Business & Finance Τετάρτη 28/02/2024, 19:39
BUSINESS & FINANCE

Αγωγή 2,1 δισ. ευρώ για την Google από 32 ευρωπαϊκούς ομίλους ενημέρωσης

Αγωγή 2,1 δισ. ευρώ για την Google από 32 ευρωπαϊκούς ομίλους ενημέρωσης

Αντιμέτωπη με μία αγωγή ύψους 2,1 δισ. ευρώ από 32 ευρωπαϊκούς ομίλους μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η μητρική της Google, Alphabet.

Στην αγωγή οι γερμανικοί όμιλοι Axel Springer και Schibsted μαζί με εκδότες από την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, τη Νορβηγία, την Πολωνία, την Ισπανία και τη Σουηδία υποστηρίζουν ότι υπέστησαν ζημίες λόγω των πρακτικών της εταιρείας στην ψηφιακή διαφήμιση.

«Οι εμπλεκόμενες εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν υποστεί ζημίες λόγω μιας λιγότερο ανταγωνιστικής αγοράς, η οποία είναι άμεσο αποτέλεσμα της παραβατικής συμπεριφοράς της Google», αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δικηγόροι τους, Geradin Partners και Stek.

«Χωρίς την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από την Google, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης θα είχαν λάβει σημαντικά υψηλότερα έσοδα από τη διαφήμιση και θα πλήρωναν χαμηλότερες αμοιβές για υπηρεσίες ad tech, ενώ τα κεφάλαια αυτά θα μπορούσαν να είχαν επανεπενδυθεί ώστε να συμβάλουν στην ενίσχυση των ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης», ανέφεραν οι δικηγόροι.

Στην αγωγή οι μηνυτές (μεταξύ των οποίων είναι η αυστριακή Krone, οι βελγικοί όμιλοι DPG Media και Mediahuis, η δανική TV2 Danmark A/S, η φινλανδική Sanoma, η πολωνική Agora, η ισπανική Prensa Iberica και η ελβετική Ringier) επικαλούνται το πρόστιμο ύψους 220 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβάλει η γαλλική αρχή ανταγωνισμού στην Google για την ad tech δράση της το 2021, καθώς και τις κατηγορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πέρυσι για να στηρίξουν τον ισχυρισμό τους.

Η Google δήλωσε πέρυσι ότι διαφωνεί με τις αντιμονοπωλιακές κατηγορίες της ΕΕ κατά της ad tech επιχείρησής της, όπου εμπλέκεται τόσο στην πλευρά της αγοράς όσο και στην πλευρά της πώλησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι εκδότες σε όλο τον κόσμο έχουν τα τελευταία χρόνια στηλιτεύσει την αυξανόμενη κυριαρχία της Big Tech στη διαφήμιση, καθώς το μερίδιο των εσόδων τους μειώνεται. Η Google είναι, αυτή τη στιγμή, η κυρίαρχη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Οι εναγόμενοι δήλωσαν ότι κατέθεσαν την αγωγή σε ολλανδικό δικαστήριο, εξαιτίας του ότι η συγκεκριμένη χώρα φημίζεται στην απονομή δικαιοσύνης σε αγωγές αποζημίωσης λόγω αντιμονοπωλιακής τακτικής που θεωρούνται πιλοτικές στην Ευρώπη και για να αποφύγει πολλαπλές αγωγές σε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News