικοινωνίας του. Δηλαδή τον αριθμό σταθερού και κινητού τηλεφώνου, την ταχυδρομική διεύθυνση επικοινωνίας και διαμονής και το e-mail. Η διαδικασία αυτή γίνεται και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Σκοπός είναι η διευκόλυνση της παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Όπως και η ταυτοποίηση των πολιτών στα μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης, η επικοινωνία των φορέων του δημοσίου τομέα με τους πολίτες (που έχουν καταχωρίσει τα στοιχεία στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας) και η αποστολή, επίδοση ή κοινοποίηση δημοσίου εγγράφου. Όλα αυτά έχουν κοινό παρονομαστή τη δραματική βελτίωση της ασφάλειας των ψηφιακών υπηρεσιών, καθώς ο αριθμός κινητού τηλεφώνου χρησιμοποιείται ως δεύτερος παράγοντας ταυτοποίησης για την αποστολή στον χρήση κωδικών μίας χρήσης.

pos-to-ethniko-mitroo-epikoinonias-allazei-to-psifiako-dimosio0

Κατά την είσοδο στο ΕΜΕπ, το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται για τους σκοπούς της συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τις κατηγορίες δεδομένων που υπόκεινται σε επεξεργασία, τον υπεύθυνο επεξεργασίας και τους αποδέκτες των δεδομένων. Στους αποδέκτες δεδομένων ανήκουν οι τράπεζες και οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, με τους οποίους διασταυρώνεται ότι ένας αριθμός κινητού ανήκει στο φυσικό πρόσωπο που τον δηλώνει. Η διασταύρωση δηλαδή, πραγματοποιείται είτε με τα στοιχεία συνδρομητή συμβολαίου κινητής είτε με τα στοιχεία επιβεβαιωμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου που τηρούν οι τράπεζες. Οι επαΐοντες τονίζουν ότι η διασταύρωση, στο πλαίσιο της επαλήθευσης των στοιχείων, γίνεται μόνον μετά από αίτηση του φυσικού προσώπου βάσει της οποίας το Εθνικό Μητρώο, μέσω διαλειτουργικότητας, διαβιβάζει στην τράπεζα ή τον πάροχο τα απαιτούμενα για τη διασταύρωση στοιχεία.

Σημειώνεται ότι εντός 12 μηνών, οι φορείς του δημοσίου τομέα υποχρεούνται να προσαρμόσουν τις διαδικασίες και τα πληροφοριακά τους συστήματα, προκειμένου να λαμβάνουν τα στοιχεία επικοινωνίας αποκλειστικά από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Δείτε ΕΔΩ τη φόρμα επικοινωνίας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News