Business & Finance Τετάρτη 26/04/2023, 10:46
BUSINESS & FINANCE

Γερμανία: Βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος με το βλέμμα στους μισθούς

Πρόκειται για τον έβδομο μήνα βελτίωσης του κλίματος κατανάλωσης, σύμφωνα τον σχετικό δείκτη του ινστιτούτου GfK

Γερμανία: Βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος με το βλέμμα στους μισθούς

Το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία αναμένεται να βελτιωθεί τον Μάιο, καθώς η πτώση των τιμών ενέργειας και οι προσδοκίες αυξήσεων μισθών αντισταθμίζουν τις ανησυχίες των νοικοκυριών για απώλεια της αγοραστικής τους δύναμης. Ειδικότερα, ο δείκτης του ινστιτούτου GfK για το καταναλωτικό κλίμα βελτιώθηκε στις -25,7 μονάδες οδεύοντας στον Μάιο από τις -29,3 του Απριλίου. Πρόκειται για τον έβδομο μήνα βελτίωσης του κλίματος, ενώ η μέτρηση ήταν αρκετά καλύτερη από τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών για -27,9 μονάδες.

Το καταναλωτικό κλίμα έχει επιστρέψει σε τροχιά ανάκαμψης μετά από μία επιβράδυνση που έδειξε τον περασμένο μήνα, αλλά «η μέτρηση εξακολουθεί να παραμένει κάτω από τα επίπεδα προ πανδημίας, περίπου τρία χρόνια πριν», δήλωσε ο ειδικός καταναλωτών της GfK, Ρολφ Μπουέρκλ. «Σε μια πιο θετική νότα, οι προσδοκίες για το εισόδημα είναι επίσης αυξημένες για έβδομο συνεχόμενο μήνα, επιστρέφοντας για πρώτη φορά στα επίπεδα προ του πολέμου της Ουκρανίας», πρόσθεσε ο ίδιος.

Συγκεκριμένα, ο υποδείκτης των προσδοκιών εισοδήματος βελτιώθηκε έντονα στο -10,7 από το -24,3 του προηγούμενου μήνα, σημειώνοντας την υψηλότερη τιμή του από τον Φεβρουάριο του 2022, σε ένα χρονικό σημείο κατά το οποίο οι εργαζόμενοι πιέζουν μέσω απεργιών για υψηλότερες αμοιβές και καλύτερες συνθήκες εργασίας προκειμένου αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος ζωής.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος προβλέπει την εξέλιξη της πραγματικής ιδιωτικής κατανάλωσης τον ερχόμενο μήνα. Μία μέτρηση πάνω από το μηδέν σηματοδοτεί ετήσια αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ αρνητική μέτρηση υποδηλώνει πτώση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με το GfK, μία μεταβολή κατά μία μονάδα του δείκτη αντιστοιχεί σε μεταβολή 0,1% ετησίως στην ιδιωτική κατανάλωση.

Ο υποδείκτης «προθυμία αγορών» αντιπροσωπεύει το «ισοζύγιο» θετικών και αρνητικών απαντήσεων στην ερώτηση: «Πιστεύετε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να αγοράσετε αντικείμενα αξίας;». Ο υποδείκτης των προσδοκιών εισοδήματος αντανακλά τις προσδοκίες για την εξέλιξη των οικονομικών των νοικοκυριών τους επόμενους 12 μήνες.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News