Σαν Σήμερα Δευτέρα 22/08/2022, 07:02
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

To Citroen που έσωσε τη ζωή ενός προέδρου – Και πώς εκείνος ανταπέδωσε

To Citroen που έσωσε τη ζωή ενός προέδρου – Και πώς εκείνος ανταπέδωσε

22 Αυγούστου 1962

Ο Γάλλος πρόεδρος Charles de Gaulle επιβιώνει από μία ακόμα απόπειρα δολοφονίας του, με τη βοήθεια του προεδρικού του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το αεροδυναμικό Citroen DS 19, γνωστό τότε και ως «La Deesse» («Η Θεά»).

Όταν το Citroen DS έκανε το ντεμπούτο του στο Paris Motor Show του 1955, δεν έμοιαζε καθόλου με τα άλλα δημοφιλή αυτοκίνητα της εποχής. Δεν είχε, βέβαια, και καμία σχέση με το φημισμένο 2CV της Citroen, το οποίο αποκαλούσαν την εποχή εκείνη και «το ασχημόπαπο».

Το DS είχε κινητήρα 1,9-λίτρων και προηγμένα συστήματα ταχυτήτων, συμπλέκτη και φρένων. Όμως το χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίζει ήταν το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης για το οποίο θα γινόταν γνωστή η Citroen. Το σύστημα αυτό προσάρμοζε αυτόματα το ύψος του αυτοκινήτου για να το κρατά σταθερό και να επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ευκολότερα.

Όταν τελείωσε η πρώτη ημέρα του Paris Motor Show, η Citroen είχε κιόλας 12.000 παραγγελίες. Σύντομα, το DS θα γινόταν το αγαπημένο μέσο μεταφοράς για τους πλούσιους και ισχυρούς της Γαλλίας, σύμφωνα με το history.com.

Τον Αύγουστο του 1962, μία ομάδα που ονομαζόταν Μυστική Στρατιωτική Οργάνωση, πραγματοποίησε απόπειρα δολοφονίας κατά του de Gaulle, τον οποίο κατηγορούσε ότι πρόδωσε τη Γαλλία, γιατί εγκατέλειψε την Αλγερία στους Αλγερινούς εθνικιστές.

Κοντά στο ξημέρωμα της 22ας Αυγούστου, ο de Gaulle και η σύζυγός του μετέβαιναν από το Ελιζέ στο αεροδρόμιο Ορλί. Καθώς το μαύρο Citroen DS έτρεψε στην Avenue de la Liberation του Παρισιού με 110 χιλιόμετρα την ώρα, 12 ένοπλοι άνδρες της Μυστικής Στρατιωτικής Οργάνωσης άρχισαν να πυροβολούν το αυτοκίνητο.

Έπεσαν περισσότερες από 140 σφαίρες, οι περισσότερες από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνδρες της ασφαλείας του προέδρου που τον ακολουθούσαν με μηχανές. Το πίσω παράθυρο του αυτοκινήτου έσπασε και τα τέσσερα λάστιχά του τρύπησαν. Και ενώ ο σοφέρ του de Gaulle έχασε για λίγο τον έλεγχο, κατάφερε να τον ανακτήσει, να αναπτύξει ταχύτητα και να διαφύγει από τον κίνδυνο, χάρη στο καινοτόμο σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου. Σε όλη τη διάρκεια της επίθεσης, ο de Gaulle και η σύζυγός του κράτησαν τα κεφάλια τους σκυμμένα, με αποτέλεσμα να μην τραυματιστούν.

Το 1969, ο de Gaulle, γνωρίζοντας ότι οφείλει τη ζωή του στη Citroen, επιχείρησε να αποτρέψει την πώληση της μεγαλύτερης γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (που ανήκε στην οικογένεια Michelin με τα ομώνυμα ελαστικά) στην ιταλική Fiat, περιορίζοντας το ποσοστό που μπορούσαν να αγοράσουν οι Ιταλοί στο 15%.

Το 1975, για να αποτρέψει μία πιθανή χρεοκοπία, η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδότησε την πώληση της Citroen σε μία κοινοπραξία που συμπεριελάμβανε την γαλλική ανταγωνίστριά της, Peugeot. Έναν χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε η PSA Peugeot Citroen SA.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

«Όποτε πρέπει να γίνει μία δύσκολη δουλειά, την αναθέτω σε έναν τεμπέλη» – Η σοφία του Walter Chrysler

Πώς πήρε το όνομά της η Mercedes: Ο ζαχαροπλάστης που έφτιαξε το πρώτο αυτοκίνητο

Ο άνθρωπος που δημιούργησε τη μεσαία τάξη για να της πουλήσει αυτοκίνητα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News