Business & Finance Πέμπτη 4/01/2024, 21:59
BUSINESS & FINANCE

Η Maersk ανακατευθύνει τα πλοία της από την Ερυθρά Θάλασσα στη διώρυγα του Σουέζ

Η Maersk ανακατευθύνει τα πλοία της από την Ερυθρά Θάλασσα στη διώρυγα του Σουέζ

Η δανική Maersk δήλωσε την Πέμπτη ότι ανακατεύθυνε τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν κολλήσει στην Ερυθρά Θάλασσα πίσω προς τη διώρυγα του Σουέζ και το μακρύ ταξίδι γύρω από την Αφρική για να αποφύγει τον κίνδυνο επίθεσης.

Οι μαχητές Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη επιτέθηκαν πρόσφατα σε μια σειρά από πλοία στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου της Maersk το Σάββατο, διαταράσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο και αυξάνοντας τους φόβους για μια νέα έκρηξη του παγκόσμιου πληθωρισμού, καθώς οι ναύλοι εκτινάχθηκαν στα ύψη.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου μια πολυεθνική επιχείρηση για τη διασφάλιση του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίων εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία γύρω από την Αφρική.

Η Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα είχε προσπαθήσει για λίγο να επανεκκινήσει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια παύση, δήλωσε την Τρίτη ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της θα αποφύγουν και πάλι τη διαδρομή που δίνει πρόσβαση στη διώρυγα του Σουέζ, μια σύντομη διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Αλλά πέντε πλοία της Maersk που κατευθύνονταν προς την Ασία είχαν ήδη διασχίσει τη διώρυγα από το βορρά και ήταν έτοιμα να ταξιδέψουν νότια, περνώντας από την Υεμένη, όταν ανακοινώθηκε η αναστολή των δρομολογίων, αφήνοντας τα πληρώματα και δεκάδες χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια σε κατάσταση αναμονής.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk και Gjertrud Maersk, τα οποία τις τελευταίες ημέρες βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα ακριβώς νότια του λιμανιού της Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, δρομολογήθηκαν την Πέμπτη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Maersk.

Ένα πέμπτο πλοίο, το Maersk Utah, το οποίο είχε επίσης κολλήσει στην περιοχή, δεν έχει ακόμη δρομολογηθεί εκ νέου, αλλά εκπρόσωπος της Maersk δήλωσε ότι δεν θα περνούσε από την Υεμένη.

Η επιστροφή των πλοίων μέσω της διώρυγας του Σουέζ θα επέφερε νέα τέλη για τη διέλευση από τη διώρυγα και θα πρόσθετε σημαντικές καθυστερήσεις και επιπλέον κόστος καυσίμων για το ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Η Maersk δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε επιβάλει ένα επίναυλο διακοπής διέλευσης (TDS) και ένα επίναυλο περιόδου αιχμής (PSS), προσθέτοντας συνολικά 700 δολάρια στο κόστος ενός τυπικού εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη.

Η διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται περίπου από το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση των πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον σε καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Διαβάστε επίσης:

Δώδεκα χώρες προειδοποιούν τους Χούθι να σταματήσουν τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για επίθεση σε εμπορικό πλοίο

Ερυθρά Θάλασσα: Τι σημαίνουν οι επιθέσεις των Χούθι για το παγκόσμιο εμπόριο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News