Πολιτική Τετάρτη 10/05/2023, 20:22
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές

Ολοκληρώθηκε το ντιμπέιτ μεταξύ των έξι πολιτικών αρχηγών στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ.

Οι τοποθετήσεις τους για την Οικονομία, την εξωτερική πολιτική, την Υγεία, την Παιδεία τους θεσμούς και τη Νέα Γενιά.

 

 

00:20

Κυβερνητικά στελέχη για το debate 

«Ο κ. Μητσοτάκης ήταν σαφής, ψύχραιμος, γνώστης. Απαντούσε επί της ουσίας σε κάθε ερώτηση. Παραδέχθηκε προβλήματα, αναγνώρισε λάθη. Περιέγραψε, στο πλαίσιο του περιορισμένου χρόνου, για το μέλλον και τι θέλει να κάνει. Μιλούσε στους πολίτες, παρά τις συνεχείς επιθέσεις από τον Α. Τσίπρα, σχολίαζαν κυβερνητικά στελέχη μετά την αποψινή τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών στην ΕΡΤ.

Ο κ. Τσίπρας ξεκινούσε με επιθέσεις στον κ. Μητσοτάκη με τα γνωστά στερεότυπα, ότι υπηρετεί τα συμφέροντα κι ο ίδιος τον λαό. Απαντούσε γενικόλογα, στις ερωτήσεις για το που θα βρει τα χρήματα, μιλώντας για αισχροκέρδεια. Απάντησε με γενικολογίες για το ποια θα είναι η κυβέρνηση που λέει. Μίλησε για αύξηση φόρων. 

Ο κ. Ανδρουλάκης χωρίς κάποια σαφή θέση για το τι πρέπει να γίνει στη χώρα, αλλά με κάποιες γενικόλογες προτάσεις επίσης όχι κοστολογημένες. Μίλησε επίσης για φορολόγηση στις γονικές παροχές ρίχνοντας το όριο στο μισό. Οι υπόλοιποι προσπάθησαν να απευθυνθεί ο καθένας στο κοινό του». 

00:18

Μητσοτάκης μετά το ντιμπέιτ: Τέτοιες συζητήσεις πρέπει να γίνονται με μεγαλύτερη συχνότητα

«Οκτώ χρόνια ήταν πολλά για να γίνει ντιμπέιτ. Ήταν χρήσιμο. Οι πολίτες έβγαλαν συμπεράσματα», δήλωσε ο πρωθυπουργός έξω από το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, μετά το ντιμπέιτ. 

«Τετοιες συζητήσεις πρέπει να γίνονται περισσότερεες και με μεγαλύτερη συχνότητα», πρόσθεσε. «Προσωπικά μίλησα για μια πιο παραγωγική, πιο ισχυρή, Ελλάδα. Η τελική αξιολόγηση, θα κριθεί σε δέκα μέρες από τώρα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός. 

 
00:08

Δήλωση Βαρουφάκη κατά την αποχώρηση του

«Έχουμε κυβερνητικό σχέδιο που βασίζεται στην κατάργηση του σχεδίου Ηρακλής και την κατάργηση του καρτέλ ενέργειας. Το σύστημα Δήμητρα θα απεγκλωβίσει τον λαό από τα χαράτσια των τραπεζών».

00:05

Δήλωση Βελόπουλου κατά την αποχώρηση του

«Ελεύθερα να ρωτούν οι δημοσιογράφοι ό,τι θέλουν στο επόμενο. Εγώ δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός, αλλά επιχειρηματίας».

00:05

Μητσοτάκης – Καταληκτική δήλωση

Οι πολίτες θα κληθούν να πάρουν μία κρίσιμη απόφαση για το δικό τους μέλλον

Πιστεύω, κάνοντας τον απολογισμό μίας δύσκολης τετραετίας, μπορώ να κοιτάξω τους πολίτες στα μάτια και να τους πω ότι παρέμεινα συνεπής και κράτησα τη χώρα ασφαλή εν μέσω πρωτοφανών κρίσεων.

Οι πολίτες ψηφίζουν με γνώμονα το μέλλον και έχω ένα πολύ ξεκάθαρο όραμα για την Ελλάδα του 2027. 

Μία Ελλάδα απου θα φέρει την ανεργία κάτω από το 10% με πολλές καλές θέσεις εργασίας. Να ανέβει ο μέσος μισθός στα 1.500 ευρώ και ο κατώτατος μισθός στα 950 ευρώ. 

Οι νέοι να ξέρουν ότι μπορούν να μείνουν στην πατρίδα μας 

Εχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε. 

Εχουμε σαφές σχέδιο για την Υγεία για το πώς θα επενδύσουμε σε υποδομές, σε ανθρώπινο δυναμικό 

Η ελλάδα μπορει να γίνει πρωταγωνίστρια στην πράσινη ανάπτυξη. Μπορούμε να παράγουμε περισσότερη ενέργεια από τον ήλιο και από τον άνεμο, ακόμα και σε επίπεδο νοικοκυριού, αγρότη. 

Να συνεχίσουμε στον δρόμο που έχουμε χαράξει μέχρι σήμερα. 

00:00

Ολοκληρώθηκε το ντιμπέιτ μεταξύ των πολιτικών αρχηγών που είχε διάρκεια 3 ωρών

23:57

Τσίπρας – Καταληκτική δήλωση

  • Οι πολίτες έχουν στα χέρια τους τη δυνατότητα να φέρουν μια μεγάλη αλλαγή.
  • Οι νέοι και οι νέες βλέπουν τα όνειρα τους να συνθλίβονται. Νοικοκυριά ανησυχούν ότι θα χάσουν τις περιουσίες τους στους πλειστηριασμούς.
  • Ψηφίζουμε με απλή αναλογική και απλή λογική – νίκη του ΣΥΡΙΖΑ θα σημαίνει το πρώτο βήμα για την αλλαγή, για μια προοδευτική κυβέρνηση που θα νοιάζεται για τον πολίτη.
  • Ξέρουμε και μπορούμε, κυβερνήσαμε στις πιο δύσκολες συνθήκες, κάναμε λάθη, αλλά κυβερνήσαμε με εντιμότητα. Βγάλαμε την Ελλάδα από τα μνημόνια, αλλά δεν κυβερνήσαμε με το πρόγραμμά μας.
  • Θέλουμε δικαιοσύνη για όλους, δικαιοσύνη παντού.
23:57

Ανδρουλάκης – Η καταληκτική δήλωση

Στις 21 Μαΐου κριθεί αν θα αλλάξει κάτι ριζικά στην πατρίδα. 15 χρόνια οικονομική κρίση, ανισότητες, ανεργία. Τώρα η χώρα είναι στο επίκεντρο της θεσμικής παρακμής. Χρειάζεται μεγάλες θεσμικές αλλαγές προς όφελος του πολίτη. 

Κυβέρνηση θα υπάρχει την επόμενη μέρα των εκλογών. Τι κυβέρνηση θα έχουμε, μία που θα χαϊδεύει τους ισχυρούς; 

Λέω λίγα πράγματα και πάρα πολύ συγκεκριμένα.

Εμπιστοσύνη, χρειάζεται αξιοκρατία και διαφάνεια. Οι θέσεις των οργανισμών και των νοσοκομείων να μη στελεχωθούν από κομματικά παιδιά. 

Αξιοπρέπεια, ισχυρό κοινωνικό κράτος. Δημόσια υγεία και δημόσια παιδεία. 

Ανάπτυξη και προοπτική. Μία χώρα που θα επενδύσει σε παραγωγικές επενδύσεις για καλές θέσεις εργασίας. 

23:56

Ανδρουλάκης: Η νέα γενιά έχει πολλά εφόδια αλλά λίγες ευκαιρίες

Στην 6η και τελευταία ενότητα της τηλεμαχίας για τη Νέα Γενιά ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Παπαδάκη (ANT1) τόνισε ότι «η νέα γενιά έχει πολλά εφόδια αλλά λιγοστές ευκαιρίες γι’ αυτό χιλιάδες Ελληνόπουλα τα τελευταία 15 χρόνια έχουν οδηγηθεί στο εξωτερικό».

Για να μείνουν οι νέοι στην Ελλάδα ο κ. Ανδρουλάκης πρόσθεσε ότι χρειάζεται βιώσιμη ανάπτυξη, με ώριμη αγορά εργασίας, με καλές θέσεις εργασίας και καλούς μισθούς.

Παράλληλα είπε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα στήριξης της καθημερινότητας τους και έφερε ως παράδειγμα την κοινωνική κατοικία, όπως στην Πορτογαλία όπου «τρέχει» πρόγραμμα για 150.000 κοινωνικές κατοικίες. «Κάτι ανάλογο προτείνει και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ» τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης.

 
23:52

Βελόπουλος: Όχι στο ακαταδίωκτο, να «ματώσουν» οι κομματικοί τους

Συνάντησα τέσσερις δημοσιογράφους σήμερα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Δεν με κάλεσαν στην εκπομπή τους. Εξαιρώ τον ΑΝΤ1 και την ΕΡΤ και λίγο τον Alpha. Εχω πικρία πολιτική, δεν μπορέσαμε να πούμε αυτό που πιστεύουμε, ότι η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει. Αρκεί να αναλάβει κάποιος που αγαπά την πατρίδα, το έθνος. Να έχεις πρόγραμμα αλλά να μη λες ψέματα ότι έχεις πρόγραμμα. 

Εχουμε το σχέδιο αρκεί να «ματώσουν» οι κομματικοί τους, οι ανεξάρτητες αρχές, όλοι αυτοί που βολεύτηκαν. Επιτέλους αξιοκρατία στη χώρα, όχι στο ακαταδίωκτο. 

Το πολιτικό προσωπικό δεν λέει όλη την αλήθεια. Εμείς στην Ελληνική Λύση μπορούμε να ξανακάνουμε του Ελληνες περήφανους. 

23:50

Τσίπρας: Στόχος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν είναι η άνοδος του γνωστικού επιπέδου, αλλά να αβγατίσει η πελατεία των κολεγίων

Τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής από φέτος επανάλαβε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε σχετική ερώτηση από τον Παναγιώτη Στάθη (OPEN) στο πλαίσιο της τελευταίας ενότητας για τη «Νέα Γενιά».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε πως καμία άλλη κυβέρνηση δεν προχώρησε σε τέτοιο μέτρο, τονίζοντας πως όταν έχεις «κλειστό αριθμό παιδιών» που θα μπουν στις σχολές με την εν λόγω διαδικασία, τον αν γράψει κάποιος 8 ή 12 εξαρτάται από τον «βαθμό δυσκολίας των θεμάτων». Ως εκ τούτου, σημείωσε πως στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η άνοδος του γνωστικού επιπέδου, αλλά όπως υπογράμμισε η τεχνητή μείωση των εισακτέων προκειμένου να μειωθούν οι δαπάνες για την τριτοβάθμια και για να ”αβγατίσει” η πελατεία των κολλεγίων.

Προσέθεσε δε, ότι η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση θα καταργήσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής προκειμένου να ”αναζοωγονηθούν” και τα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Τέλος, σε ερώτηση ποιο είναι το πολιτικό πρόσωπο που θεωρεί σημείο αναφοράς τον Α. Παπανδρέου, τον Χ. Φλωράκη ή τον Λ. Κύρκο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι ο κ. Ανδρουλάκης διεκδικεί την αποκλειστικότητα της κληρονομιάς του Α. Παπανδρέου και ότι δεν θέλει να κάνει το ίδιο με τον κ. Κουτσούμπα για τον κ. Φλωράκη. Ωστόσο, τόνισε πως τα «συνθήματα γίνονται επίκαιρα γιατί η ζωή τα κάνει επίκαιρα» και πως σήμερα τα έχει κάνει επίκαιρα η «Δεξιά του κ. Μητσοτάκη». «Αυτό που μπορεί να σώσει το λαό είναι η ενότητα», κατέληξε.

23:50

Κουτσούμπας – Καταληκτική δήλωση

  • Οι παριστάμενοι, ειδικά Μητσοτάκης και Τσίπρας, αλλά κι ο κ. Βαρουφάκης ως πρώην υπουργός, αλλά και άλλοι ως στελέχη κομμάτων όπως ο κ. Ανδρουλάκης και ο κ. Βελόπουλος ως στέλεχος του ΛΑΟΣ, έχουν ευθύνη για την κατάσταση.
  • Είναι μέρος του προβλήματος, άρα δεν μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης.
  • Η νέα κυβέρνηση θα είναι αντιλαϊκή, ο λαός και η νεολαία πρέπει να πάρει τα μέτρα του και να ενισχύσει το ΚΚΕ γιατί έτσι θα είναι δυνατός ο λαός.
23:49

Μητσοτάκης: Να καταθέσουμε τα προγράμματά μας είτε στο Γενικό Λογιστήριο είτε στην ΤτΕ για να μην υπάρχει αμφιβολία πόσο κοστίζει το κάθε ένα

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate «Νέα Γενιά» και σε ερώτηση του Αντώνη Σρόιτερ (ALPHA) τι βαθμό βάζει στον εαυτό του απάντησε: «Οι νέοι έχουν κάθε δίκιο να είναι επιφυλακτικοί στην εξουσία. Θα αξιολογήσουν και αυτή την κυβέρνηση. Δεν είχα καμία δυσκολία να αναγνωρίσω λάθη και να ζητήσω συγνώμη. Ένα λάθος γίνεται σφάλμα όταν επαναλαμβάνεται. Ο βαθμός ο οποίος θα μπει στην κυβέρνηση θα μπει από όλους τους Έλληνες και θα είναι το εκλογικό ποσοστό που θα πάρει η ΝΔ στις εκλογές της 21ης Μαΐου. Αυτή η ζυγαριά θα τεθεί στην κρίση όλων των Ελλήνων πολιτών. Από τους νέους μας θα ζητούσα να αξιολογήσουν και αυτοί τα κόμματα, να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία και να γνωρίζουν ότι τελικά ψηφίζουν για το δικό τους μέλλον».

Σε επόμενη ερώτηση τι θα έλεγε, ως δεκαοχτάχρονος, στον πολιτικό που θα του έδινε 150 ευρώ είπε: «Έγινε πολλή κουβέντα για μέτρο συμπληρωματικό. Να κάνω μια πρόταση σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγηθούμε σε δεύτερες εκλογές. Όλοι να καταθέσουμε τα προγράμματά μας, είτε στο Γενικό Λογιστήριο είτε στην Τράπεζα της Ελλάδας, τρεις μέρες το πολύ χρειάζεται για να αξιολογηθούν, για να μην υπάρχει αμφιβολία πόσο κοστίζει το κάθε πρόγραμμα. Εκατόν πενήντα (150) ευρώ δώσαμε και στο freedom pass. Οι νέοι ενδιαφέρονται για καλή εκπαίδευση και καλές δουλειές και γι’ αυτό θα μας κρίνουν την επόμενη ημέρα, όχι για τα 150 ευρώ».

23:48

Ανδρουλάκης: Η θέση μας είναι: Να συνδέσουμε την απολιγνιτοποίηση με επενδύσεις στα δίκτυα και στην αποθήκευση

Τη θέση του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για την αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου της χώρας και την προστασία του Περιβάλλοντος ανέπτυξε ο Νίκος Ανδρουλάκης όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο Ράνια Τζίμα (MEGA) εάν συμφωνεί με τη θέση για επαναφορά της ΔΕΗ στο Δημόσιο κι αυτό είναι προϋπόθεση για να συμπράξει σε κυβέρνηση συνεργασίας.

«Και τώρα το Δημόσιο έχει το 34% και κάνει κουμάντο. Ακόμη το 50% να είχε πάλι το ίδιο θα ήταν. Είναι σαφές. Η θέση μας είναι: Να συνδέσουμε την απολιγνιτοποίηση με επενδύσεις στα δίκτυα και στην αποθήκευση. Το αποτέλεσμα είναι ότι θα μειωθεί η εξάρτηση από το φυσικό αέριο και θα μειωθούν τα μεγάλα πάρκα ΑΠΕ. Παράλληλα θα δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών πάρκων από αγρότες και ιδιώτες στις στέγες κι έτσι θα μειωθεί και το Περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

23:46

Βαρουφάκης: Μέτωπο κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας

Στην τελευταία ενότητα, για τη Νέα Γενιά, και απαντώντας στην δημοσιογράφο Σία Κοσιώνη (Σκάι), ο Γ. Βαρουφάκης έκανε αντιδιαστολή μεταξύ ασφάλειας στα πανεπιστήμια και της «πανεπιστημιακής αστυνομίας τύπου Κεραμέως». Επέμεινε, ειδικότερα, στη διαφύλαξη του πανεπιστημιακού ασύλου, της διακίνησης ιδεών. Κατηγόρησε, εξ άλλου, την κυβέρνηση ότι είτε δεν έχει καταλάβει πώς λειτουργούν ιδρύματα, όπως το Κέιμπριτζ και η Οξφόρδη, είτε το έχουν καταλάβει και ψεύδονται παίζοντας ένα έργο σε ένα ακροδεξιό ακροατήριο.

Δήλωσε μη ικανοποιημένος από τον βαθμό ελευθερίας των ιδεών στα ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ έκανε λόγο για κλίμα εμφυλίου πολέμου, που «καλλιεργεί η Μητσοτάκης Α.Ε., με στόχο την υποβάθμιση των πανεπιστημίων μας».

23:46

Η Μάρα Ζαχαρέα ρωτά τον Κυριάκο Βελόπουλο.

Πιστεύετε ότι το κλίμα επηρεάζει τους νέους, τους φέρνει πιο κοντά στην πολιτική ή θεωρούν ότι κάποιος τους κοροϊδεύει; 

Απάντηση Βελόπουλου:

  • Πολιτικοί επί 12 χρόνια λένε ψέματα στους νέους. Τα παιδιά διαβάζουν, δεν μπορείς να τα κοροϊδέψεις. 
  • Όταν άκουσα τον Μητσοτάκη να λέει ότι είχε φθορά η κυβέρνηση του από τα Τέμπη ενοχλήθηκα. 
  • Ζητουν από τα παιδιά να πάνε να δουλέψουν με 600 ευρώ στα κάτεργα των νησιών. 
  • Κάποια παιδιά τα βολεύουμε, 18, 20, 22 ετών, τα παίρνουμε σε θέσεις κλειδιά στο κόμμα. 

Follow up:

Οι δεύτερες εκλογές αν προκύψουν θα γίνουν αρχές Iουλίου. Σας προβληματίζει ότι πολλά νεα παιδιά πμορεί να μην ψηφίσουν;

Απάντηση: 

  • Ο Κυριάκος Βελόπουλος απάντησε θετικά. Αυτοί μπορούν να κάνουν την αλλαγή. Ο νέος έχει όραμα, έχει ελπίδα. 
23:45

Κουτσούμπας: Αξιοποίηση όλων των εγχώριων πηγών Ενέργειας με εργατική-λαϊκή εξουσία, κοινωνικοποίηση και κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση της δημοσιογράφου Μάρας Ζαχαρέα για την «ανεξέλεγκη ανοικοδόμηση κυρίως στα νησιά» στην ενότητα «Περιβάλλον-Ενέργεια» είπε ότι το βασικό πρόβλημα με το ζήτημα της Ενέργειας και κατ’ επέκταση της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανοικοδόμησης εργατικών κυρίως κατοικιών και όχι των πλουσίων, αυτών που δεν ξέρουν τι έχουν μιας και μιλάμε για Κυκλάδες, καθώς δεν πάνε οι εργάτες και οι αγρότες της πατρίδας μας και οι αυτοαπασχολούμενοι της πατρίδας μας να οικοδομήσουν εκεί και ανεξέλεγκτα. Άρα, πρέπει να μπει ένα φρένο που αυτό μπορεί να το κάνει μια διαφορετική διακυβέρνηση, μια άλλη εξουσία, μια πραγματική εργατική-λαϊκή εξουσία.

Και εδώ ερχόμαστε ξανά στο ζήτημα της Ενέργειας και της «πράσινης μετάβασης». Η εγκληματική πολιτική όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, της «απελευθέρωσης» της αγοράς Ενέργειας, της απολιγνιτοποίησης, του Χρηματιστήριου Ενέργειας που ξεκίνησε ο κ. Τσίπρας, ο ΣΥΡΙΖΑ, και βεβαίως θα του έλεγα να σκεφτεί πολύ, να μην ξύνεται, γιατί ξύνεται πολύ στη γκλίτσα του τσοπάνη όλη αυτή την προεκλογική περίοδο απευθυνόμενος στο ΚΚΕ για την «προοδευτική» κυβέρνησή του-μούφα που την προβάλλει προς τον ελληνικό λαό παρότι την έχουμε αρνηθεί επανειλημμένα και αυτό αφορά και την Ενέργεια και τις Μεταφορές και την Παιδεία.

Αν δεν αξιοποιηθούν όλες οι εγχώριες πηγές Ενέργειας με κοινωνικοποίηση και με ένα κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό του κράτους με τη συμμετοχή των εργαζομένων και των επιστημόνων, και αυτή είναι η πρόταση και το πρόγραμμα του ΚΚΕ, η Ελλάδα είναι πλούσιος τόπος έχει παραγωγικές δυνατότητες μπορεί να αξιοποιήσει όλες τις μορφές Ενέργειας, λιγνίτη, γεωθερμία, υδροηλεκτρισμό, ανανεώσιμες πηγές. Το ζήτημα βρίσκεται στο τι ρότα τραβάς, πως πας στην ανάπτυξη ως κράτος, ως κοινωνία και βεβαίως ποιoς έχει την εξουσία και αυτή την ιδιοκτησία.

23:44

Βαρουφάκης – Καταληκτική δήλωση

  • Ο κ. Μητσοτάκης φοβάται την ψήφο της γενιάς των Τεμπών, τρέμει τους νέους που εργάζονται στα κάτεργα στη Μύκονο, στη Ρόδο και στη Σαντορίνη και θα ψηφίσουν.
  • Καταθέτουμε τροπολογία ξανά και ξανά να μπορούν οι νέοι να ψηφίζουν από εκεί όταν εργάζονται.
  • Σε αυτές τις εκλογές υπάρχει το αφήγημα των 3 μνημονιακών κομμάτων και το δικό μας αφήγημα, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο 4ο μνημόνιο που υπέγραψε το 2018 ο κ. Τσίπρας – το πιο βαρύ και αδίστακτο.
  • Ο μόνος τρόπος για να γυρίσουν τα παιδιά μας είναι να καταργηθούν οι μηχανισμοί λεηλασίας.
23:40

Ερώτηση Γιώργου Παπαδάκη σε Νίκο Ανδρουλάκη: «Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις περίπου 430.000 νέοι ψηφοφόροι αποτελούν τον μεγάλο πονοκέφαλο για το πού θα κατευθυνθεί η ψήφος τους. Είστε ο νεότερος σε ηλικία αρχηγός κόμματος. Οι νέοι είναι αδιάφοροι για την πολιτική ή αντιλήψεις είναι ξεπερασμένες;»

Η απάντηση Ανδρουλάκη: 

  • Ενώ οι νέοι έχουν πολλά εφόδια, έχουν λιγοστές ευκαιρίες. Χιλιάδες ελληνόπουλα έχουν οδηγηθεί στο εξωτερικό.
  • Να φρενάρουμε το brain drain, και να γυρίσουυν πίσω κάποιοι που έφυγαν
  • Ανάπτυξη με καλές θέσεις εργασίας
  • Το βασικό είναι η ώριμη αγορά με σοβαρές επενδύσεις σε τομείς ανταγωνιστικούς
  • Ανταγωνιστική κατοικία – Πρόγραμμα για 150.000 κοινωνικές κατοικίες  
  • Ενοικίαση τους σε νέα ζευγάρια και φοιτητές. Μέσω του ανταγωνισμού θα πέσουν γενικά τα ενοίκια στα αστικά κέντρα

Follow up: Πρέπει να καταδικαστεί και να πάει φυλακή ο Μητσοτάκης για τις παρακολουθήσεις; 

Απάντηση Ανδρουλάκη: 

  • Οι πρωταγωνιστές να αντιμετωπίσουν τις νομικές τους ευθύνες
  • Δεν λέω κάτι το οποίο είναι εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου. Αυτό πρέπει να συμβαίνει σε κάθε χώρα. 
  • Ο κ. Τσίπρας συμφωνεί με αυτό που είπα για τα νοσοκομεία, και χαίρομαι. Έτσι θα αποφύγει τον ιδιοκτήτη βουλκανιζατέρ που είχε ο ίδιος διορίσει στην Σαντορίνη 
23:40

Ολοκληρώθηκαν οι ερωτήσεις

Οι πολιτικοί έχουν τις καταληκτικές τους δηλώσεις.

23:36

Η Ράνια Τζίμα ρωτάει τον Δημήτρη Κουτσούμπα

Η ερώτηση αφορά στην ψήφο των νέων

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Η νέα γενιά ξέρει τι ζητάει, έχει γνώση και πείρα. Οι νέοι έζησαν πολλά στην πανδημία.
  • Τα συνθήματα των νέων μας συγκίνησαν όλους.
  • Να πάει η νέα γενιά να ψηφίσει, δεν είναι αντισυστημική η αποχή.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Απόψε έχω ένα αισιόδοξο μήνυμα, οι κάλπες στις φοιτητικές εκλογές έκλεισαν και η Πανσπουδαστική -που στηρίζει το ΚΚΕ- είναι η πρώτη δύναμη.
  • Η νεολαία σκέφτεται το παρόν και το μέλλον και βγάζει συμπεράσματα.
  • Να πάει να ψηφίσει ΚΚΕ.
23:31

Τσίπρας: Η ΔΕΗ θα ξαναπεράσει σε δημόσιο έλεγχο

«Το 2022 έχουμε υπέρβαση εσόδων από τον υψηλό ΦΠΑ 4,5 δισ. ευρώ. Γιατί δεν ρίχνει τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ όταν ακόμα και υποψήφιοι βουλευτές του το ζητάνε; Για να δίνει στοχευμένες επιδοτήσεις για να κρατάνε ψηλά τις τιμές τα διυλιστήρια και οι εταιρείες ενέργειας. Εμείς θα σταματήσουμε αυτόν τον μηχανισμό αναδιανομής εισοδήματος από τους πολλούς σε λίγους και ισχυρούς. Να πού θα βρούμε τα λεφτά».

Αυτό τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας σε ερώτημα που του τέθηκε από τον Γιώργο Παπαδάκη (ΑΝΤ1) στο πλαίσιο της ενότητας «Περιβάλλον και Ενέργεια», για τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για τη μείωση του ΕΦΚ και άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων, για το αν είναι κοστολογημένες και ποια είναι τα αντισταθμιστικά μέτρα για το δημοσιονομικό κενό που θα δημιουργηθεί.

Σε follow up ερώτηση για τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ κι αν αυτό θα επιφέρει χαμηλότερους λογαριασμούς, απάντησε: Προφανώς. Σημείωσε ότι η ΔΕΗ επί ΣΥΡΙΖΑ και σε περίοδο δημοσιονομικών δυσκολιών «δεν αύξησε ούτε ένα ευρώ τους λογαριασμούς και ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε να την ιδιωτικοποιήσει λίγο πριν την κρίση και η ΔΕΗ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την αισχροκέρδεια».

Ανέφερε ότι το 80% των υπερκερδών πηγαίνουν στη ΔΕΗ «που λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με ένα ΔΣ “γαλάζιων” παιδιών που το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν μπόνους στους εαυτούς τους» και προσέθεσε: «Αυτό θα σταματήσει και μπορεί να σταματήσει. 800 εκατ. ήταν οι επιδοτήσεις μόνο τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε. Με το 1/3 αυτών των χρημάτων η ΔΕΗ θα ξαναπεράσει σε δημόσιο έλεγχο».

Προτού δώσει την απάντησή του στο αρχικό ερώτημα που του τέθηκε, ο κ. Τσίπρας σχολίασε προηγούμενη αναφορά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: «Ο κ. Ανδρουλάκης είπε να μη διορίζουμε κομματικά παιδιά διευθυντές νοσοκομείων, συμφωνώ με αυτήν την πρόταση. Γίνεται πολύ επίκαιρη μετά το δυστύχημα των Τεμπών όπου ένα κομματικό ρουσφέτι, μια παράνομη μετάταξη οδήγησε σε θάνατο 57 ανθρώπους».

23:30

Ο Αντώνης Σρόιτερ ρωτά τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Του ζητά να βαθμολογήσει τον εαυτό του από το 1 έως το 100, με δεδομένα τα λάθη στην τήρηση μέτρων κατά του κορωνοϊού, στις υποκλοπές, στα Τέμπη. 

  • Η απάντηση Μητσοτάκη:
  • Αναφερθήκατε σε μία σειρά από σφάλματα. Όπου έκρινα ότι πρέπει να ζητήσω συγγνώμη το έκανα. Δεν είχα πρόβλημα να τα αναγνωρίσω.
  • Υλοποιήσαμε το πολιτικό μας πρόγραμμα σε μεγάλο βαθμό.
  • Ο βαθμός μας θα είναι το εκλογικό ποσοστό στην κάλπη της 21ης Μαΐου. 
  • Μία κυβέρνηση κρίνεται συνολικά.
  • Ζητώ από τους νέους να αξιολογήσουν τα κόμματα πολύ αυστηρά.

Follow up ερώτηση: Αν ήσασταν 18 ετών, τι θα λέγατε στο TikTok για έναν πολιτικό που θα έδινε 150 ευρώ. 

Απάντηση Μητσοτάκη: 

  • Ήταν συμπληρωματικό μέτρο.
  • Κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγηθούμε σε δεύτερη κάλπη.
  • Να καταθέσουμε όλοι τα προγράμματα μας για να δούμε πόσο κοστίζει το κάθε πρόγραμμα.
23:30

Ο Παναγιώτης Στάθης ρωτάει τον Αλέξη Τσίπρα

Η ερώτηση αφορά στην ελάχιστη βάση εισαγωγής από την τρέχουσα εξεταστική περίοδο.

Απάντηση Τσίπρα:

  • Τόσα χρόνια είχαμε πανελλαδικές χωρίς ελάχιστη βάση εισαγωγής. Ο κ. Μητσοτάκης την έβαλε.
  • Αν θες, μείωσε του εισακτέους ευθέως, όχι εμμέσως.
  • Εμείς δεν το λέμε τώρα, το λέμε 3 χρόνια. Το Σεπτέμβρη θα περάσουν 20.000 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αν έχουμε προοδευτική διακυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Τσίπρα:

  • Ο κ. Ανδρουλάκης θεωρεί αποκλειστικότητα την κληρονομιά Παπανδρέου.
  • Κάποτε έλεγαν ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου έκλεψε τα συνθήματα της Αριστεράς.
  • Σήμερα κάποια συνθήματα γίνονται επίκαιρα λόγω της δεξιάς του κ. Μητσοτάκη.
23:26

Βαρουφάκης: Οι εξορύξεις δεν είναι λύση

Περιβάλλον-Ενέργεια ήταν το αντικείμενο της πέμπτης ενότητας, με τον Αντώνη Σρόιτερ (Alpha) να ερωτά τον Γιάνη Βαρουφάκη για τις θέσεις του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη ρήξη στα εν λόγω ζητήματα. Οι εξορύξεις χρειάζονται 15 χρόνια για να παράγουν, αν παράγουν, δήλωσε εισαγωγικώς. «Οι εξορύξεις δεν είναι λύση» και το μόνο που προσφέρουν, όπως ανέφερε, είναι «γεωπολιτικές εντάσεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου». Το μέλλον είναι πλωτές, μικρού μεγέθους, αλουμινένιες ανεμογεννήτριες, είπε και τάχθηκε υπέρ του πράσινου υδρογόνου.

Το θέμα, κατά τον Γ. Βαρουφάκη, είναι εάν θα προλάβει την πράσινη επανάσταση η χώρα μας. Κατήγγειλε δε, ότι δεν επενδύθηκαν όλοι οι αντίστοιχοι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης σε ένα πράσινο αναπτυξιακό σχέδιο, που εισηγείται το ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη.

Ερωτηθείς για τα δύο Ι.Χ, πέραν του βουλευτικού οχήματος, πέντε μοτοσικλέτες και ένα ταχύπλοο, που ανήκουν στην οικογένειά του βάσει της δήλωσης πόθεν έσχες, απάντησε ότι τα μόνα που είναι σε χρήση, είναι δύο μοτοσικλέτες, μία από τον ίδιο και μία από τη σύζυγό του. Παραδέχθηκε, πάντως, ότι ο πολιτικός πρέπει να δίνει το καλό παράδειγμα.

 
23:23

Μητσοτάκης: Δύο μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ, η μείωση ΦΠΑ και του ΕΦΚ, στοιχίζουν 4 δισ. ετησίως, θα πρέπει ο κ. Τσίπρας να πει που θα τα βρει

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate «Περιβάλλον – Ενέργεια» και σε ερώτηση του Παναγιώτη Στάθη για τα χρήματα που έδωσε η κυβέρνηση για την ενεργειακή κρίση και την πανδημία και την κριτική της ΝΔ στον ΣΥΡΙΖΑ για τις παροχές που εξαγγέλλει, ανέφερε: «Η χώρα είχε εξαιρέσεις από τους αυστηρούς δημοσιονομικούς κανόνες στην πανδημία. Κρατήσαμε όρθια την κοινωνία, σώσαμε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Από εδώ και στο εξής η χώρα είναι υποχρεωμένη να παράγει πρωτογενή πλεονάσματα. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι πλέον. Άρα η ακριβής κοστολόγηση των προγραμμάτων έχει σημασία. Μόνο τα δύο εμβληματικά μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ, η μείωση ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης, στοιχίζουν κοντά 4 δισ. ετησίως, θα πρέπει ο κ. Τσίπρας να πει που θα τα βρει γιατί οι ευρωπαϊκοί κανόνες δεν πρόκειται να αλλάξουν».

Σε επόμενη ερώτηση για τον σιδηρόδρομο με αφορμή τα Τέμπη ανέφερε: «Έγιναν βήματα και στον τομέα αυτόν και προφανώς υπήρξαν και αστοχίες και καθυστερήσεις τις οποίες πληρώσαμε πολύ ακριβά. Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι το πιο κοινωνικό και πιο φιλικό μέσο στο περιβάλλον. Κατασκευάζουμε την γραμμή 4 στο Μετρό, επεκτείνουμε τη γραμμή 2 και παραδίδουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης μαζί με τα αρχαία, ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς το μορφή της πόλης».

23:22

Η Σία Κοσιώνη ρωτάει τον Γιάνη Βαρουφάκη για την ενότητα Νέα Γενιά

Η ερώτηση αφορά στο δικαίωμα να απολαμβάνουν οι φοιτητές συνθήκες ασφάλειας στα ελληνικά πανεπιστήμια

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Ναι, απολύτως. Έδωσα τον καλύτερο εαυτό μου για να προσφέρω υπηρεσίες στα παιδιά μας και να δημιουργήσω συνθήκες ασφάλειας.
  • Έχω κλειδωθεί με φοιτητές μου σε αμφιθέατρο με εξωσχολικούς να μας απειλούν.
  • Έχω διδάξει στο Σίδνεϊ και ξέρω τι σημαίνει ασφάλεια, η ιδέα ότι βάζεις την αστυνομία στο πανεπιστήμιο είναι ένα όνειδος.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Βαρουφάκη:

Είμαι ο πιο φιλελεύθερος άνθρωπος, είμαι σταθερά με την ελεύθερη διακίνηση των απόψεων.

23:22

Η Μαρα Ζαχαρέα ρωτά τον Δημήτρη Κουτσούμπα. Η ανοικοδόμηση στις Κυκλάδες είναι ανεξέλεγκτη. Κρατικές υπηρεσίες κάνουν τα στραβά μάτια. Τι θα μπορούσε να κάνει το ΚΚΕ για να μπει φρένο;

Η απάντηση Κουτσούμπα: 

  • Μόνο μία διαφορετική κυβέρνηση, μια πραγματική λαϊκή εξουσία μπορεί να βάλει φρένο στο βασικό πρόβλημα με το ζήτημα της ενέργειας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανοικοδόμησης των εργατικών κατοικιών και όχι των πλουσίων. 

Follow up ερώτηση: Είναι τα μέτρα επαρκή;

Η απάντηση Κουτσούμπα: 

  • Αν δεν αξιοποιηθούν όλες οι εγχώριες πηγές ενέργειες με κοινωνικοποίηση και κεντρικό σχεδιασμό του κράτους, δεν θα λυθεί το πρόβλημα
  • Αυτή είναι η πρόταση του ΚΚΕ, είναι πλούσιος τόπος η Ελλάδα, μπορεί να αξιοποιήσει όλες τις μορφές ενέργειας, λιγνίτη, υδροηλεκτρισμό κ.λπ.  
  • Το ζήτημα είναι ποιος έχει αυτή την εξουσία και αυτή την ιδιοκτησία. 
23:20

Ανδρουλάκης: Δεν είμαι κίνδυνος για τη Δημοκρατία, αλλά είμαι κίνδυνος για τη ΝΔ, γι’ αυτό και με παρακολουθούσαν

Ο Νίκος Ανδρουλάκης σχολίασε την αναφορά του Κυρ. Μητσοτάκη ότι «δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Δημοκρατία» λέγοντας συγκεκριμένα: «Ναι δεν είμαι κίνδυνος για τη Δημοκρατία, αλλά είμαι κίνδυνος για τη ΝΔ, γι αυτό και με παρακολουθούσαν. Στόχος μου είναι να αναλάβουν τις ποινικές ευθύνες τους και πάνε φυλακή όσοι το διέπραξαν».

Όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα (STAR) για το εάν συμφωνεί με την αλλαγή του άρθρου 16 για να μπορεί να ιδρυθούν και ιδιωτικά πανεπιστήμια, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ήταν σαφής: «Δεν είμαστε εμπόδιο αλλά δεν δίνουμε λευκή επιταγή, χωρίς συμφωνία στο γενικό πλαίσιο της Παιδείας που περιλαμβάνει την ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, το Εθνικό Απολυτήριο με εξετάσεις προόδου στο Λύκειο».

Όσο για το ΕΣΥ, τόνισε πως απαιτείται στήριξη και ανασύσταση με αυξημένους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και για τον γιατρό υποψήφιο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στη Μαγνησία που έδωσε άδεια στον προϊστάμενο σταθμάρχη των Τεμπών, ο Νίκος Ανδρουλάκης δήλωσε ότι αμέσως τέθηκε εκτός ψηφοδελτίων.

23:19

Βελόπουλος: Όταν γίνουμε κυβέρνηση θα εξορύξουμε φυσικό αέριο και πετρέλαιο και θα το συνδέσουμε με τις συντάξεις

Απαντώντας σε ερώτηση της Σίας Κοσιώνη (ΣΚΑΪ) για το αν πιστεύει πως η χώρα μας έπρεπε να απέχει από το εμπάργκο κατά της Ρωσίας ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος στην ενότητα «Περιβάλλον-Ενέργεια», απάντησε:

«Ρωτήστε τον ελληνικό λαό αν του αξίζει να πληρώνει πανάκριβα τα τρόφιμα και το φυσικό αέριο και την βενζίνη ενώ θα μπορούσε να έχει τη δυνατότητα των εξορύξεων. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν πολλοί εφοπλιστές που φέρνουν ρωσικό πετρέλαιο στον Λακωνικό Κόλπο και κάνουν μεταγγίσεις. Γιατί να κερδίζουν οι εφοπλιστές και να μην κερδίζει ο ελληνικός λαός; Επιμένω στην εξόρυξη φυσικού αερίου και πετρελαίου. Όταν γίνουμε κυβέρνηση θα εξορύξουμε φυσικό αέριο και πετρέλαιο και θα το συνδέσουμε με τις συντάξεις και τους μισθούς για να μπορούν οι Έλληνες να παίρνουν αξιόλογες και αξιόπιστες συντάξεις

Ερωτηθείς γιατί δεν έχει στηρίξει ούτε ένα νομοσχέδιο για την πράσινη ενέργεια, απάντησε: «Η πράσινη ενέργεια δεν σε ανεξαρτητοποιεί. Δεν αποθηκεύεται. Η Ελλάδα θα γίνει πετρελαιοπαραγωγός χώρα».

23:18

Τσίπρας: Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να στηρίξουμε του πιο ευάλωτους συμπολίτες μας

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε «ό,τι καλύτερο μπορούσε» για τους αδύναμους και τους συνταξιούχους τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση της Ράνιας Τζίμα (Mega) για τις 22 μειώσεις συντάξεων που επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της ενότητας ”Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος”.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ξεκίνησε την τοποθέτησή του απευθυνόμενος πρώτα στον κ. Κουτσούμπα σχετικά με την απάντησή του για την ελάχιστη βάση εισαγωγής: «Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα καταργηθεί από μια προοδευτική κυβέρνηση, οι δέκα σχολές που είπε ότι υπάρχουν στο μηχανογραφικό είναι οι πράσινες σχολές για την ελεύθερη πρόσβαση. Ήταν νόμος δικός μας, τώρα θα εφαρμόσουμε αυτό που ίσχυε τόσα χρόνια στη χώρα και ήρθε ο κ. Μητσοτάκης και το κατήργησε για να βάλει φραγμό στις λαϊκές οικογένειες. Ξανασκεφτείτε το λοιπόν αν θα το στηρίξετε», είπε ο Αλ. Τσίπρας.

Προχωρώντας στο ερώτημα που του απευθύνθηκε, υπενθύμισε ότι την περίοδο εκείνη «ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε μια παρά πολύ σκληρή μάχη με τους δανειστές». «Έκανε ό,τι μπορούσε για να τιμήσει τη λαϊκή εντολή που πήρε. Έφερε μια συμφωνία πετυχαίνοντας το καλύτερο δυνατό. Γιατί παρέλαβε άδεια ταμεία, τη χώρα χρεοκοπημένη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις» είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι η συμφωνία αυτή τέθηκε και στις εκλογές και ότι τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που κατάφερε να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια, «εκεί που τρεις κυβερνήσεις απέτυχαν».

Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε την ρύθμιση του χρέους αλλά και τη 13η σύνταξη, την οποία -όπως είπε- ο κ. Μητσοτάκςη κατήργησε, αλλά και το μέρισμα κάθε Σεπτέμβρη. «Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να στηρίξουμε τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας», σημείωσε.

Απαντώντας σε δεύτερη ερώτηση για το «άγριο ξύλο» που έφαγαν από την Αστυνομία οι συνταξιούχοι κατά τις διαμαρτυρίες τους την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλ. Τσίπρας σημείωσε: «Νομίζω ότι σε όλη τη διάρκεια διακυβέρνησης ήμασταν υποχρεωμένοι να τηρήσουμε και να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα που δεν ήταν δικό μας». Μάλιστα έκανε λόγο για «μνημονιακούς καταναγκασμούς», υπενθυμίζοντας ότι «είχαμε απέναντι μας τον Σόμπλε». Ωστόσο, εξέφρασε την άποψη ότι υπήρξε «η μέγιστη δυνατή συναίνεση και κατανόηση στην προσπάθεια να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια», κάτι που όπως είπε «δεν ισχύει σήμερα». «Ειδικά για συνταξιούχους, να υπενθυμίσω 7 δισ ευρώ λιγότερα αυτήν την τετραετία, από την 13η σύνταξη και αναδρομικά. Αυτά θα δοθούν πίσω», κατέληξε.

23:15

Ο Γιώργος Παπαδάκης ρωτά τον Αλέξη Τσίπρα αν είναι κοστοληγμένες οι παρεμβάσεις για τις μειώσεις στους φόρους κατανάλωσης, στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Ποια θα έιναι τα αντισταθμιστικά μέτρα

Η απάντηση του Αλέξη Τσίπρα:

Να μη διορίζουμε κομματικά παιδιά, όπως είπα και ο κ. Ανδρουλάκης. Αυτή η πρόταση είναι πολύ καίρια μετά το δυστύχημα των Τεμπών, που με παράνομη μετάταξη οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους. 

Το 2022 έχουμε υπέρβαση εσόδων από το ΦΠΑ 4,5 δισεκατομμύρια. Θα σταματήσουμε τον μηχανισμό που αυτά τα υπερέσοδα πάνε από τους πολλούς σε λίγους και ισχυρούς.

Follow up ερώτηση: 

Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει επαναφορά της ΔΕΗ στον έλεγχο του Δημοσίου. Θα πληρώνουμε μικρότερους λογαριασμούς;

Η απάντηση του Τσίπρα: 

Προφανώς, θυμίζω ότι η ΔΕΗ δεν αύξησε ούτε ένα ευρώ τους λογαριασμούς επί ΣΥΡΙΖΑ. Και ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε να ιδιωτικοποιήσει την ΔΕΗ λίγο πριν την κρίση. Το 80% των ουρανοκατέβατων κερδών πηγαίνουν στη ΔΕΗ. Γαλάζια παιδιά δίνουν μπόνους στους εαυτούς τους. 

23:15

Η Ράνια Τζίμα ρωτάει τον Νίκο Ανδρουλάκη

Η ερώτηση αφορά στην ιδιωτικοποίηση και τη διαχείριση της ΔΕΗ

Απάντηση Ανδρουλάκη:

  • Το 34% των μετοχών της ΔΕΗ ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, οπότε το δημόσιο διορίζει τον πρόεδρο, άρα το κράτος κάνει κουμάντο.
  • Αν θέλει το κράτος να έχει μία πιο φιλική προς την κοινωνία πολιτική, μπορεί να το κάνει.
  • Πρέπει να διασυνδέσουμε την απολιγνιτοποίηση με τις επενδύσεις στο δίκτυο και την αποθήκευση.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Ανδρουλάκη:

  • Το κράτος κάνει κουμάντο στη ΔΕΗ.
  • Καταψήφισα το εμπόριο ρύπων.
  • Στοχεύω σε μια πολιτική που τα φωτοβολταϊκά στις στέγες θα προφυλάξει τους πιο φτωχούς Έλληνες.
23:08

Ο Αντώνης Σρόιτερ ρωτά τον Γιάνη Βαρουφάκη για το «πράσινο» πρόγραμμα του ΜέΡΑ25. «Δεν θέλετε εξορύξεις, ούτε έρευνες για πετρέλαια, λιγνίτη ή χερσαίες ανεμογεννήτριες. Θέλετε πλωτές που θα λειτουργούσαν το 2030». Το υδρογόνο θα αρχίσει να αποδίδει το 2050

Η απάντηση Βαρουφάκη: 

  • «Οι εξορύξεις χρειάζονται 15 χρόνια για να αρχίσουν να αποδίδουν. Μέχρι τότε οι ΑΠΕ θα είναι πολύ πιο φτήνές. Οι εξορύξεις “προσφέρουν” μόνο εντάσεις και οικοκτονία – καταστροφή του περιβάλλοντος. 
  • Το μέλλον είναι οι πλωτές ανεμογεννήτριες, ανακυκλώσιμες. Θα προσφέρουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για το πράσινο υδρογόνο. Ήδη στη μεταλλουργία έχει ήδη μπει μπροστά. 
  • Το ζήτημα είναι κατά πόσο θα προλάβουμε και αυτή την βιομηχανική επανάσταση
23:07

Ο Παναγιώτης Στάθης ρωτάει τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Η ερώτηση αφορά στις παροχές

Απάντηση Μητσοτάκη:

  • Τα τελευταία χρόνια είχαμε εξαιρέσεις από τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ.
  • Είμαι περήφανος, καθότι πρωθυπουργός φιλελεύθερης κυβέρνησης, διότι όταν έπρεπε να κάνουμε μια κρατική παρέμβαση, την κάναμε σωστά.
  • Η χώρα είναι υποχρεωμένη πλέον να παράγει πρωτογενή πλεονάσματα.
  • Ο κ. Τσίπρας πρέπει να μας πει από πού θα βρει τα χρήματα.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Μητσοτάκη:

  • Έγιναν βήματα προόδου στα μέσα σταθερής τροχιάς, επεκτείνουμε τις γραμμές του μετρό και παραδίδουμε στο τέλος του έτους το μετρό της Θεσσαλονίκης.
23:04

Κουτσούμπας: Η συνολική πολιτική τόσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ στην Υγεία και Παιδεία είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με αυτό που προτείνει το ΚΚΕ

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση της δημοσιογράφου Σίας Κοσιώνη για την «υπόσχεση του Αλέξη Τσίπρα για κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια», στην ενότητα «Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος» είπε ότι η κατάργηση της ελάχιστης βάση εισαγωγής από μόνη της δεν λύνει τα προβλήματα. Το ΚΚΕ προτείνει δέσμη μέτρων για την αναβάθμιση της Παιδείας και μέσα σε αυτά είναι και η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής την οποία προώθησε η ΝΔ γιατί θεωρεί ότι δεν μπορεί να μπαίνουν με 8.000 μόρια στα πανεπιστήμια οι νέοι μας, μπορεί όμως οι ίδιοι και με τα 8.000 μόρια να πληρώνουν 8.000 ευρώ για να πηγαίνουν σε Ιδιωτικά Κολλέγια τα οποία έχουν εξισωθεί με τα Πανεπιστήμια. Ο κ. Τσίπρας το λέει αυτό, εκ του ασφαλούς, ανέξοδες προεκλογικές υποσχέσεις, γιατί την ίδια στιγμή που λέει ότι θα το κάνει αυτό βάζει ένα μεγάλο «κόφτη» που είναι η επιλογή μόνο δέκα τμημάτων στο Μηχανογραφικό.

Στη δημοσιογραφική παρατήρηση ότι «μπορεί και να τον στηρίζατε σε αυτό το πεδίο (την πρόταση Τσίπρα)» ο Δ. Κουτσούμπας είπε «καμιά ανοχή».

Ερωτηθείς αν το ΚΚΕ θα στήριζε την προσπάθεια του πρωθυπουργού για αναβάθμιση στην Υγεία, είπε ότι «το ΚΚΕ δεν πρόκειται να στηρίξει ή να ανεχθεί καμία αντιλαϊκή κυβέρνηση». Όπως εξήγησε δεν υπάρχουν ένα-δυό η τρία «ζητηματάκια». Η συνολική πολιτική τοσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ (και) στην Υγεία και Παιδεία είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με αυτό που προτείνει το ΚΚΕ, και που απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα, η νεολαία, οι φοιτητές.

23:03

Βαρουφάκης: Τα άλλα κόμματα έκλεισαν το παράθυρο για κυβέρνηση συνεργασίας

Ιδιωτικά πανεπιστήμια αλλά και η διερεύνηση της δυνατότητας συμφωνίας με τα άλλα προοδευτικά κόμματα τέθηκαν επί τάπητος από τον Γιάνη Βαρουφάκη, στην ενότητα, Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος, μετά και τις ερωτήσεις του Παναγιώτη Στάθη (Open).

Αφού διευκρίνισε ότι δεν έχει διδάξει σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη έκανε λόγο για «αποκρουστική συζήτηση, αυτήν περί ιδιωτικών πανεπιστημίων». Ταυτοχρόνως, έκανε λόγο για «κολέγια της συμφοράς» που επιχειρούν να αξιοποιήσουν την κατάσταση στην δημόσια ανώτατη εκπαίδευση (βλ. υποχρηματοδότηση). Η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι η μόνη λύση, υποστήριξε.

Στην 2η απάντηση, ανέφερε ότι για δύο χρόνια έχει μαλλιάσει η γλώσσα τού ιδίου και των άλλων στελεχών τού πολιτικού φορέα του οποίου ηγείται, για προεκλογική προσπάθεια διερεύνησης συγκλίσεων με τους κ.κ. Τσίπρα, Ανδρουλάκη και Κουτσούμπα, πλην όμως, εκείνοι δεν ανταποκρίθηκαν. «Πρέπει να σεβαστούμε την απλή αναλογική στην πράξη, άρα να είσαι έτοιμος να παραμερίσεις προσωπικές πικρίες, αντεγκλήσεις, το παρελθόν», επισήμανε εξ άλλου. Αφού θύμισε το ασφυκτικό πλαίσιο των διερευνητικών εντολών, τόνισε πως το παράθυρο για κυβέρνηση συνεργασίας «έχει κλείσει από τα άλλα κόμματα δυστυχώς».

23:01

Βελόπουλος: Ο ψευτοπροοδευτισμός με βρίσκει αντίθετο

Απαντώντας σε ερώτηση του Αντώνη Σρόιτερ (ALPHA) γιατί είναι αντίθετος με την αλλαγή φύλου, τους γάμους των ομοφυλόφιλων ενώ είχε ταχθεί κατά της υποχρεωτικότητας του εμβολίου θεωρώντας ότι ο καθένας μπορεί να ορίζει το σώμα του, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος στην ενότητα «Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος», απάντησε:

Είμαι χριστιανός ορθόδοξος και θα μου επιτρέψετε να έχω τις απόψεις μου. Υποχρεωτικότητα του εμβολίου δεν μπορώ να δεχθώ. Είναι δικό μου το σώμα και το κάνω ότι θέλω εγώ. Είναι αντίθετο με τη Δημοκρατία, όμως όποιος ήθελε το έκανε, γιατί έπρεπε να επιβληθούν πρόστιμα 100 ευρώ σε συνταξιούχους; Όσο για τις αμβλώσεις είμαι με την Ελληνίδα μάνα. Μπορεί εγώ να διαφωνώ αλλά η Ελληνίδα μάνα πρέπει να μπορεί να κάνει ότι θέλει εκείνη. Η Ελλάδα πεθαίνει δημογραφικά και πρέπει να στηρίξουμε την Ελληνίδα μάνα εκτός από ορισμένες περιπτώσεις όπως είναι οι βιασμοί.

Ερωτηθείς εάν τις πολιτικές θέσεις του τις υπαγορεύει η Ορθοδοξία, απάντησε:

«Τις πολιτικές μου θέσεις τις υπαγορεύουν οι πολιτιστικές αξίες και οι παραδόσεις της χώρας μου. Αυτός ο ψευτοπροοδευτισμός με βρίσκει απέναντι. Όσοι συνταυτίζονται με αυτές τις απόψεις είναι μαζί μας».

23:00

Η Σία Κοσιώνη ρωτάει τον Κυριάκο Βελόπουλου για την ενότητα Ενέργεια και Περιβάλλον

Η ερώτηση αφορά στην εξόρυξη ενέργειας

Απάντηση Βελόπουλου:

  • Υπάρχουν εφοπλιστές που κάνουν λαθρεμπόριο πετρελαίου.
  • Θα κάνουμε ό,τι και η Νορβηγία, θα καρπωθεί ο Έλληνας την υπεραξία.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Βελόπουλου:

  • Η πράσινη ενέργεια δεν σε ανεξαρτητοποιεί. Δεν αποθηκεύεται.
  • Εμείς θα παράγουμε το πετρέλαιο, εμείς θα κάνουμε την εξαγωγή.
23:00

Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε 10.000 προσλήψεις και για να αντιμετωπίσουμε μεγάλες καθυστερήσεις στην υγεία – Τα ράντζα δεν είναι αποδεκτά για μένα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate «Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος» και σε ερώτηση του Γιώργου Παπαδάκη (ANT1) για την κριτική της αντιπολίτευσης ότι πριμοδοτεί την ιδιωτική υγεία απάντησε: «Το νέο ΕΣΥ αποτελεί μία από τις τρεις κεντρικές μου προτεραιότητες. Έμεινε όρθιο στην πανδημία, αλλά δοκιμάστηκε. Εκπονήσαμε πρόγραμμα συνολικό. Χρειαζόμαστε 10.000 προσλήψεις και για να αντιμετωπίσουμε μεγάλες καθυστερήσεις. Τα ράντζα δεν είναι αποδεκτά για μένα. Έχουμε ένα σχέδιο να αναμορφώσουμε τα τμήματα επειγόντων περιστατικών, να ανακατασκευάσουμερ πλήρως τα κέντρα υγείας και ένα πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και έμφαση στον προσωπικό γιατρό».

Σε επόμενη ερώτηση για τους Έλληνες που ζουν κοντά ή κάτω από τα όρια της φτώχειας ανέφερε: «Υπήρξε βελτίωση σε σχέση με τον περασμένο χρόνο όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Η μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων είναι πρώτη μου προτεραιότητα, μπορεί να γίνει με μεγαλύτερους μισθούς, μεγαλύτερη ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας. Γι’ αυτό και οι επενδύσεις είναι τόσο ψηλά στο δικό μας πρόγραμμα».

22:58

Τσίπρας: Αισθάνομαι αμήχανα γιατί κάθομαι ανάμεσα στον κ. Μητσοτάκη που παρακολουθούσε τον κ. Ανδρουλάκη

Με σχόλιο για την υπόθεση των παρακολουθήσεων ξεκίνησε ο Αλ. Τσίπρας την απάντηση του σε ερώτημα του τέθηκε για τις συνεργασίες στην απλή αναλογική, από τη δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα (Star) στο πλαίσιο της ενότητας «Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια».

«Αισθάνομαι αμήχανα γιατί κάθομαι ανάμεσα στους δυο πρωταγωνιστές του μεγαλύτερου σκανδάλου της μεταπολίτευσης, τον κ. Μητσοτάκη που παρακολουθούσε τον κ. Ανδρουλάκη και ρωτάται ο πρωθυπουργός σήμερα και λέει ότι ”οι εξηγήσεις που έδωσα δεν ήταν επαρκείς”. Ε, ας δώσει σήμερα κάποιες εξηγήσεις. Υπήρξε εθνικός λόγος που παρακολουθήθηκε ο κ. Ανδρουλάκης; Ποιος ήταν αυτός; Πώς θα συνεργαστώ μαζί του αύριο αν πράγματι είναι ”πράκτορας” και ”εθνικά επικίνδυνος”; Και για ποιο λόγο παρακολουθήθηκε ο αρχηγός του στρατεύματος; Αδιανόητα πράγματα», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Προσέθεσε ότι «το Ευρωκοινοβούλιο λέει ότι ενορχηστρωτής ήταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός».

Ως προς το θέμα των συνεργασιών στις εκλογές σημείωσε ότι «μπορούμε και πρέπει να δούμε τα προγράμματα μας βάσει των οποίων να κάνουμε συγκλίσεις για να δώσουμε μια προοπτική για την επόμενη μέρα». Είπε ότι απευθύνεται στις προοδευτικές δυνάμεις και τους λέει ότι η απλή αναλογική μπορεί να δώσει κυβέρνηση, πρωτίστως το πρώτο με το τρίτο κόμμα μπορεί να φτιάξει κυβέρνηση. Ότι απευθύνεται σε όλες τα προοδευτικά κόμματα και τους λέει ότι υπάρχει προοπτική πάνω σε ένα πρόγραμμα που θα δώσει ανάσα με αύξηση μισθών, μείωση τιμών, ρύθμιση των χρεών. «Βλέπω ότι υπάρχουν συγκλίσεις, αλλά θα τις δούμε πιστεύω περισσότερο μετά τις εκλογές», προσέθεσε.

Σε follow up ερώτημα αν θα είναι ο ίδιος πρωθυπουργός εάν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πρώτο κόμμα ή θα δεχτεί αυτό που λέει ο κ. Ανδρουλάκης, είπε ότι ο λαός με την ετυμηγορία του θα δώσει συσχετισμούς, ο πρώτος θα έχει τον πρώτο λόγο και πως το δικαίωμα του λαού να επιλέξει ποιος θα τον κυβερνήσει δεν μπορεί κανείς να το οικειοποιηθεί. Χαρακτήρισε φυσιολογικό να υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στα κόμματα προς τις εκλογές, ακόμα και ανάμεσα σε κόμματα που έχουν προγραμματικές συγκλίσεις. Είπε ότι καταγράφει «αυτό που είπε ο κ. Κουτσούμπας ότι δεν είναι όλοι ίδιοι, ακούω και τον κ. Ανδρουλάκη να καταθέτει προτάσεις που βλέπω ότι υπάρχουν συγκλίσεις».

Πηγή: ΑΠΕ / ΜΠΕ

22:57

Ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα στον Νίκο Ανδρουλάκη για τον πρώην υποψήφιο που καταγγέλλεται ότι έδωσε αναρρωτική άδεια σε επιθεωρητή του ΟΣΕ. «Μήπως στην πράξη οι νοοτροπίες δεν έχουν εκλείψει;

Απάντηση Ανδρουλάκη: 

  • Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ απάντησε πρώτα στα λεγόμενα του κ. Μητσοτάκη για την παρακολούθησή του: Ως ευρωβουλευτής έχω αγωνιστεί για τα εθνικά θέματα, έχω σταθερή στάση για τους θεσμούς και τη Δημοκρατία. Αποτελούσα κίνδυνο για τη Νέα δημοκρατία για αυτό παρακολουθήθηκα στις εσωκομματικές εκλογές. Να πάνε στη φυλακή όσοι ευθύνονται.
  • Μέσα σε λιγότερα από δέκα λεπτά έφυγε από τα ψηφοδέλτιά μας ο υποψήφιος που καταγγέλλεται για την αναρρωτική. Όποιος κινείται εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος δεν μπορεί να υπηρετήσει τον στόχο μας.
  • Όλοι οι οργανισμοί δεν θα στελεχωθούν με κομματικά παιδιά, μόνο με ανοικτό διεθνή διαγωνισμό. 

Follow up ερώτηση για τα πανεπιστήμια.

Απάντηση Ανδρουλάκη: 

«Δεν μπαίνουμε εμπόδιο στην ίδρυση των πανεπιστημίων. Αλλά λευκή επιταγή χωρίς να έχουμε συμφωνήσει το πλαίσιο για την ισχυροποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων, δεν δίνουμε. 

22:57

Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ δεν δίνει καμία ανοχή και καμία στήριξη σε αντιλαϊκή κυβέρνηση

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Αντώνη Σρόϊτερ «γιατί αρνείται το ΚΚΕ την πρόσκληση του Α. Τσίπρα για συμμετοχή σε κυβέρνηση και λέει ότι είναι όλοι ίδιοι» στην ενότητα «Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια» καταρχήν επισήμανε ότι διαστρεβλώνεται η θέση του ΚΚΕ γιατί «ποτέ δεν είπαμε ότι είναι ίδιοι ο κ. Τσίπρας και ο κ. Μητσοτάκης, ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ και όλα τα υπόλοιπα κόμματα. Λέμε ότι έχουν κοινά προγράμματα, ίδιες στρατηγικές στοχεύσεις και αυτά έχουν να κάνουν με το Ταμείο Ανάκαμψης και τα προαπαιτούμενά του, με την ενεργειακή πολιτική της χώρας και την ονομαζόμενη «πράσινη μετάβαση», με τις επιλογές των διεθνών συμμάχων, ΝΑΤΟ, ΕΕ, που κατά την άποψή μας βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη της χώρας και του ελληνικού λαού υπέρ των συμφερόντων του. Σε αυτή την κατεύθυνση και με βάση αυτά τα προγράμματα έχουμε πει ότι δεν δίνουμε ανοχή, στήριξη σε μια τέτοια κυβέρνηση. Έχουμε πει: ότι έχουμε ένα πρόγραμμα που όταν ο ελληνικός λαός μας δώσει και την πλειοψηφία και βρεθεί μαζί μας στη διακυβέρνηση, ο ίδιος ο λαός αποφασισμένος, μπορούμε να το υλοποιήσουμε».

«Απο εκεί και πέρα τα υπόλοιπα κόμματα αυτά που κυβερνούν σήμερα και με τις εξαγγελίες και με τα διάφορα pass και με τις προεκλογικές δεσμεύσεις τους, εμείς λέμε ο λαός μας ας κρατάει μικρό καλάθι.

Στην ερώτηση για τα «οικονομικά του ΚΚΕ και την ονομαστική χρηματοδότηση των κομμάτων» ο Δ. Κουτσούμπας είπε «άλλη μια παραφιλολογία γύρω από αυτά τα ζητήματα: Το ΚΚΕ δέχεται συνεχείς ελέγχους και από τις εφορίες και από την Επιτροπή της Βουλής και από ορκωτούς λογιστές και ελέγχονται εξονυχιστικά τα πάντα. Αυτό που έχουμε αρνηθεί να κάνουμε είναι να δώσουμε λίστα στο κράτος γι’αυτόν που μας ενισχύει».

Επισήμανε, μεταξύ άλλων, τις αφόρητες πιέσεις εις βάρος ενός απλού εργαζόμενου «αν κρεμαστεί στα μανταλάκια, με ευθύνη του ΚΚΕ, το όνομά του ότι ενισχύει το κόμμα».

 
 
 
22:54

Ανδρουλάκης: Δεν γίναμε Ουγγαρία κύριε Μητσοτάκη, αλλά είμαστε στον δρόμο για να γίνουμε

«Η υπόθεση έχει ταλανίσει το εγχώριο πολιτικό σύστημα, η Ελλάδα μπαίνει στο στόχαστρο για θέματα που αφορούν τους θεσμούς, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των εξουσιών. Εμπιστεύομαι την ελληνική δικαιοσύνη, αλλά όχι το πολιτικό σύστημα» απάντησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης στην ερώτηση της Σίας Κοσιώνη (ΣΚΑΪ) εάν εμπιστεύεται την ελληνική Δικαιοσύνη να ρίξει φως στην υπόθεση των υποκλοπών.

«Είναι αδιανόητο να έχει στηθεί τέτοιο παρακράτος με τόσους εμπλεκόμενους. Η κρίση εμπιστοσύνης έχει να κάνει και με τις συμπεριφορές άλλων κομμάτων. Ο σεβασμός και η δικαιοσύνη σημαίνει ότι κι εμείς οι πολιτικοί δείχνουμε ότι υπάρχει διάκριση στις εξουσίες» πρόσθεσε.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης επικαλέστηκε το πόρισμα της επιτροπής PEGA όπου για πρώτη φορά γίνεται λόγος για παραβιάσεις του κράτους δικαίου και επέκρινε ξανά την κυβέρνηση λέγοντας ότι είναι αδιανόητο να υψώνει τείχος προστασίας στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες για τον ανιψιό του πρωθυπουργού.

Στην follow up ερώτηση της δημοσιογράφου, σχετικά με περαιτέρω μέτρα ανεξαρτητοποίησης της Δικαιοσύνης απάντησε: «Χρειάζεται εκσυγχρονισμός και μεγάλες θεσμικές αλλαγές για μία νέα ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Δεν γίναμε Ουγγαρία κύριε Μητσοτάκη αλλά είμαστε στον δρόμο για να γίνουμε».

22:52

Βελόπουλος: Μόνο ο ελληνικός λαός μπορεί να αποφασίζει ποιος θα πάρει μέρος στις εκλογές

Απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Παναγιώτη Στάθη (OPEN) γιατί δεν ψήφισε τη διάταξη που εμπόδιζε την κάθοδο του κόμματος Κασιδιάρη, και αν αναμένει οι ψηφοφόροι αυτοί να τον ψηφίσουν, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, στην ενότητα «Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια», απάντησε: «Έχει δικαίωμα να ψηφίζει; Τι λέει το Σύνταγμα; Δεν μπορεί η πολιτική εξουσία να κόβει το δρόμο σε οποιονδήποτε θέλει να πάει στις εκλογές και την ώρα που ο ίδιος σαν κυβερνήτης, τον άφηνε να κάνει διαγγέλματα μέσα από την φυλακή. Μόνο ο ελληνικός λαός μπορεί να αποφασίζει ποιος θα εκλεγεί».

Αναφερόμενος στο θέμα της διαφάνειας είπε πως «ακαταδίωκτο και διαφάνεια δεν συνάδουν. Με ακαταδίωκτα δεν υπάρχει δημοκρατία. Εμείς θα καταδιώξουμε το ακαταδίωκτο».

Ερωτηθείς για το εάν οι καταγγελίες που έγιναν για αποστασίες θα επηρεάσουν εκλογικά την Ελληνική Λύση που εμφανίζει κάμψη στις δημοσκοπήσεις, είπε: «Όταν βγαίνει βουλευτής της ΝΔ και λέει ότι θα πάρουμε βουλευτές από άλλα κόμματα τι χρείαν έχουμε άλλων μαρτύρων; Ήθελα να διαφυλάξω και τον τελευταίο ψηφοφόρο της Ελληνικής Λύσης. Συνεργασία με ένα κόμμα που κάνει απευθείας αναθέσεις που πρόδωσε τη Μακεδονία, συζητάει θαλάσσιες ζώνες, δεν πρόκειται να κάνω ποτέ. Μια είναι η διαφορά μας με την Τουρκία, δεν ανοίγουμε την βεντάλια των θεμάτων».

22:50

Βαρουφάκης: Να συσταθεί σώμα δίωξης επιχειρηματικού και πολιτικού εγκλήματος

Στην ενότητα, Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια και σε ερώτημα του Γιώργου Παπαδάκη (ΑΝΤ1), ο Γιάνης Βαρουφάκης περιέγραψε το ελληνικό κράτος, μετά τα Μνημόνια, ως «ελβετικό τυρί». Και επιχειρηματολόγησε επ’ αυτού υποστηρίζοντας ότι τις εφορίες δεν τις ελέγχει το κράτος, ενώ ο υπουργός κ. Πιερρακάκης δεν έχει καν πρόσβαση στο λογισμικό της ΑΑΔΕ. «Ξέρετε σε άλλη χώρα Υπερταμείο που να ελέγχεται από ξένους δανειστές;», διερωτήθηκε επίσης.

Ταυτοχρόνως κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι γράφει, όπως ανέφερε, στα παλαιότερα των υποδημάτων της τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που δεν είναι αρεστές σε αυτήν. Ενώ για την εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τις υποκλοπές, απόρησε πώς είναι δυνατόν να επικαλείται το απόρρητο.

Επίσης, προέταξε την πρόταση του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη για διαβουλευτικά συμβούλια, στο οποίο θα συμμετέχουν κληρωτοί πολίτες και εκλεγμένοι, και θα λογοδοτούν σε αυτά οι δημόσιες υπηρεσίες.

Τέλος, κατέθεσε την πρότασή του για σύσταση σώματος δίωξης μεγάλου επιχειρηματικού και πολιτικού εγκλήματος, κατά τα πρότυπα του FBI. Ενώ, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, του έθεσε το ερώτημα, γιατί δεν συγκρότησε εξεταστική επιτροπή για τα γεγονότα του 2015. «Γιατί δειλιάσατε κ. Μητσοτάκη;», τον ρώτησε κλείνοντας.

22:48

Ο Γιώργος Παπαδάκης ρωτά τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Συνολικά η αντιπολίτευση σας ασκεί σας κριτική πριμοδοτείτε την ιδιωτική παιδεία και υγεία Στην ελληνική περιφέρεια υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε γιατρούς. 

Η απάντηση Μητσοτάκη:

  • Το νέο ΕΣΥ είναι από τις κεντρικές πολιτικές προτεραιότητες για την επόμενη τετραετία.
  • Χρειαζόμαστε 10.000 προσλήψεις νοσηλευτών και γιατρών, για τα σημαντικά κενά. Ακούω προβλήματα για μεγάλες καθυστερήσεις για χειρουργεία. Δεν είναι αποδεκτές 
  • Σχέδιο για να αναμορφώσουμε 80 νοσοκομεία. 
  • 156 κένραα υγείας στην περιφέρεια. 

Follow up ερώτηση:

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 26,3% των Ελλήνων πολιτών ζει κοντά ή κάτω από το όριο της φτώχειας; Είναι λύση τα επιδόματα που τα καταγγέλατε όταν ήσασταν στην αντιπλίτευση; Έχετε να πείτε κάτι σε αυτούς;

Απάντηση Μητσοτάκη:

Μειώθηκε 2% το ποσοστό των Ελλήνων που ζουν στο όριο της φτώχειας. Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με την ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας.

22:45

Η Ράνια Τζίμα ρωτάει τον Αλέξη Τσίπρα

Η ερώτηση αφορά στην αύξηση των συντάξεων

Απάντηση Τσίπρα:

  • Σχόλια για Κουτσούμπα: Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα καταργηθεί, οι 10 σχολές είναι πράσινες, για ελεύθερη πρόσβαση.
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε την καλύτερη δυνατή συμφωνία -3ο μνημόνιο-, ρυθμίσαμε το χρέος.
  • Φέραμε την 13η σύνταξη και ο κ. Μητσοτάκης την κατήργησε.
  • Μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Τσίπρα:

  • Σε όλη τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαμε τους μνημονιακούς καταναγκασμούς.
  • Υπήρξε η μέγιστη δυνατή προσπάθεια να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια.

22:39

Ο Παναγιώτης Στάθης ρωτάει τον Γιάνη Βαρουφάκη

Η ερώτηση αφορά στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Δεν έχω διδάξει ποτέ σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Μόνο στις ΗΠΑ υπάρχουν, γιατί έχουν ένα ιδιαίτερο πλαίσιο.
  • Η όλη συζήτηση είναι αποκρουστική, δεν γίνεται για να έρθει το Χάρβαρντ στην Ελλάδα, αλλά για να αναβαπτιστεί ένα κολέγιο της συμφοράς.
  • Κάποια funds στήνουν τα κολέγια της συμφοράς.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Δύο χρόνια έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου και του ΜέΡΑ25, να προτείνουμε σε όποιον αυτοαποκαλείται προοδευτικός τη διερεύνηση της πιθανότητας συγκλίσεων.
  • Πρέπει να παραμερίσεις το παρελθόν και να συζητήσεις.

22:35

Η Μάρα Ζαχαρέα ρωτά τον Αλέξη Τσίπρα για την «επόμενη ημέρα» και με ποιο πρόγραμμα θα κυβερνούσε ένα σχήμα συνεργασίας. Με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ ή του Βαρουφάκη; 

Η απάντηση Τσίπρα:

  • Ο Αλεξης Τσίπρας σχολίασε αρχικά την απάντηση του πρωθυπουργού για τις παρακολουθήσεις: Υπήρξε εθνικός λόγος που παρακολουθείτο ο Νίκος Ανδρουλάκης; Υπήρξε κατάσκοπος; Πώς θα συνεργαστώ μαζί του; Ας δώσει εξηγήσεις ο κ. Μητσοτάκης. 
  • Η απλή λογική λέει ότι μπορούμε να δούμε τα προγράμματα για να κάνουμε συγκλίσεις. 
  • Απευθύνομαι στις προοδευτικές δυνάμεις. Το πρώτο με το τρίτο κόμμα μπορούν να σχηματίσουν κυβέρνηση. 

Follow up ερώτηση: 

Αν είστε πρώτο κόμμα θα είστε πρωθυπουργός ή θα ισχύσει ο όρος του κ. Ανδρουλάκη;

Η απάντηση του Τσίπρα: 

Υπάρχει ανταγωνισμός και ανάμεσα σε κόμματα με συγκλίσεις προγραμματικές. Άκουσα τον κ. Κουτσουμπα ότι δεν είναι όλοι ίδιοι. Στις προτάσεις Ανδρουλάκη υπάρχουν συγκλίσεις. Ο ελληνικός λαός θα δώσει κάποιους συσχετισμούς. 

22:32

Η Σία Κοσιώνη ρωτάει τον Δημήτρη Κουτσούμπα για την ενότητα Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος

Η ερώτηση αφορά στην ελάχιστη βάση εισαγωγής

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Από μόνη της η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν λύνει τα προβλήματα.
  • Το ΚΚΕ προτείνει δέσμη μέτρων, ανάμεσα είναι και η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.
  • Ο λαός να κρατήσει μικρό καλάθι για τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Καμία ανοχή.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Καμία αντιλαϊκή κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να την ανεχθεί το ΚΚΕ.
  • Η συνολική πολιτική της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με όσα προτείνει το ΚΚΕ.

22:31

Μητσοτάκης: Ανέλαβα με θάρρος τις ευθύνες μου και δύο πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate «Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια» και σε ερώτηση της Ράνιας Τζίμα (MEGA) αν σκέφτηκε ποτέ να παραιτηθεί για τις υποκλοπές ανέφερε τα εξής: «Όχι, δεν σκέφτηκα να παραιτηθώ, αλλά ανέλαβα με θάρρος τις ευθύνες μου και δύο πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Να υπάρξει άμεση διαλεύκανση. Χάρηκα που άκουσα τον κ. Ανδρουλάκη να λέει ότι εμπιστεύεται την ελληνική Δικαιοσύνη. Και ανέλαβα να διορθώσουμε αστοχίες ρυθμιστικού χαρακτήρα. Επαναφέραμε τις δύο δικαστικές αποφάσεις για να επιτραπεί παρακολούθηση και βάλαμε τον πρόεδρο της Βουλής για να μην επαναληφθεί μία παρακολούθηση που εξαρχής είπα ότι δεν έπρεπε να γίνει. Θέλω να ελπίζω η ΕΥΠ θα μπορεί σταθερά να παρέχει στον εκάστοτε πρωθυπουργό τις πληροφορίες που χρειάζεται».

Σε επόμενη ερώτηση γιατί παρακολουθήθηκε ο αρχηγός του στρατεύματος, ένας πολιτικός αρχηγός και ένας εν ενεργεία υπουργός απάντησε: «Οι εξηγήσεις που δόθηκαν για αυτές τις παρακολουθήσεις δεν ήταν επαρκείς. Ο κ. Ανδρουλάκης δεν αποτελεί κανέναν απολύτως κίνδυνο για ασφάλεια της χώρας και δεν έπρεπε να είναι υπό καθεστώς παρακολούθησης.

Αυτή η υπόθεση είναι μια σκιά για την κυβέρνησή μας, δεν έχω αμφιβολία και δεν έπρεπε να γίνει. Σύμφωνα με τον economist η δημοκρατία μας έχει κάνει πρόοδο παρά το σκάνδαλο των υποκλοπών. Ακόμα και στην υπόθεση της Μυκόνου αποδείξαμε ότι δεν δεχόμαστε άβατα παραβατικότητας».

22:26

Ερώτηση Γιώργου Παπαδάκη στον Γιάνη Βαρουφάκη. «Στην οικονομία προτείνατε το σχέδιο Δήμητρα. Έχετε σχέδιο για την εξυγίανση του κράτους;» 

Η απάντηση Βαρουφάκη:

  • Το ελληνικό κράτος θυμίζει ελβετικό τυρί μετά τα μνημόνια του 2010. Είμαστε το μοναδικό κράτος που δεν ελέγχει τις εφορίες του. Ξέρετε χώρα στον κόσμο που να έχει υπερταμείο; Ενα ταμείο που το ελέγχουν ξένες δυνάμεις και ξένοι δανειστές. 
  • Η κυβέρνηση γράφει στα παλιά παπούτσια αποφάσεις του ΣτΕ. 
  • Η βασική μας πρόταση, διαβουλευτικά συυμβούλια, που να αποτελούνται από πλειψηφία πολιτών. Σε αυτά τα συμβούλια να λογοδοτούν οι υπηρεσίες

Follow up ερώτηση:

Πρέπει να είναι αυστηρότερες οι συνέπειες για όσους με τις αποφάσεις τους ζημίωσαν τη χώρα; Εχετε λάβει αποφάσεις που ζημίωσαν τη χώρα;

Απάντηση Βαρουφάκη: 

  • Προτείνουμε ένα δικό μας FBI που να έχει τα μέσα για να διώκει το μεγαλοεπιχειρηματικό έγκλημα. Τα δικά μου λάθη; Γιατί ο κ. Μητσοτάκης γιατί δεν έκανε εκείνη την εξεταστική επιτροπή για το 2015; Γιατί δειλιάσατε κ. Μητσοτάκη;

22:24

Η Ράνια Τζίμα ρωτάει τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Η ερώτηση αφορά στο σκάνδαλο των υποκλοπών και αν ο ίδιος σκέφτηκε να παραιτηθεί

Απάντηση Μητσοτάκη:

  • Δεν σκέφτηκα να παραιτηθώ, ανέλαβα τις ευθύνες μου.
  • Ανέλαβα 2 δεσμεύσεις: Άμεση διαλεύκανση και διόρθωση αστοχιών ρυθμιστικού χαρακτήρα.
  • Επαναφέραμε τις 2 δικαστικές αποφάσεις για να επιτραπεί η παρακολούθηση.
  • Έχουμε εκσυγχρονίσει την ΕΥΠ και θα μπορεί να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για την προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Μητσοτάκη:

  • Ο κ. Ανδρουλάκης δεν είναι επικίνδυνος και δεν θα έπρεπε ποτέ να είναι στόχος παρακολούθησης.
  • Η χώρα μας έχει κάνει σημαντική πρόοδο στο Κράτος Δικαίου παρά το σκάνδαλο των υποκλοπών.
  • Δεν δεχόμαστε άβατα παραβατικότητας, αποδείξαμε και στη Μύκονο.

22:19

Βαρουφάκης: Υπέρ της κατάργησης της υποχρεωτικής στράτευσης

Σε ερώτηση της Ράνιας Τζίμα (Mega), στην ενότητα, Εξωτερική Πολιτική-Άμυνα, τι θα έκανε αν ήταν εκείνος πρωθυπουργός και Τούρκοι κομάντος έκαναν απόβαση σε ελληνική βραχονησίδα, ο Γιάνης Βαρουφάκης τόνισε εισαγωγικώς πως «η προάσπιση του εθνικού χώρου είναι καθήκον όλων μας».

Πρότεινε «να κρατήσουμε τα διεθνή ερείσματα και να ξεκαθαρίσουμε -κάτι που δεν έκανε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης το 1996, όπως υποστήριξε- ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται την άδεια των συμμάχων της για τη χρήση των οπλικών συστημάτων που διαθέτει. Το ίδιο συνέβη και το 1974, στην Κύπρο».

«Το μείζον είναι να μην φτάσει η χώρα ως εκεί. Η αποτροπή είναι το παν». Επανέλαβε τη θέση του πολιτικού σχηματισμού του οποίου ηγείται για περιφερειακή διεθνή συνδιάσκεψη, με ένα θέμα τη χάραξη των θαλασσίων ζωνών, αφού απορρίπτει την ιδέα των διμερών επαφών με την Τουρκία. Και, εάν τελικώς, συνέβαινε εκείνο το απευκταίο ενδεχόμενο (τουρκικής απόβασης) θα άκουγε με προσοχή τις προτάσεις των Γενικών Επιτελείων αφενός, θα έκανε αλλεπάλληλες επαφές με συμμάχους αφετέρου.

Στην πρόσθετη ερώτηση, τέλος, για τη θέση του κόμματός του, κατά της υποχρεωτικής στράτευσης, επέμεινε πως η κατάργηση της υποχρεωτικής θητείας είναι απαραίτητη για την αύξηση του ετοιμοπόλεμου των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως, άλλωστε, συμβαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τη Μεγάλη Βρετανία.

22:17

Βελόπουλος: Σε έναν πολυπολικό κόσμο αποφασίζεις με ποιους θα πας

Ερωτηθείς από το δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη (ANT1) για την θέση του κόμματός του για την εξάρτηση της χώρας από την Δύση, την φιλορωσική πολιτική που εκφράζει και αν είναι κατά της Δύσης απάντησε:.

«Σε έναν πολυπολικό κόσμο δεν ορίζεις απλά την μοίρα σου, αποφασίζεις με ποιους θα πας. Σήμερα δεν μπορείς να πηγαίνεις στις διεθνείς σχέσεις μονόπατα. Με την Δύση χάσαμε το όνομα Μακεδονία και την Βόρειο Ήπειρο ενώ οι διεθνείς συνθήκες έλεγαν άλλα. Χάσαμε τη μισή Κύπρο, χάνουμε το Αιγαίο και μπορεί να χάσουμε και την Θράκη. Για την Ελληνική Λύση το εθνικό συμφέρον ορίζει με ποιον θα είμαστε. Η επίκληση του διεθνούς δικαίου είναι το άλλοθι του αποτυχημένου. Δεν υπάρχει διεθνές δίκαιο. Δεν μπορείς να λες πως είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα τα ελληνοτουρκικά όταν τα δισεκατομμύρια που έχουν επενδύσει οι εταίροι μας στην Τουρκία είναι τροχοπέδη σε αυτό».

 

22:17

Ο Παναγιώτης Στάθης ρωτάει τον Κυριάκο Βελόπουλο

Η ερώτηση αφορά στην ψήφιση της τροπολογίας για το κόμμα Κασιδιάρη και τις δημοσκοπήσεις

Απάντηση Βελόπουλου:

  • Δεν πιστεύουμε στις δημοσκοπήσεις.
  • Μόνο ο ελληνικός λαός μπορεί να αποφασίσει ποιος θα μπει στη Βουλή.
  • Δεν μπορεί η δικαιοσύνη να κόβει τον δρόμο σε κάποιον που η κυβέρνηση επιτρέπει να κάνει διαγγέλματα μέσα από τη φυλακή.
  • Ακαταδίωκτο και διαφάνεια δεν συνάδουν – με ακαταδίωκτα δεν υπάρχει δημοκρατία. Εμείς θα καταδιώξουμε τους ακαταδίωκτους.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Βελόπουλου:

  • Θέλω να διαφυλάξω τους ψηφοφόρους της Ελληνικής Λύσης.
  • Δεν ανοίγουμε τη βεντάλια όλων των θεμάτων.

 

22:15

Ο Αντώνης Σρόιτερ ρωτάει τον Δημήτρη Κουτσούμπα για την ανοιχτή πρόσκληση Τσίπρα για κυβέρνηση συνεργασίας ή ανοχής. Λέει το ΚΚΕ ότι όλα τα κόμματα είναι ίδια; Θέλετε να αλλάξετε κάτι πράγματι σε αυτή τη χώρα, γιατί δεν μπαίνετε σε μία κυβέρνηση;

Απάντηση Κουτσούμπα: 

  • «Διαστρεβλώνετε θέση του κόμματος. Δεν είπαμε ότι είναι ίδιοι ο Μητσοτάκης με τον Τσίπρα και τα υπόλοιπα κόμματα. Λέμε ότι έχουν οκοινά προγράμματα και στρατηγικές στοχεύσεις για το Ταμείο ανάκαμψης, την ενεργειακή πολιτική, τις επιλογές των διεθνών συμμάχων που βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη της χώρας
  • Με βάση αυτά τα προγράμματα, το ΚΚΕ δεν δίνει ανοχή ή στήριξη σε μια τέτοια κυβέρνηση
  • Εμείς έχουμε ένα πρόγραμμα, όταν ο ελληνικός λαός μας δώσει την πλειοψηφία, μπορούμε να το υλοποιήσουμε 

Follow up ερώτηση: 

Το ΚΚΕ αρνείται να συμμορφωθεί με το νόμο για την ονομαστική χρηματοδότηση. Για 4 εκατ. ευρώ επεβλήθηκε πρόστιμο 15.000 ευρώ.

Απάντηση Κουτσούμπα: 

«Παραφιλολογία. Το ΚΚΕ δέχεται συνεχείς ελέγχους από την εφορία, την επιτροπή της Βουλής, ορκωτούς λογιστές. Δημόσια δίνονται τα Πόθεν Έσχες. Αρνούμαστε να δώσουμε λίστα στο κράτος για αυτούς που μας ενισχύει». 

 
22:14

Τσίπρας: Προφανώς και θα τιμήσουμε τις συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας

Τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι θα στηρίξει τις συμβάσεις της χώρας για τους εξοπλισμούς, αλλά θα διεκδικήσει μέρος του έργου να πάει στην ελληνική αμυντική βιομηχανία εξέφρασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση της Σίας Κοσιώνη (Σκάι) κατά πόσο μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επαναδιαπραγματευτεί τα εξοπλιστικά προγράμματα που έτρεξε η κυβέρνηση της ΝΔ, στο πλαίσιο της ενότητας για ”Εξωτερική Πολιτική – Άμυνα”.

Όπως τόνισε ο Αλ. Τσίπρας, «μετά από πάρα πολλά χρόνια μνημονιακών δυσκολιών, ήμασταν η πρώτη κυβέρνηση η οποία προχώρησε στην αναβάθμιση των F16 και ενίσχυσε την άμυνα της χώρας», ενώ υπενθύμισε ότι ως αξιωματική αντιπολίτευση ψήφισε «τα περισσότερα από τα προγράμματα» που έφερε η ΝΔ, όπως τις φρεγάτες και τα Rafale. «Δεν υπερψηφίσαμε -και δεν θα το κάναμε ποτέ όταν υπάρχουν θέματα υπερκοστολόγησης», υπογράμμισε, φέρνοντας ως παράδειγμα την αεροπορική βάση στην Καλαμάτα. «Δεν δίνουμε λευκή επιταγή για τα προγράμματα που δεν έχουν την εισήγηση των ελληνικών επιτελείων εθνικής Άμυνας», σημείωσε ο Αλ. Τσίπρας αναφερόμενος στα επιπλέον Rafale, τα οποία ανακοινώθηκαν από την «πολιτική ηγεσία και όχι από τη στρατιωτική».

«Προφανώς και θα τιμήσουμε τις συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας. Θα διεκδικήσουμε όμως τη δυνατότητα στη βάση αυτών των συμβάσεων να φέρουμε έργο στην ελληνική αμυντική βιομηχανία», σημείωσε, χαρακτηρίζοντας «αδιανόητο να μην έχει πέσει ούτε ένα ευρώ στην ελληνική αμυντική βιομηχανία σε πρόγραμμα 14-15 δισεκατομμυρίων». Μάλιστα, ανέφερε, πως η Τουρκία έχει πάνω από το 60% των προγραμμάτων στην εθνική βιομηχανία.

Σε follow-up ερώτηση της δημοσιογράφου σχετικά με το φράχτη στον Έβρο και τη συνέχεια της πολιτικής συνόρων, ο Αλ. Τσίπρας ανέφερε πως η «φύλαξη των συνόρων είναι αυτονόητη» και πως όταν κυβέρνησε ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε φράχτης «και δεν τον γκρεμίσαμε». «Ούτε θα πάμε αντίθετα στις εισηγήσεις των ανθρώπων που γνωρίζουν» ξεκαθάρισε, τονίζοντας, ωστόσο ότι «δεν θα κοροϊδέψουμε τους πολίτες». «Το προσφυγικό/μεταναστευτικό δεν θα λυθεί με τους φράχτες. Όπου υπάρχουν, ας υπάρχουν, καλώς υπάρχουν, αλλά θα λυθεί με μια διεκδίκηση διαφορετική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με ένα νέο σύμφωνο μετανάστευσης και ασύλου που θα δίνει τη δυνατότητα και η Ευρώπη να παίρνει μέρος του βάρους που αναλογεί στις χώρες πρώτης υποδοχής. Μην κοροϊδεύουμε τον κόσμο, όπως ο Τραμπ στο Μεξικό. Δεν λύνεται έτσι το προσφυγικό/μεταναστευτικό πρόβλημα», κατέληξε.

22:12

Κουτσούμπας: Οι εξοπλισμοί που γίνονται υπηρετούν ΝΑΤΟϊκά συμφέροντα

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου, Παναγιώτη Στάθη στην ενότητα «Εξωτερική Πολιτική-‘Αμυνα» για τους εξοπλισμούς και τις αμυντικές συμφωνίες είπε ότι οι εξοπλισμοί που έγιναν με τη Γαλλία, τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες εξυπηρετούν τα συμφέροντα του ΝΑΤΟ, υπηρετούν τα συμφέροντα μιας συμμαχίας στην οποία ανήκει η χώρα μας, και η οποία (συμμαχία) ασκεί επιθετικές ενέργειες σε άλλους λαούς, σε άλλες χώρες, που εμπλέκει και τη χώρα μας και γίνεται στόχος αντιποίνων.

Το να πηγαίνουν εξοπλισμοί στην Ουκρανία, τα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας να πετάνε πάνω από τα Βαλκάνια, τα πολεμικά μας πλοία να βρίσκονται στον Περσικό και τη Μαύρη Θάλασσα, δεν υπηρετούν τις ανάγκες προστασίας του εναέριου χώρου, των συνόρων και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της πατρίδας μας.

Όλοι αυτοί οι εξοπλισμοί που έχουν γίνει ουσιαστικά οδηγούν σε συμμετοχή σε επιθετικές ενέργειες.

Στην ερώτηση «αν το ΚΚΕ αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας ποιοί θα είναι οι συμμαχοί μας;» ο Δ. Κουτσούμπας απάντησε: Όλες οι χώρες του κόσμου, άλλωστε όταν το ΚΚΕ θα βρεθεί στη διακυβέρνηση της χώρας με την εντολή που θα του δώσει ο λαός και που ο λαός θα συμμετέχει και θα είναι στην εξουσία μαχητικά μαζί του, δεν θα είναι όλα στάσιμα και στον περίγυρο, ούτε στην Τουρκία, ούτε στα Βαλκάνια, ούτε σε όλη την Ευρώπη. Γιατί βλέπουμε και οι άλλοι λαοί να κινητοποιούνται. Εμείς δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, για παράδειγμα, με τον τούρκικο λαό, μπορούμε να έχουμε σχέσεις με όλες τις χώρες του κόσμου και με τις ΗΠΑ, και με Γερμανία και με τη Ρωσία και με τη Κίνα και με άλλες χώρες.

Μας εμποδίζει σήμερα, για παράδειγμα το εμπάργκο απέναντι στη Ρωσία με αποτέλεσμα να πληρώνει ο Έλληνας αγρότης, ο Έλληνας εργαζόμενος από αυτές τις κυρώσεις, μας εμποδίζει να αναπτύξουμε σχέσεις ισότιμες με άλλες χώρες.

22:09

Η Σία Κοσιώνη ρωτάει τον Νίκο Ανδρουλάκη για την ενότητα Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια

Η ερώτηση αφορά στην υπόθεση των υποκλοπών

Απάντηση Ανδρουλάκη:

  • Η υπόθεση έχει ταλανίσει τη χώρα.
  • Πιστεύω στην ελληνική δικαιοσύνη, αλλά δεν εμπιστεύομαι το πολιτικό σύστημα.
  • Αδιανόητο να έχεις στο περιβάλλον σου ανθρώπους που δημιουργούν τέτοιο παρακράτος.
  • Αυτή η κρίση εμπιστοσύνης έχει να κάνει και με άλλα κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ.
  • Εμείς οι πολιτικοί πρέπει να δείχνουμε με το παράδειγμα μας ότι υπάρχει διάκριση των εξουσιών και σεβασμός της Δικαιοσύνης.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Τσίπρα:

  • Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί προτείνουν πιο στιβαρή διάκριση των εξουσιών.
  • Είναι απαράδεκτο να μπαίνει η χώρα σε μια θεσμική κρίση, να ακολουθεί τον δρόμο της Ουγγαρίας.
22:05

Μητσοτάκης: Χαίρομαι που είπε ο κ. Τσίπρας ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα θα συνεχιστούν 

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate «Εξωτερική Πολιτική – Αμυνα» και σε ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα (Star) για τις αμυντικές δαπάνες και αν θα συμφωνήσουν οι Ευρωπαίοι ότι θα εξαιρεθούν από τον υπολογισμό του ελλείμματος ανέφερε: «Με μία σειρά από εξοπλιστικά προγράμματα, καλά μελετημένα ενισχύσαμε τις ένοπλες δυνάμεις χωρίς απόκλιση από δημοσιονομικούς κανόνες. Γι’ αυτό πετύχαμε πρωτογενές πλεόνασμα το 2022 και θα πετύχουμε και φέτος. Χτίσαμε πανίσχυρες συμμαχίες, η ισορροπία στο Κογκρέσο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας έχει γύρει υπέρ μας. Χαίρομαι που είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα θα συνεχιστούν. Τα προγράμματα αυτά δεν επιδέχονται καμίας επαναδιαπραγμάτευσης».

Σε επόμενη ερώτηση για τον νικητή των τουρκικών εκλογών ανέφερε: «Θα σεβαστούμε την κρίση του τουρκικού λαού και είμαι διατεθειμένος να συνομιλήσω με όποιον επιλέξει. Ο τουρκικός αναθεωρητισμός έτσι όπως εκφράστηκε από το δόγμα της «γαλάζιας πατρίδας είναι βαθιά συστημικά καταγεγραμμένος στο dna όλων των τουρκικών κομμάτων. Είμαι πάντα έτοιμος να συζητήσω για τη μία διαφορά, την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών. Η πολιτική της ισχυρής αποτροπής, των ισχυρών συμμαχιών πρέπει να συνεχιστεί».

22:03

Βαρουφάκης: Λάθος η είσοδος στο ευρώ, αλλά μεγάλο το κόστος εξόδου

Απαντώντας σε ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα (Star), στην ενότητα, Οικονομία-Ανάπτυξη-Απασχόληση, για τη θέση του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη, όσον αφορά το ευρώ, ο Γιάνης Βαρουφάκης διερωτήθηκε «αν υπάρχει κάποιος μεταξύ μας, εδώ, σε αυτή την αίθουσα» που δεν θεωρεί ότι το νόμισμα πρέπει να εξυπηρετεί τους ανθρώπους, και όχι το αντίστροφο;

«Εμείς θεωρούμε ότι ήταν λάθος η είσοδος στο ευρώ, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε το μεγάλο κόστος εξόδου. Για αυτό δεν έχουμε πρόθεση, θεωρούμε ότι θα ήταν πολύ μεγάλο το κόστος εξόδου από το ευρώ».

Επανέλαβε δε, ότι το σχέδιο «Δήμητρα» δεν αφορά νόμισμα, αλλά σύστημα πληρωμών. «Η χώρα μας βαδίζει σε ένα ναρκοπέδιο διεθνούς οικονομίας, χωρίς άμυνες για αυτό που έρχεται».

22:01

Βελόπουλος: Κάθε χώρα πρέπει να έχει plan b

Ερωτηθείς από τη δημοσιογράφο Ράνια Τζίμα (MEGA) αν συμφωνεί με τα παράλληλα νομίσματα που προτείνουν άλλα κόμματα, αφού και το κόμμα του τα προτείνει απάντησε:

«Κάθε σοβαρή χώρα πρέπει να έχει plan b για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια δυσκολία. Η λύση που λέτε δεν έχει να κάνει με παράλληλο νόμισμα. Πρέπει να υπάρχει εναλλακτική αν συμβεί κάτι σοβαρό στην Ευρωζώνη. Αν τελικά καταρρεύσει. Σας μιλώ σαν επιχειρηματίας. Αν δεν έχω plan b σημαίνει δεν είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω την καταιγίδα. Ακούω μια πλειοδοσία από όλους αλλά δεν μου λένε που θα βρουν τα λεφτά. Λέμε ένα απλό πράγμα. Αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου επίσης αλλαγή του φορολογικού μοντέλου. Δεν μπορείς να έχεις 75% υπηρεσίες στην Ελλάδα. Για το φορολογικό 15% φόρος σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Είναι μερικά πράγματα που πρέπει να τα δουμε από την πλευρά του επιχειρηματία. Η ιστορία με τα κόκκινα δάνεια έχει ονοματεπώνυμο. ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ. Αρα λοιπόν . Δεν μπορείς σήμερα να λές για διαγραφή κόκκινων δανείων όταν είσαι ο φυσικός αυτουργός».

Απαντώντας σε ερώτηση για την εξοικονόμηση ενός δισ. ευρώ από την κατάργηση των ανεξάρτητων αρχών ο κ Βελόπουλος ανέφερε: «Αν δείτε πως διορίζονται αναξιοκρατικά και τις διορίζουν κομματάρχες, με την κατάργησή τους το 1 δισ. ευρώ βρίσκεται αμέσως, μαζί με τους μετακλητούς οι οποίοι διορίστηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου και στα διάφορα υπουργεία».

21:57

Η Μάρα Ζαχαρέα ρωτά τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η Ελλάδα δαπάνησε πάνω από 7 δισ. ευρώ για την Άμυνα, σε αναλογία με το ΑΕΠ η Ελλάδα είναι πάνω και από τις ΗΠΑ. Το αντέχει η χώρα αυτό; 

Η απάντηση Μητσοτάκη:

  • Η στήριξη των ενόπλων δυνάμεων είναι υποχρέωση της κάθε κυβέρνησης
  • Υπήρχαν σημαντικές υστερήσεις ως προς την επιχειρησιακή ετοιμότητα μετά τη μνημονιακή περίοδο
  • Δεν έγινε καμία απόκλιση από τους βασικούς δημοσιονομικούς κανόνες. Η χώρα πέτυχε οριακό πρωτογενές πλεόνασμα
  • Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση αντιμετώπισε μία εξαιρετικά επιθετική η Τουρκία.
  • Η ισορροπία στο Κογκρέσο έχει γείρει υπέρ των ελληνικών συμφερόντων

Follow Up ερώτηση: 

Θα έχει διαφορά για την Ελλάδα αν εκλεγεί πρόεδρος ο Ερντογάν ή ο Κιλιντσντάρογλου; Αν εκλεγεί, θα επιδιώξει συζητήσεις; 

Είμαι διατεθειμένος να μιλήσω με οποιονδήποτε επιλέξει ο τουρκικός λαός. Ο τουρκικός αναθεωρητισμός και το δόγμα της «γαλάζιας πατρίδας» είναι συστημικά καταγεγραμμένος στο DNA όλων των τουρκικών κομμάτων

21:51

Η Ράνια Τζίμα ρωτάει τον Γιάνη Βαρουφάκη

Η ερώτηση αφορά σε ενδεχόμενη επιθετική ενέργεια της Τουρκίας σε ελληνική βραχονησίδα.

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Η προάσπιση του εθνικού χώρου είναι καθήκον όλων.
  • Πρέπει να κρατήσουμε να ερείσματα που έχουμε διεθνώς.
  • Δεν πρέπει να χρειαστούμε την άδεια των συμμάχων για να χρησιμοποιήσουμε τα πανάκριβα συστήματα που μας πούλησαν.
  • Η κατάργηση της υποχρεωτικής στράτευσης είναι για να αυξηθεί η ετοιμότητα των ενόπλων δυνάμεων.
  • Η αποτροπή είναι το παν. Διεθνής περιφερειακή συνδιάσκεψη για τη χάραξη των θαλασσίων ζωνών.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Πρέπει να κάνεις πολλά τηλεφωνήματα σε όλες τις δυνάμεις, στους ετέρους μας και να ακούσεις προσεκτικά τις ένοπλες δυνάμεις μας.
21:50

Ο Γιώργος Παπαδάκης ρωτά τον Κυριάκο Βελόπουλο για τη φιλορωσική του προτίμηση μετά την πρόσφατη εισβολή στην Ουκρανία. Είναι κατά της Δύσης, του ΝΑΤΟ, της Ε.Ε και των Αμερικάνων;

Η απάντηση Βελόπουλου:

  • Ο πολυπολικός κόσμος, Κίνα, Ινδία Ρωσία ορίζουν διαφορετικά το εθνικό συμφέρον
  • Με τη Δύση χάσαμε το όνομα Μακεδονία, τη Βόρεια Ηπειρο, μισή Κύπρο, μπορεί να χάσουμε και τη μισή Θράκη
  • Αν δεν κερδίζω δεν είμαι με κανέναν
  • Δεν υπάρχει διεθνες δίκαιο, ουδέποτε υπήρξε. Μόνοι είμαστε και μόνοι θα ήμασταν

Follow up ερώτηση:

Τι θα έκανε αν αναλάμβανε του υπουργείο Εθνικής Άμυνας;

Απάντηση Βελόπουλου: 

Το πρώτο θα ήταν να ξαναφέρω τα όπλα που απέσυρε η ΝΔ από τα νησιά μας. Και θα άλλαζα τη συμφωνία των Πρεσπών

21:50

Κουτσούμπας: Μόνο το ΚΚΕ έχει πρόγραμμα ρεαλιστικό και μοναδικά εφαρμόσιμο από τη σκοπιά της εξυπηρέτησης των συμφερόντων του ελληνικού λαού

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Παπαδάκη (ΑΝΤ1) για το «αν είναι ρεαλιστικό το οικονομικό μοντέλο που προτείνει το ΚΚΕ χωρίς να απομονώνει τη χώρα στην ενότητα «Οικονομία-Ανάπτυξη-Απασχόληση» είπε ότι μόνο το ΚΚΕ έχει πρόγραμμα «ρεαλιστικό και μοναδικά εφαρμόσιμο αν το δούμε από τη σκοπιά της εξυπηρέτησης των συμφερόντων του ελληνικού λαού.

Όλα τα άλλα κόμματα στο πρόγραμμά τους μιλάνε για ματωμένα πλεονάσματα και για 350 άμεσα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα για όποια κυβέρνηση θα είναι την επόμενη μέρα που θα γονατίσουν ξανά τον ελληνικό λαό.

Το ΚΚΕ έχει καταθέσει προτάσεις και για άμεσα προβλήματα που αφορουν ΣΣΕ, κατώτατο μισθό και ζητήματα των φόρων που τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν τα ψήφισαν.

«Ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση ή άλλα κόμματα ψήφισαν το 50% των νομοσχεδίων της ΝΔ εντούτοις δεν ψήφισαν για αύξηση του κατώτατου μισθού ή νόμους ενάντια στην φοροληστεία του λαού, ή νόμους για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις».

Στην ερώτηση ότι το ΚΚΕ κατηγορείται για δογματισμό και ανεφάρμοστα όσων λέει, είπε, ότι ανεφάρμοστα είναι για το μεγάλο κεφάλαιο, δεν είναι ανεφάρμοστα όταν υπηρετείς τους παραγωγούς του πλούτου. Επισήμανε ότι το 95% της φορολογίας προέρχεται από τον λαό και μόνο το 5% από τους λίγους. Και είπε ότι είναι ανεφάρμοστη η φορολογία των λίγων γιατί η χώρα είναι ενταγμένη σε αυτές τις διεθνείς συμμαχίες στις οποίες είναι, στην ΕΕ με το Ταμείο Ανάκαμψης και βεβαίως στο ΝΑΤΟ.

 

 

21:46

Ανδρουλάκης: «Ναι» στη σταθερότητα για οικονομική προοπτική – «Όχι» στην παρακμή

«Ναι» στη σταθερότητα για οικονομική προοπτική κι «όχι» στην παρακμή, τη στασιμότητα και σε νέες δημοσιονομικές περιπέτειες, ήταν η απάντηση του Νίκου Ανδρουλάκη στην πρώτη ερώτηση που δέχθηκε στο debate από τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Στάθη (OPEN), αν επιμένοντας στους όρους που θέτει για κυβέρνηση συνεργασίας δεν υπάρξει πολιτική σταθερότητα και συνεπώς θα υπάρξει οικονομική αστάθεια.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, τόνισε ότι το πρόγραμμα του κόμματός του στοχεύει στη βελτίωση της ζωής των Ελλήνων κοστολογείται σε 1 δισ. και περιλαμβάνει μέτρα για το ιδιωτικό χρέος με κύρια μέριμνα την προστασία της πρώτης κατοικίας, όπως έπραξε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010, συντάξεις αποκατάστασης, χηρείας και νέο ΕΚΑΣ, διόρθωση των φορολογικών αδικιών, όπως το υψηλό αφορολόγητο για τις γονικές παροχές και φορολογικά κίνητρα για τα νέα ζευγάρια για κοινωνική κατοικία.

21:46

Ο Παναγιώτης Στάθης ρωτάει τον Δημήτρη Κουτσούμπα

Η ερώτηση αφορά στην αμυντική συμφωνία με την Γαλλία

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Οι εξοπλισμοί που έγιναν υπηρετούν συμφέροντα του ΝΑΤΟ, μιας συμμαχίας που ασκεί επιθετικές ενέργειες σε άλλους λαούς και χώρες.
  • Στην Ουκρανία ο πόλεμος έχει εξελιχθεί σε πόλεμο ΝΑΤΟ- Ρωσίας.
  • Το να πηγαίνουν τόνοι οπλικών συστημάτων στην Ουκρανία, τα πολεμικά πλοία μας να βρίσκονται στον Περσικό και τη Μαύρη Θάλασσα, αυτό δεν υπηρετεί την προστασία των δικαιωμάτων της χώρας μας.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Αν κυβερνήσει το ΚΚΕ, ο λαός θα είναι στην εξουσία.
  • Εμείς δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με τον τουρκικό λαό. Μπορούμε να έχουμε καλές σχέσεις με όλες τις χώρες του κόσμου.
  • Άσκησε κριτική στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας.

 

21:43

Τσίπρας: Το πρόγραμμά μας θα έχει όφελος για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία

«Το πρόγραμμά μας είναι απόλυτα κοστολογημένο, ρεαλιστικό και κυρίως απαντά στις ανάγκες της κοινωνίας. Η κοστολόγηση που έκανε η ΝΔ στην αρχή ήταν 25 δισ., μετά 45, μετά 80, μέχρι τις εκλογές θα το φτάσει 180 δισ. Από την πρώτη στιγμή δώσαμε αναλυτική κοστολόγηση για το πρόγραμμά μας», είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας σε ερώτημα που τέθηκε για το κόστος του προγράμματος, από τον δημοσιογράφο Αντώνη Σρόιτερ (Alpha), στο πλαίσιο της ενότητας «Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση».

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι «πέρα από το κόστος κάθε δαπάνης που προϋπολογίζεις -όπως την ανάγκη να αυξήσουμε τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων που έχουν να πάρουν αύξηση 14 χρόνια ή να δώσουμε την 13η σύνταξη που θεσπίσαμε και κατήργησε ο κ. Μητσοτάκης- υπάρχουν και έσοδα». Τόνισε ότι υπάρχουν έσοδα «από τη φορολόγηση των υπερκερδών, γιατί αυτή την ώρα που το μέσο νοικοκυριό δεν μπορεί να βγάλει την τρίτη εβδομάδα του μήνα και 15 εισηγμένες στο Χρηματιστήριο μεγάλες επιχειρήσεις έχουν κέρδη ρεκόρ κερδοφορίας 20ετίας πάνω από 1 δισ η καθεμία».

Τόνισε ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ θα έχει όφελος για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία όμως θα κοστίσει σε κάποιους, σε αυτούς που θα σταματήσουν να βλέπουν αυτά τα υπερκέρδη, θα κοστίσει στα funds, σε όσους βγάζουν δισ. την περίοδο της κρίσης.

Είπε ότι «είναι ντροπή αυτοί που έχουν 10 δισ. σε απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς να μας λένε πού θα βρείτε να δώσετε αυξήσεις στους δημόσιους υπαλλήλους και συντάξεις στους συνταξιούχους. Είναι ντροπή αυτοί που έχουν δώσει πάνω από 10 δισ. τον τελευταίο ενάμιση χρόνο σε επιδοτήσεις για να κρατάνε ψηλά τις τιμές οι ενεργειακές εταιρείες, να μας λένε πού θα βρούμε τα λεφτά για να δώσουμε στον πρωτοδιοριζόμενο γιατρό μισθό 2.000 ευρώ. Αν δεν αποφασίσουμε να κάνουμε αυτές τις μεγάλες τομές, σε χρόνια από τώρα δεν θα υπάρχει μεσαία τάξη».

21:42

Ο Αντώνης Σρόιτερ ρωτά τον Νίκο Ανδρουλάκη για τις πολιτικές σχέσεις που θα έχει μετά τις εκλογές. Δεν είχε συναντηθεί ως τώρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Η απάντηση Ανδρουλάκη:

  • Είμαι ένα χρόνο πρόεδρος και έχω συναντήσει 5 ή 6 αρχηγούς ευρωπαϊκών κρατών 
  • Το μεγάλο επίδικο είναι τι κάνουμε με την Τουρκία. Η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί σε τρεις άξονες
  • Ενιαία εξωτερική πολιτική
  • Τα ελληνικά σύνορα είναι ευρωτουρκικά. Στον Έβρο πρέπει να πληρώσουν και οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι για τον φράκτη.
  • Να στηρίξουμε την πολιτική του ευρωστρατού και κοινούς εξοπλισμούς
  • Στα εξοπλιστικά προγράμματα να συμμετέχει και η ελληνική βιομηχανία
21:37

Η Σία Κοσιώνη ρωτάει τον Αλέξη Τσίπρα στη θεματική εξωτερικής πολιτικής και άμυνας

Απάντηση Τσίπρα:

  • Εμείς ενισχύσαμε την ασφάλεια της χώρας, ψηφίσαμε για τις φρεγάτες και τα Ραφάλ. Δεν υπερψηφίσαμε την αεροπορική βάση στην Καλαμάτα και επίσης όπου νομίζουμε ότι υπάρχει υπερκοστολόγηση.
  • Δεν δίνουμε λευκή επιταγή.
  • Θα τιμήσουμε τις συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας.
  • Θα διεκδικήσουμε να φέρουμε έργο στη δική μας αμυντική βιομηχανία.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Τσίπρα:

  • Η φύλαξη των συνόρων είναι κάτι το αυτονόητο. Όταν ήμασταν κυβέρνηση υπήρχε φράκτης. Δεν θα κοροϊδέψουμε τους πολίτες, το προσφυγικό δεν θα λυθεί με φράκτες.

 

 
21:34

Η Μάρα Ζαχαρέα ρωτάει τον Γιάνη Βαρουφάκη

Η ερώτηση αφορά στο ευρώ και το σύστημα «Δήμητρα».

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Το νόμισμα πρέπει να το εξυπηρετούν οι άνθρωποι κι όχι το νόμισμα τους ανθρώπους.
  • Θεωρούμε λάθος την ένταξη στο ευρώ, αλλά γνωρίζουμε το κόστος της εξόδου.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Βαρουφάκη:

  • Ποτέ δεν κάναμε πρόταση για παράλληλο νόμισμα, αυτό ήταν πρόταση Σόιμπλε.
21:33

Η Ράνια Τζίμα ρωτά τον Κυριάκο Βελόπουλο για το αν πρέπει μια χώρα να έχει Plan B. Στο πρόγραμμα προτείνει δύο εναλλακτικά νομίσματα. συμφωνεί με τον Βαρουφάκη;

Η απάντηση Βελόπουλου

Κάθε σοβαρή χώρα πρέπει να έχει Plan B. Και η Γερμανία έχει Plan B-Δεν λένε οι αρχηγοί των κομμάτων πού θα βρουν τα λεφτά

Αλλαγή του παραγωγικού και του φορολογικού μοντέλου.

15% φόρος και ποινή φυλάκισης σε περίπτωση φοροδιαφυγής. -Κατηγόρησε για τα κόκκινα δάνεια ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ
 

21:28

Κυριάκος Μητσοτάκης: Βασική δέσμευση η αύξηση των μισθών τη δεύτερη τετραετία

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate «Οικονομία-Ανάπτυξη-Απασχόληση» και σε ερώτηση της Σίας Κοσιώνη για την τιμή του φυσικού αερίου, τον πληθωρισμό και την ακρίβεια ανέφερε: «Το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι παγκόσμιο. Πέφτει πια και στη χώρα μας, όμως στα τρόφιμα παραμένουν οι τιμές υψηλές. Μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές, αυτό υπηρετεί το καλάθι του νοικοκυριού. Έκτακτη στήριξη των νοικοκυριών που δοκιμάζονται με το market pass και το σημαντικότερο μόνιμες αυξήσεις. Βασική δέσμευση η αύξηση των μισθών τη δεύτερη τετραετία. Ο πληθωρισμός θα πέσει, αλλά αυτές οι αυξήσεις των μισθών θα είναι μόνιμες».

Σε επόμενη ερώτηση για τις τιμές των τροφίμων ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι «οι τιμές και των τροφίμων θα βαίνουν μειούμενες γιατί και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα μειώνεται. Το market pass είναι δοκιμασμένο εργαλείο, θα ήμουν διατεθειμένος να συζητήσω επέκτασή του και για το β ‘ εξαμηνο του έτους. Όπου δοκιμάστηκαν μειώσεις του ΦΠΑ δεν είχαμε ουσιαστικό όφελος για τον καταναλωτή».

Πηγή: ΑΠΕ / ΜΠΕ

21:27

Ο Γιώργος Παπαδάκης ρωτάει τον Δημήτρη Κουτσούμπα στη θεματική ενότητα της οικονομίας

Η ερώτηση αφορά στις εργασιακές σχέσεις, την ακρίβεια και την ανάπτυξη:

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Μόνο το ΚΚΕ έχει μοντέλο ανάπτυξης εφαρμόσιμο και ρεαλιστικό.
  • Όλα τα άλλα κόμματα μιλάνε για τα ματωμένα πλεονάσματα με αντιλαϊκά προαπαιτούμενα.
  • Το ΚΚΕ έχει καταθέσει προτάσεις για μία σειρά ζητήματα της φορολογικής μεταρρύθμισης και το μισθολογικό, πολλά κόμματα της αντιπολίτευσης δεν τα ψήφισαν.

Follow up ερώτηση:

Απάντηση Κουτσούμπα:

  • Ανεφάρμοστα δεν είναι τα μέτρα που υπηρετούν τον ελληνικό λαό.
 

Ο Παναγιώτης Στάθης ρωτάει τον Νίκο Ανδρουλάκη

Η ερώτηση αφορά στις σοβαρές αποκλίσεις και συγκλίσεις στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σε σχέση με τα προγράμματα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Είναι διατεθειμένος να υποχωρήσει από το βέτο για το πρόσωπο του πρωθυπουργού;

Απάντηση Ανδρουλάκη: 

  • Στόχος να υπάρχει σταθερότητα με προοπτική. Όχι σταθερότητα με νέες δημοσιονομικές περιπέτειες.
  • Το βέτο δεν είναι προσωπικό. Μιλάμε για πρόσωπα που έχουν κριθεί και τα ίδια και οι πολιτικές τους.
  • Υπηρετώ τη νέα εποχή, έχουμε πρόγραμμα που δίνει βάση σε συγκεκριμένα κομμάτια της ελληνικής οικονομίας. 

21:20

Ο Αντώνης Σρόιτερ ρωτάει τον Αλέξη Τσίπρα

Η ερώτηση αφορά στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ:

  • Είναι κοστολογημένο και απαντά στις ανάγκες της κοινωνίας.
  • Πέραν από το κόστος κάθε δαπάνης, έχουμε ανάγκη να αυξήσουμε τους μισθούς και τις συντάξεις.
  • Υπάρχουν έσοδα από τη φορολόγηση των υπερκερδών.
  • Θα κοστίζει στα funds και σε όσους προσβλέπουν υπερκέρδη και θα αναλύσει τη μεγάλη πλειοψηφία.

Follow up ερώτηση:

  • Είναι ντροπή αυτοί που έχουν δώσει 10 δισ σε απευθείας αναθέσεις να μας ρωτούν πού θα βρούμε λεφτά για να δώσετε αυξήσεις.
  • Αν δεν κάνουμε αυτές τις τομές, σε 4 χρόνια δεν θα υπάρχει μεσαία τάξη.

 

21:16

Η Σία Κοσιώνη ρωτάει τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη θεματική ενότητα της οικονομίας

Το ερώτημα αφορά στις τιμές των προϊόντων:

  • Το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι παγκόσμιο, στην Ελλάδα πέφτει αλλά οι τιμές παραμένουν υψηλές.
  • Το market pass είναι ένας δοκιμασμένος μηχανισμός που στηρίζει τα νοικοκυριά
  • Αύξηση των μισθών, είναι κεντρική μου δέσμευση για τη νέα τετραετία.

Follow up ερώτηση:

  • Οι τιμές και των τροφίμων θα βαίνουν μειούμενες και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα αποκλιμακωθεί.
  • Είμαι διατεθειμένος να συζητήσω επέκταση του market pass για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Ο Γιώργος Κουβαράς καλωσορίζει τους πολιτικούς αρχηγούς

Οι πολιτικοί αρχηγοί κάθονται από αριστερά προς τα δεξιά με βάση την κοινοβουλευτική δύναμη των κομμάτων.

Πρώτος ο πρόεδρος της Ν.Δ. και πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος και ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.

21:10

Άρχισε το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών

 

21:09
 

Αρχίζει εντός ολίγου το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών

Οι συμμετέχοντες έχουν πάρει τη θέση τους στο ειδικά διαμορφωμένο στούντιο.

21:05
 

Οι θεματικές ενότητες

   1. Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση, 

   2. Εξωτερική Πολιτική και Αμυνα, 

   3. Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια, 

   4. Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος, 

   5. Περιβάλλον και Ενέργεια και 

   6. Νέα Γενιά

Η διάρκεια της τηλεμαχίας εκτιμάται ότι θα είναι περίπου τρεις ώρες. 

21:00
 

Το στούντιο του ντιμπέιτ λίγο πριν καθίσουν οι πολιτικοί αρχηγοί

Τη φωτογραφία ανάρτησε στα social media ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Άκης Σκέρτσος.

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-1

20:53
 

Έτοιμοι οι δημοσιογράφοι στο Κέντρο Τύπου στο Ραδιομέγαρο

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-2

20:51
 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εν αναμονή της τηλεμαχίας

Τη φωτογραφία ανάρτησε στα social media ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Άκης Σκέρτσος.

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-3

 

20:49
 

Οι θεματικές ενότητες στις οποίες θα κληθούν να τοποθετηθούν οι πολιτικοί αρχηγοί είναι έξι

1. Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση, 2. Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα, 3. Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια, 4. Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος, 5. Περιβάλλον και Ενέργεια και 6. Νέα Γενιά.

 

 

20:44
 

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος

Στις 21:00 αναμένεται να αρχίσει η τηλεμαχία. Οι πολιτικοί αρχηγοί και οι δημοσιογράφοι βρίσκονται στα γραφεία που τους έχουν παραχωρηθεί.

 
 

Στο Ραδιομέγαρο ο πρωθυπουργός

Στις 20:17 έφτασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος σε σύντομη δήλωση του, τόνισε: «Εύχομαι να έχουμε μια ουσιαστική συζήτηση». 

Εξέφρασε δε την πεποίθηση ότι «οι πολίτες θα πάρουν τις απαντήσεις παρά το αυστηρό πλαίσιο».

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-4

20:19

Στο Ραδιομέγαρο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ

Στις 20:26 προσήλθε ο Αλέξης Τσίπρας, που μεταξύ άλλων τόνισε: «Ο διάλογος είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας, είναι κρίμα που τόσο καιρό δεν γίνεται».

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-5

20:28

Στο Ραδιομέγαρο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ

Στις 20:23 προσήλθε ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος δεν φορούσε γραβάτα. «Η χώρα χρειάζεται ισχυρό κοινωνικό κράτος και βιώσιμη ανάπτυξη», είπε.

«Μαθήματα από λαϊκιστές με γραβάτα ή χωρίς γραβάτα δεν πρόκειται να πάρουμε», πρόσθεσε.

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-6

20:24
 

Οι θεματικές ενότητες 

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την διακομματική επιτροπή οι θεματικές ενότητες στις οποίες θα κληθούν να τοποθετηθούν οι πολιτικοί αρχηγοί είναι έξι: 

   1. Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση, 

   2. Εξωτερική Πολιτική και ‘Αμυνα, 

   3. Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια, 

   4. Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος, 

   5. Περιβάλλον και Ενέργεια και 

   6. Νέα Γενιά

Η διάρκεια της τηλεμαχίας εκτιμάται ότι θα είναι περίπου τρεις ώρες. 

20:17
 

Η Σία Κοσιώνη κατά την προσέλευση της

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-7

 

20:14
 

H Ράνια Τζίμα κατά την προσέλευση της

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-8

 

20:13
 

Στο Ραδιομέγαρο ο Δ. Κουτσούμπας

Στις 20:09 προσήλθε ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

«Μία συζήτηση θα κάνουμε σε καλό κλίμα», είπε, ενώ σε σχόλιο δημοσιογράφων για το ότι επέλεξε να φορέσει γραβάτα, απάντησε χιουμοριστικά: «Να είμαστε και λίγο σουλουπωμένοι…».

20:11
 

Για πρώτη φορά θα υπάρξει διερμηνεία και στη νοηματική για άτομα με προβλήματα ακοής.

 

20:09
 

Έφτασε ο Γ. Βαρουφάκης

Στις 20:07 έφτασε στο Ραδιομέγαρο ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.

«Ελπίζω να αναδειχθούν σοβαρά ζητήματα», είπε και πρόσθεσε ότι «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αναδείξουμε τις θέσεις των κομμάτων». Ερωτηθείς σχετικά, χαρακτήρισε «απαράδεκτο το πλαίσιο».

20:08
 

Η διαδικασία

Κάθε ερώτηση δημοσιογράφου θα έχει διάρκεια τριάντα δευτερόλεπτα και η απάντηση του πολιτικού αρχηγού δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το 1,5 λεπτό.

Στη συνέχεια θα υπάρχει δικαίωμα για follow up ερώτηση διάρκειας 15 δευτερολέπτων και απάντηση 45 δευτερολέπτων. 

Με κλήρωση καθορίστηκε ότι η Σία Κοσιώνη θα είναι η πρώτη δημοσιογράφος που θα θέσει ερώτηση, ενώ ο κύκλος των θεματικών ενοτήτων θα κλείσει με ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα. 

20:04
 

H τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών θα μεταδοθεί απευθείας από το ΕΡΤNEWS, την ΕΡΤ1 και την ΕΡΤ3. 

Η τηλεμαχία θα μεταδοθεί και ραδιοφωνικά, επίσης, από το Πρώτο Πρόγραμμα, από τη Φωνή της Ελλάδας, ενώ θα «ανέβει» και στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, το ERTFLIX και το ERTFLIX International.

20:04
 

Έφτασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης

Λίγα λεπτά πριν από τις 20:00, προσήλθε στο Ραδιομέγαρο ο Κυριάκος Βελόπουλος. Σε σύντομη δήλωση του, έκανε λόγο για «τηλεπαράλληλη διαδικασία».

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-9

20:00
 

Ένα drone υπερίπταται πάνω από το Ραδιομέγαρο

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-10

19:55
 

Ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπαδάκης κατά την προσέλευση του

Η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών για επερχόμενες εκλογές-11

19:54
 

Ένας μίνι οδηγός επιβίωσης για το ντιμπέιτ:

  • Ως είθισται οι πολιτικοί αργηχοί θα καθίσουν από αριστερά προς τα δεξιά με βάση την κοινοβουλευτική δύναμη των κομμάτων.
  • Δηλαδή, πρώτος ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Τσίπρας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος, και ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.
  • Οι δημοσιογράφοι των έξι τηλεοπτικών καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας θα καθίσουν απέναντι τους με αλφαβητική σειρά. Η Μάρα Ζαχαρέα (STAR), η Σία Κοσιώνη (ΣΚΑΪ), ο Γιώργος Παπαδάκης (ΑΝΤ1), ο Αντώνης Σρόιτερ (ALPHA), ο Παναγιώτης Στάθης (OPEN) και η Ράνια Τζίμα (MEGA).
  • Θα τηρείται διακριτικά χρόνος, που θα μπορούν να βλέπουν οι πολιτικοί αρχηγοί. Εάν υπερβούν το χρόνο κατά 10 δευτερόλεπτα θα κλείνει το μικρόφωνο τους.
  • Όταν απαντά ένας πολιτικός αρχηγός, τα μικρόφωνα των υπολοίπων θα παραμένουν κλειστά. Εάν κάποιος θέλει να απαντήσει, είναι στη διακριτική ευχέρεια του παρουσιαστή Γιώργου Κουβαρά να του δώσει το λόγο.
  • Η τηλεμαχία θα πραγματοποιηθεί στο ανακαινισμένο ERTNEWS στούντιο, το παλιό Studio 4.
  • Για τους δημοσιογράφους έχει στηθεί ειδικό κέντρο τύπου.

moneyreview.gr με πληροφορίες από kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης:

Τα ραντεβού της ελληνικής οικονομίας πριν τις εκλογές

Εκλογές: Στις 20:00 τα πρώτα αποτελέσματα – Στη δημοσιότητα η υπουργική απόφαση

The Money Pod: Εκλογές 21ης Μαΐου – «Είναι η οικονομία, ανόητε»

Ντιμπέιτ: Οι πολιτικοί αρχηγοί για Οικονομία, Ανάπτυξη και Απασχόληση

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News