STYLE

Η ακρίβεια «σκοτώνει» τον έρωτα: Πόσο κόβουν τις ρομαντικές δαπάνες οι Έλληνες

Η ακρίβεια «σκοτώνει» τον έρωτα: Πόσο κόβουν τις ρομαντικές δαπάνες οι Έλληνες

Η ακρίβεια «σκοτώνει» τον έρωτα (;). Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε η σουηδική εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων Intrum με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η οποία έχει καθιερωθεί ως γιορτή των ερωτευμένων. Μάλιστα, το 44% των Ελλήνων, που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη, δηλώνει ότι μία από τις πρώτες δαπάνες που περικόπτει όταν θέλει να εξοικονομήσει χρήματα είναι ρομαντικές εκπλήξεις. Το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται στην Πορτογαλία, 48%, ενώ μετά την Ελλάδα, ακολουθεί η Ρουμανία (41%), η Ισπανία (40%) και η Ιρλανδία (επίσης 40%). 

Στον αντίποδα βρίσκονται οι Εσθονοί, καταρρίπτοντας την εντύπωση ότι οι βόρειοι λαοί της Ευρώπης είναι λιγότερο ρομαντικοί. Μόλις το 13% δηλώνει ότι θα περικόψει τις δαπάνες για δώρα και εκπλήξεις στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό, 24%, καταγράφεται στη Νορβηγία, ενώ το ίδιο ποσοστό συναντάται και στη Δανία. Στη Γαλλία και την Ιταλία, τα ποσοστά είναι αντιστοίχως 32% και 29%. 

Στην ίδια έρευνα καταγράφεται και ποιοι είναι διατεθειμένοι να δανειστούν -κυρίως να αγοράσουν κάτι με πιστωτική κάρτα- προκειμένου να κάνουν ένα ωραίο δώρο ή μια ρομαντική έκπληξη στο ταίρι τους στη γιορτή των ερωτευμένων. Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφεται στην Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο (24%), ακολουθεί η Ρουμανία (22%), η Ισπανία (21%), ενώ ένας στους πέντε Έλληνες είναι διατεθειμένος να αγοράσει κάτι με πίστωση για τον ή την σύντροφό του. 

Τα στερεότυπα δεν λείπουν ούτε σε αυτή την περίπτωση, καθώς οι άνδρες είναι αυτοί που αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση για να αγοράσουν κάποιο δώρο. Το 18% των ανδρών δηλώνει ότι θα αγοράσει κάτι με πίστωση για το ταίρι του την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες να είναι 12%. Επιπλέον, ένα 16% των ανδρών υποστηρίζει ότι εάν δεν κάνουν κάποιο δώρο, θα τους εγκαταλείψει το ταίρι τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες είναι 10%. 

Διαφορές επίσης υπάρχουν ανάμεσα στις γενιές, οι οποίες πιθανώς σχετίζονται και με τις υποχρεώσεις που έχουν. Ένας στους πέντε millennials κάνει πιο εύκολα αγορές με πίστωση για τη γιορτή των ερωτευμένων, ενώ στους boomers το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 6%. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News