Business & Finance Τρίτη 25/07/2023, 22:40
ΒUSINESS & FINANCE

Apple: Αντιρρήσεις από τη Γαλλία σχετικά με την χρήση δεδομένων σε διαφημίσεις

Apple: Αντιρρήσεις από τη Γαλλία σχετικά με την χρήση δεδομένων σε διαφημίσεις

Η Apple δέχθηκε μία καταγγελία από τη γαλλική αντιμονοπωλιακή αρχή αναφορικά σε ό,τι αφορά στους ισχυρισμούς ότι έχει επιβάλει αθέμιτους όρους για τη χρήση δεδομένων χρηστών στη διαφήμιση μέσω του καταστήματος εφαρμογών της.

Η εν λόγω ένσταση στοχεύει τις πρακτικές της Apple στον τομέα της διανομής εφαρμογών, όπως ανακοίνωσε η ρυθμιστική αρχή. Η Apple «κατηγορείται για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της εφαρμόζοντας όρους που εισάγουν διακρίσεις, μη αντικειμενικούς και αδιαφανείς για τη χρήση των δεδομένων των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς».

Η Apple βρίσκεται αντιμέτωπη με σωρεία ερευνών από εθνικές αντιμονοπωλιακές αρχές, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν πώς να χαλιναγωγήσουν την κυριαρχία του αμερικανικού κολοσσού. Οι αντιμονοπωλιακές αρχές της ΕΕ εξετάζουν εάν η εταιρεία έχει περιορίσει την πρόσβαση στο τσιπ πληρωμών της. Συμμετέχουν επίσης σε μια μακροχρόνια έρευνα για το πώς η Apple μπορεί να παρεμπόδισε τις εταιρείες υπηρεσιών streaming, όπως το Spotify από το να ενημερώνουν τους χρήστες για συμφωνίες εκτός του καταστήματος εφαρμογών σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες.

Πέρυσι τον Ιούνιο, η αντιμονοπωλιακή αρχή της Γερμανίας άνοιξε μια έρευνα για τη διαφημιστική τεχνολογία της Apple, υποστηρίζοντας ότι οι όροι χρήσης της εταιρείας ευνοούν άδικα τις υπηρεσίες της Apple. Το 2021, η Apple απέφυγε το πάγωμα από τη Γαλλία στις προγραμματισμένες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο συλλέγει τα δεδομένα των χρηστών iPhone – αλλά εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει μια εις βάθος έρευνα για το εάν τα μέτρα θα έβλαπταν τους διαφημιστές.

Το 2021, η ώθηση της Apple για το απόρρητο περιλάμβανε την ανάγκη για τους χρήστες να συναινέσουν στη συλλογή δεδομένων για τους διαφημιστές. Οι προγραμματιστές εφαρμογών χρησιμοποιούσαν ιστορικά το σύστημα για να βοηθήσουν στη στόχευση χρηστών με διαφημίσεις και στην παρακολούθηση της απόδοσης των διαφημίσεων σε διαφορετικές συσκευές.

«Η διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών δίνει στους χρήστες περισσότερο έλεγχο απαιτώντας από όλες τις εφαρμογές να ζητούν άδεια πριν τις παρακολουθήσουν», δήλωσε εκπρόσωπος της Apple. «Λάβαμε προηγουμένως ισχυρή υποστήριξη από ρυθμιστικές αρχές και υποστηρικτές απορρήτου σχετικά με τον στόχο του ATT, μεταξύ άλλων από την FCA και την CNIL, και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την FCA εποικοδομητικά για να διασφαλίσουμε ότι οι χρήστες θα διατηρήσουν τον έλεγχο των δεδομένων τους».

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News