Κοινωνία Τρίτη 27/02/2024, 19:26
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πιερρακάκης: Το άρθρο 16 χρειάζεται να αλλάξει συνολικά

«Η αποκατάσταση της Παιδείας ως μοχλός κοινωνικής κινητικότητας θα επέλθει μέσα από τη συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 16», είπε, σημειώνοντας πως το θέμα της συνταγματικότητας του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα κριθεί στο πλαίσιο της διάκρισης των εξουσιών

Πιερρακάκης: Το άρθρο 16 χρειάζεται να αλλάξει συνολικά

«Χρειάζεται να αλλάξει το άρθρο 16, γιατί, εκτός από εγκατάσταση μη κρατικών πανεπιστημίων, πρέπει να δούμε σήμερα και τη σύσταση πανεπιστημίων», τόνισε από τη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που επιτρέπει την ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, πρόσθεσε: «Αυτό επιθυμούμε να πετύχουμε. Να μεγιστοποιήσουμε την κοινωνική κινητικότητα. Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και να μη βλέπουμε ότι υπάρχουν 40.000 Έλληνες φοιτητές στο εξωτερικό ή ότι λειτουργούν στη χώρα μας δεκάδες κολέγια με επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν έχουμε άλλο χρόνο για χάσιμο».

Για την ανάγκη αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, είπε ότι «χρειάζεται όντως να αλλάξει συνολικά: Θα πρέπει να μπορούμε να έχουμε, όχι μόνο εγκατάσταση όπως εμείς προβλέπουμε, αλλά και σύσταση σχολών, όπως υπήρχε και σε παλαιότερα Συντάγματα όπως εκείνα του 1911».

«Από τη συζήτηση προκύπτει ότι η διαφωνία μας είναι θεμελιώδης και αφορά το ερώτημα: μπορεί η χώρα να περιμένει ή όχι. Συζητάμε το ίδιο θέμα 50 χρόνια τώρα. Η χώρα πρέπει να βρεθεί σε κίνηση. Αυτό πιστεύει η κυβέρνηση, ο λαός που τη στήριξε, ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας», είπε και συμπλήρωσε: «Εμείς μένουμε σε μάχη οπισθοφυλακής. Πρέπει να περιμένουμε την 5η ή 6η Βιομηχανική Επανάσταση για να προχωρήσουμε στις απαραίτητες αλλαγές;».

Απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επισήμανε: «Επί δικής σας διακυβέρνησης κάθε χρόνο μειώνατε τη χρηματοδότηση της Παιδείας. Δεν λέω ότι το κάνατε γιατί το θέλατε. Αυτές ήταν οι δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Όμως το να κουνάτε σε εμάς το δάχτυλο, την ώρα που έχουμε αυξήσει τη χρηματοδότηση 50%, πάει πολύ. Σας ενοχλούν τα δίδακτρα. Κόψατε τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά ενώ κυβερνούσατε;».

 

 

Σχετικά με την κριτική περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι ακούει τι λένε οι κορυφαίοι συνταγματολόγοι, σημειώνοντας ότι (το θέμα) θα κριθεί στο πλαίσιο της διάκρισης των εξουσιών: «Εκτός και αν δεν πιστεύουμε στην διάκριση των εξουσιών. Εκτός και αν δεν παρατηρούμε το πώς έχει εξελιχθεί η νομολογία των δικαστηρίων, εθνικών και ευρωπαϊκών, είπε ο υπουργός Παιδείας, μνημονεύοντας σχετικές αποφάσεις, όπως αυτές για τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο από ελληνικά δικαστήρια, και τη νομολογία του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, η οποία τηρήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα, στα υπάρχοντα κολλέγια».

Στην κριτική για τις επενδύσεις από συγκεκριμένες συμπράξεις, είπε ότι δεν είναι μία, αλλά 35 που προϋπάρχουν, και πολλές ακόμα, που είναι αρρύθμιστες […] «Εάν υπάρχει μία πράξη διευθέτησης συμφερόντων, όπως ειπώθηκε, είναι η παραμονή στο στάτους κβο», παρατήρησε.

«Από αυτήν πρέπει να βγούμε, και θέλουμε να το κάνουμε χωρίς καμία παράκαμψη, αλλά με ένα τρόπο απολύτως συμβατό με το συνταγματικό κείμενο, κατά την κρίση μας, υπό το φως του ενωσιακού δικαίου και λαμβάνοντας υπόψη την γνώμη κορυφαίων συνταγματολόγων συμπλήρωσε.

Ο υπουργός Παιδείας επέκρινε ακολούθως την αντιπολίτευση ότι «κουνάει συνεχώς τον γκολπόστ της κριτικής: Μας κατηγορούσατε για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ότι μπήκε για να δημιουργήσει πελατεία και τώρα που μπήκε και για τα μη κρατικά, λέτε ότι δεν είναι επαρκής».

Σημείωσε μάλιστα, ότι είναι ίδιο το κριτήριο πρόσβασης στο δημόσιο και στο ιδιωτικό σύστημα. Αυτό που διαφοροποιείται, είναι ότι το κριτήριο πρόσβασης σε κάθε σχολή, στο δημόσιο διαμορφώνεται από τον αριθμό των θέσεων και τα μόρια των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ στην άλλη περίπτωση – με βάση την συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία – θα διαμορφώνεται με έγκριση της ανεξάρτητης αρχής, σε αρμονία με τα κριτήρια του μητρικού πανεπιστημίου. Δείτε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο από αυτά που συζητάμε. Ποιες είναι οι βάσεις της όποιας Ιατρικής και Νομικής… Δεν θα βρείτε το οχτώ και το εννιά που λέτε. Σας διαψεύδει η πραγματικότητα», είπε.

Πηγή: kathimerini.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News