START UPS

Woli: Η start up που… μπήκε στο πορτοφόλι 2.000 οικογενειών

Woli: Η start up που… μπήκε στο πορτοφόλι 2.000 οικογενειών

«Μια γενιά που ζει online τι να τα κάνει τα μετρητά;» Η ερώτηση αυτή βρίσκεται στην πηγή της δημιουργίας για την τραπεζική εφαρμογή Woli, η οποία απευθύνεται σε ανήλικους 10 έως 18 ετών και σύντομα προσβλέπει να επεκταθεί σε φοιτητές. Με αυτή τη βάση, ο ρόλος της είναι διττός, καθώς αφενός προσπαθεί να «χτυπήσει» στον οικονομικό αναλφαβητισμό των παιδιών, αφετέρου να λύσει τα χέρια των γονέων σε ό,τι αφορά την εποπτεία της διαχείρισης των χρημάτων τους.

Η τραπεζική υπηρεσία της Woli λειτουργεί με δύο παράλληλους και αλληλένδετους λογαριασμούς, του γονέα και του παιδιού, και εκδίδει κάρτα (ψηφιακή και φυσική) στο παιδί. Ο γονέας από την πλευρά του έχει τη δυνατότητα να προγραμματίζει περιοδικά ή να μεταφέρει άμεσα χαρτζιλίκι στο παιδί και να λαμβάνει ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο ή ημερησίως για τις κινήσεις του λογαριασμού.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, όπου λειτουργεί περίπου έναν χρόνο, η Woli εκτιμάται πως βρίσκεται στα κινητά 2.000 οικογενειών. Μέχρι το τέλος του έτους και δεδομένου ότι εντός του Φεβρουαρίου αναμένει να έχει ολοκληρώσει και έναν ακόμη γύρο χρηματοδότησης, έχει στόχο να φτάσει τους 15.000 λογαριασμούς παιδιών. Μέσω της συνεργασίας της με την Railsbank, αλλά και με τη στήριξη από τη χρηματοδότηση ύψους 700.000 ευρώ που έλαβε πέρυσι, η Woli προσβλέπει να επεκταθεί αρχικά στη Νότια Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία.

Woli: Η start up που… μπήκε στο πορτοφόλι 2.000 οικογενειών-1
Η ομάδα της Woli απαρτίζεται από άτομα που έχουν εμπειρία στον κλάδο των fintech και στις εφαρμογές για κινητά

Στόχος ο οικονομικός αλφαβητισμός

Όπως δηλώνει στο MR ο Βασίλης Ζούπας, ένας εκ των τεσσάρων ιδρυτών και διευθύνων σύμβουλος της νεοφυούς επιχείρησης, η εφαρμογή της Woli εκτός από το να προσφέρει λύση στο κομμάτι των πληρωμών προσπαθεί να βάλει τα παιδιά σε μία διαδικασία να αναλάβουν τη διαχείριση των χρημάτων σχεδόν μόνα τους.

Μέσω της Woli, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν χαρτζιλίκι μέσα από δουλειές ή στόχους που καθορίζουν οι γονείς, να κάνουν μαθήματα οικονομικών μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών και να θέτουν στόχους αποταμίευσης. Ενδεικτικά, το παιδί μπορεί να φτιάξει μακροπρόθεσμο στόχο «ποδήλατο», προς τον οποίο θα ορίσει ότι με κάθε καταβολή χρημάτων θα δεσμεύονται οριστικά φερειπείν τρία ευρώ.

Παράλληλα, η εφαρμογή επιχειρεί να απλοποιήσει την έννοια του προϋπολογισμού: ανάλογα με τη συνολική μηνιαία κατανάλωση και αποταμίευση, το παιδί λαμβάνει ειδοποιήσεις εγκαίρως για να αποφύγει τα «χαζά» έξοδα ή ότι τα χρήματα τελειώνουν. 

Σύμφωνα με τον κ. Ζούπα, η Woli ετοιμάζει μία λειτουργία στρογγυλοποίησης των εξόδων (π.χ. για έξοδο 2,5 ευρώ δεσμεύει 3) ώστε να γίνεται αυτόματα η αποταμίευση. Επίσης, παρότι κατά τον ίδιο «μπορεί να φαίνεται λίγο περίεργο» η Woli σχεδιάζει και μία λειτουργία για επενδύσεις που θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τα παιδιά με τη συγκατάθεση των γονέων. Μέχρι το τέλος του έτους, προσβλέπει να επεκταθεί και σε φοιτητές, στους οποίους αναμένεται να δίνει κάποιες προσφορές για gaming ή κινητή τηλεφωνία. Τέλος, αναμένεται σύντομα να συνεργαστεί και με το Apple Pay. 

Η εποπτεία από τους γονείς

Σε ό,τι αφορά την ανάγκη διαφορετικού επιπέδου εποπτείας των παιδιών μεγαλύτερης ηλικίας, ο κ. Ζούπας δήλωσε ότι η Woli στοχεύει σε μία «λεπτή ισορροπία» μεταξύ του ελέγχου του γονέα και της ελευθερίας του παιδιού. Πολύ σύντομα, οι γονείς θα μπορούν να επιλέξουν να λαμβάνουν ενημερώσεις για τις χρεώσεις ημερησίως και όχι σε πραγματικό χρόνο, ενώ η νέα υπηρεσία για τους φοιτητές εξετάζεται να ζητά συγκατάθεση και από τα δύο μέρη για τη συχνότητα των ενημερώσεων. Ο κ. Ζούπας υποστήριξε πάντως ότι για την πλευρά του γονέα, πέρα από το θέμα της ασφάλειας, η εφαρμογή μπορεί να λύσει και πολλούς τσακωμούς μέσα στο σπίτι.

«Κυρίως online, οι γονείς έχουν μεγάλο πρόβλημα να παρακολουθούν τα παιδιά τους. Τους δανείζουν τις κάρτες τους, βλέπουν χρεώσεις που δεν καταλαβαίνουν, αποθηκεύονται τα στοιχεία των καρτών στα παιχνίδια και χρεώνονται κάθε μήνα», τονίζει ο ίδιος στο MR.

Διαβάστε επίσης:

Μια ματιά στο μέλλον των πληρωμών

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στις ψηφιακές πληρωμές

The Money Pod: Ψηφιακές πληρωμές – Πώς αλλάζουν τη φύση του χρήματος

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News