Business & Finance Κυριακή 19/02/2023, 19:48
BUSINESS & FINANCE

Airbus: Γιατί δεν αυξάνεται η παραγωγή Eurofighter;

Airbus: Γιατί δεν αυξάνεται η παραγωγή Eurofighter;

Τα σχέδια της Airbus SE να αυξήσει την παραγωγή των αεροσκαφών Eurofighter και άλλων βασικών οπλικών συστημάτων καθυστερούν επειδή οι κυβερνήσεις δεν δεσμεύονται για παραγγελίες, δήλωσε ο επικεφαλής της αμυντικής μονάδας της.

Ο Michael Schoellhorn, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Defence and Space, δήλωσε ότι αναμένει αύξηση των παραγγελιών για αεροσκάφη, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και διαστημικά προϊόντα τα επόμενα χρόνια. Αλλά παρά την πίεση των συμμάχων του ΝΑΤΟ για επιτάχυνση της παραγωγής, η Airbus δεν έχει δει ακόμη περισσότερες παραγγελίες που θα της επέτρεπαν να αυξήσει την παραγωγή. 

«Προς το παρόν δεν έχουμε τις παραγγελίες για να αυξήσουμε περαιτέρω την παραγωγή, περιμένουμε παραγγελίες για να επιβεβαιώσουμε εκ νέου ότι μπορούμε να διατηρήσουμε τις γραμμές σε λειτουργία» για συστήματα, όπως το Eurofighter ή το στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος A400, δήλωσε ο Schoellhorn σε συνέντευξή του στο περιθώριο της Διάσκεψης του Μονάχου για την Ασφάλεια. Η αυστηρότερη στάση του Βερολίνου στις εξαγωγές όπλων εκτός Ουκρανίας παίζει επίσης ρόλο, πρόσθεσε. 

Η παραγωγή θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη και με μια συμφωνία δια χειραψίας, αλλά τα αεροσκάφη δεν αποτελούν επί του παρόντος την προτεραιότητα, με την παραγωγή πυρομαχικών και αρμάτων μάχης για την Ουκρανία και για την αναπλήρωση των αποθεμάτων να προηγείται, δήλωσε ο Schoellhorn. 

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν αργήσει να εκδώσουν συμβάσεις εν μέρει επειδή δεν έχουν το προσωπικό για να ελέγξουν τις παραγγελίες μετά από χρόνια συγκρατημένων αμυντικών δαπανών, σύμφωνα με τη Lucie Béraud-Sudreau, η οποία παρακολουθεί την παραγωγή όπλων στο Διεθνές Ινστιτούτο Ερευνών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της μονάδας της Airbus, που εδρεύει στο Ταουφκίρχεν έξω από το Μόναχο, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να παράγει περίπου 30 αεροσκάφη A400 ετησίως, αλλά επί του παρόντος παράγει μόνο εννέα. 

Οι ρυθμοί παραγωγής για τα Eurofighters θα μπορούσαν να διαρκέσουν περισσότερο, είπε, «επειδή η βιομηχανία έχει προσαρμοστεί στην πολύ χαμηλή ζήτηση που υπήρχε για πολλά, πολλά χρόνια».

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι υποσχέσεις των συμμάχων του ΝΑΤΟ να βοηθήσουν το Κίεβο να αμυνθεί, προκάλεσαν αύξηση των αμυντικών δαπανών, αλλά η στροφή αυτή ήρθε μετά από χρόνια περιορισμένων επενδύσεων σε όπλα σε μια ήπειρο που δεν προέβλεπε μια μεγάλη σύγκρουση στην εποχή μετά τον Ψυχρό Πόλεμο. 

Η Airbus αναμένει να δει αυξημένο ενδιαφέρον για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη μέσου ύψους και τα τακτικά της αεροσκάφη, καθώς και για τα προϊόντα της διαστημικής άμυνας, όπως οι δορυφορικές απεικονίσεις, δήλωσε ο Schoellhorn. Το στέλεχος σημείωσε επίσης μια στροφή προς την υιοθέτηση από τους στρατούς ενός αστερισμού δορυφόρων, αντί ενός μόνο γεωδορυφόρου, για να εξασφαλίσουν ανθεκτικές και ασφαλείς επικοινωνίες σε καιρό πολέμου – μια παρόμοια εξέλιξη με την πρωτοβουλία της SpaceX για το διαδίκτυο από το διάστημα, Starlink, στην Ουκρανία. 

Επιπλέον, η Airbus αναμένει ότι τελικά θα δει παραγγελίες για τα Eurofighter της, καθώς οι αεροπορικές δυνάμεις θα χρειάζονται επικαιροποιημένα αεροσκάφη σε δεκαετίες από τώρα, δήλωσε ο Schoellhorn. 

Εν μέσω μιας συνεχιζόμενης συζήτησης σχετικά με το αν οι σύμμαχοι θα πρέπει να στείλουν μαχητικά αεροσκάφη στην Ουκρανία, το στέλεχος της Airbus δήλωσε ότι βλέπει περιορισμένο άμεσο στρατιωτικό όφελος από τις παραδόσεις των σύγχρονων αεροσκαφών, υπό το πρίσμα των περίπου έξι μηνών εκπαίδευσης που θα απαιτούνταν για τους πιλότους. 

Κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ολλανδίας, δεν έχουν αποκλείσει την αποστολή F-16 μακροπρόθεσμα για να βοηθήσουν την Ουκρανία να υπερασπιστεί τον εναέριο χώρο της μετά τον πόλεμο. Εάν το κάνουν, η εν λόγω αεροπορική δύναμη θα πρέπει ιδανικά να είναι ένας στόλος αεροσκαφών του ίδιου τύπου, λόγω της πολυπλοκότητας της συντήρησης και της προμήθειας ανταλλακτικών, είπε.

moneyreview.gr με πληροφορίες από bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Αυτό το Boeing 747 των 350 εκατ. δολαρίων έχει πετάξει μόλις 30 ώρες – Γιατί πηγαίνει για σκραπ;

Τα μυστικά του A380: Όσα δεν βλέπει ποτέ ο επιβάτης

Οι αμερικανικές αεροπορικές επιστρέφουν δυναμικά στην Ελλάδα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News