Business & Finance Δευτέρα 5/02/2024, 15:04
BUSINESS & FINANCE

McDonald’s: Πλήγμα για πωλήσεις και έσοδα από την κρίση στη Μέση Ανατολή

McDonald’s: Πλήγμα για πωλήσεις και έσοδα από την κρίση στη Μέση Ανατολή

Οι πωλήσεις δ’ τριμήνου της McDonald’s Corp. δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες των επενδυτών στο τέταρτο τρίμηνο, καθώς οι αναταραχές στη Μέση Ανατολή επιβάρυναν τις πωλήσεις στην περιοχή.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η πολυεθνική, οι ίδιες πωλήσεις αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά 3,4% το συγκεκριμένο τρίμηνο έναντι προβλέψεων  για 4,7%. Πρόκειται για τον πιο αργό ρυθμό ανάπτυξης από το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Παράλληλα, τα έσοδα ήταν επίσης κατώτερα των εκτιμήσεων καθώς ανήλθαν σε 6,41 δισ. δολάρια έναντι 6,45 δισ. δολαρίων που προέβλεπαν αναλυτές. 

Ο διευθύνων συμβούλος της McDonald’s Corp. , Chris Kempczinski, είχε προειδοποιήσει νωρίτερα φέτος για έναν «σημαντικό επιχειρηματικό αντίκτυπο» στη Μέση Ανατολή. Ο τομέας που περιλαμβάνει την περιοχή αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των εσόδων της McDonald’s.

Μετά το ξέσπασμα του πολέμου, η αλυσίδα έγινε ένας από τους σημαντικότερους στόχους για μποϊκοτάζ σε μουσουλμανικά έθνη λόγω της σαφούς στάσης της στη σύγκρουση, καθώς και της ιδιότητάς της ως μία από τις πιο αναγνωρισμένες αμερικανικές μάρκες. Η εταιρεία έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι τα εστιατόριά της λειτουργούν ανεξάρτητα από τοπικούς φορείς. 

Πάντως, τα στοιχεία και από άλλες περιοχές ήταν αποδυναμωμένα. Στις ΗΠΑ, οι υψηλότερες τιμές συνέβαλαν στην αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων κατά 4,3%, ρυθμός που είναι ελαφρώς χαμηλότερος από τη μέση εκτίμηση της αγοράς και περίπου το ήμισυ του ρυθμού του προηγούμενου τριμήνου. Παρόμοια είναι η εικόνα και στις διεθνείς αγορές όπου η McDonald’s λειτουργεί και διαθέτει εστιατόρια franchising. Τα αποτελέσματα ήταν ισχυρά στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τον Καναδά, αλλά αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων στη Γαλλία. 

Ο Kempczinski δήλωσε ότι η εταιρεία είναι «πεπεισμένη για την ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας εν μέσω μακροοικονομικών προκλήσεων που θα συνεχιστούν το 2024». Στελέχη της εταιρείας έχουν δηλώσει προηγουμένως ότι τα υψηλότερα επιτόκια και ο πληθωρισμός ασκούν πίεση στους καταναλωτές, ενώ έχουν αναφερθεί και και στην επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας. 

Ο γίγαντας των fast-food ανακοίνωσε καθαρά κέρδη τέταρτου τριμήνου ύψους 2,04 δισ. δολαρίων ή 2,80 δολαρίων ανά μετοχή, έναντι 1,9 δισ. δολαρίων ή 2,59 δολαρίων ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Εξαιρουμένων των διαγραφών λογισμικού που δεν χρησιμοποιείται πλέον, των δαπανών αναδιάρθρωσης και άλλων στοιχείων, η McDonald’s κέρδισε 2,95 δολάρια ανά μετοχή. Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8% στα 6,41 δισ. δολάρια.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Πώς τα McDonald’s κινούν την μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου

Ποια ήταν η Wendy των Wendy’s – Φτιάχνοντας ένα μπέργκερ για τους boomers

Τι παράγγειλα vs τι ήρθε: Οι καταναλωτές κουράστηκαν με τα «ψεύτικα» φαγητά στις διαφημίσεις

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News