Business & Finance Δευτέρα 6/05/2024, 11:06
BUSINESS & FINANCE

Maersk: Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μειώσει τη μεταφορική ικανότητα κατά 15%-20% στο β’ τρίμηνο

Maersk: Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μειώσει τη μεταφορική ικανότητα κατά 15%-20% στο β’ τρίμηνο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνεται και αναμένεται να μειώσει τη ναυτιλιακή μεταφορική ικανότητα μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης κατά περίπου 15%-20% το δεύτερο τρίμηνο, δήλωσε τη Δευτέρα ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk.

Η εταιρεία, όπως και άλλες ναυτιλιακές, έχουν εκτρέψει τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική από τον Δεκέμβριο για να αποφύγουν τις επιθέσεις των μαχητών Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, στην Ερυθρά Θάλασσα, με τους μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού να ωθούν υψηλότερα τις τιμές των ναύλων.

«Η ζώνη κινδύνου έχει επεκταθεί και οι επιθέσεις φτάνουν πιο μακριά στα ανοιχτά», ανέφερε η Maersk σε ενημερωτικό δελτίο προς τους πελάτες της τη Δευτέρα. «Αυτό έχει αναγκάσει τα πλοία μας να επιμηκύνουν περαιτέρω το ταξίδι τους, με αποτέλεσμα πρόσθετο χρόνο και κόστος για να φτάσει το φορτίο σας στον προορισμό του προς το παρόν», σημειώνεται σε αυτό.

Η δανέζικη εταιρεία, που θεωρείται βαρόμετρο του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι ναυτιλιακές διαταραχές που προκλήθηκαν από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους.

Οι παρενέργειες περιλάμβαναν συμφόρηση και το λεγόμενο bunching πλοίων, όπου πολλά πλοία φτάνουν στο λιμάνι την ίδια στιγμή, καθώς και ελλείψεις εξοπλισμού και χωρητικότητας.

«Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενισχύσουμε την αξιοπιστία, συμπεριλαμβανομένων των ταχύτερων πλόων και της προσθήκης χωρητικότητας», δήλωσε η Maersk, προσθέτοντας ότι μέχρι στιγμής έχει μισθώσει περισσότερα από 125.000 επιπλέον εμπορευματοκιβώτια.

«Έχουμε προσθέσει χωρητικότητα, όπου είναι δυνατόν, σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών μας», επισημαίνει η εταιρεία.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News