Life & Arts Πέμπτη 4/04/2024, 07:29
LIFE & ARTS

«Ήσυχη πολυτέλεια» – Πώς το στυλ old money εναρμονίζεται με το οικονομικό κλίμα

«Ήσυχη πολυτέλεια» – Πώς το στυλ old money εναρμονίζεται με το οικονομικό κλίμα

Μεγάλη απήχηση είχε το στυλ της Gwyneth Paltrow στη δίκη της για το ατύχημα στο σκι έναν χρόνο πριν, εκείνο της ήσυχης πολυτέλειας, που χαρακτηρίζεται από ακριβά υλικά, σε ήπιους τόνους. Τόσο μεγάλη, που πολλές γυναίκες έσπευσαν να υιοθετήσουν τη διακριτική κομψότητα των ακριβών ρούχων της διασημότητας, σε μια εποχή με οικονομικά προβλήματα παγκοσμίως.

Παρά το γεγονός αυτό, η τάση παραμένει ζωντανή και το 2024 και μετονομάζεται σε στυλ του «old money» («παλιού χρήματος»), με ακριβά αντικείμενα και ρούχα τα οποία ωστόσο, «επενδύουν» σε μια διαχρονική, κλασική εμφάνιση και τρόπο ζωής, με ή χωρίς τον πλούτο που να κληρονομείται από τις προηγούμενες γενιές.

«Old money style» 

Θα έλεγε κανείς ότι το παλιό χρήμα είναι ο πλούτος οικογενειών της ανώτερης τάξης ή εκείνος από κληρονομιά. Η Sonya Glyn συντάκτρια του Parisian Gentleman, ενός διαδικτυακού blog μόδας δήλωσε «ερωτευμένη» με το old money style και τα ευκολοφόρετα κλασικά ρούχα του, χαρακτηρίζοντάς το ως οικείο και ανακουφιστικό. Κι αυτό γιατί, όπως υπογραμμίζει, μπορεί να εναρμονιστεί με το σημερινό οικονομικό κλίμα.

Η ήσυχη πολυτέλεια, η κλασική προετοιμασία, ακόμη και η λεγόμενη «σύζυγος της μαφίας» με τη μαξιμαλιστική τάση, όλα εμπίπτουν στην αισθητική του old money. «Ήταν ένας συνδυασμός διακριτικότητας και σνομπισμού», εξηγεί η Glyn.

Μετά την πανδημία της Covid οι οικονομικές συνθήκες των Αμερικανών διχάστηκαν ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της λεγόμενης ανάκαμψης σε σχήμα «Κ», η οποία άφησε τους πλουσιότερους ακόμη πιο ευκατάστατους από ό,τι πριν.

Σε αντίθεση με άλλες περιόδους ευημερίας, η ήσυχη πολυτέλεια έχει τις ρίζες της στα διακριτικά χρώματα και τα υψηλής ποιότητας χειροποίητα είδη και όχι στην έντονη χρωματική παλέτα και τα φανταχτερά λογότυπα των προηγούμενων περιόδων ευημερίας. Η νέα τάση έχει πετύχει τη φόρμουλα να αναπαράγεται εύκολα με ουδέτερους τόνους ή ακόμα και εντελώς μονοχρωματικές εμφανίσεις.  

Ακόμα και οι καταναλωτές με χαμηλό μπάτζετ μπορούν να επιτύχουν μια εμφάνιση που να μοιάζει ακριβή, αγοράζοντας vintage ρούχα και αξεσουάρ από δεύτερο χέρι, δήλωσε η Glyn. Η ιδέα είναι να αγοράζετε πράγματα που διαρκούν. «Εξακολουθεί να είναι μια ήσυχη πολυτέλεια, επειδή συνεχίζετε να αγοράζετε αντικείμενα υψηλού επιπέδου» και αυτό «είναι γοητευτικό», μας λέει.

Γιατί η ήσυχη πολυτέλεια δεν θα εξαφανιστεί

Η νοοτροπία των νέων σε ηλικία καταναλωτών διαφέρει από τις προηγούμενες γενιές. Οι νέοι ενήλικες, ειδικά, γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι όσον αφορά την αγορά κομματιών που μπορούν να επιβιώσουν περισσότερο από μία σεζόν, σύμφωνα με την Thomaï Serdari, καθηγήτρια μάρκετινγκ και διευθύντρια του προγράμματος μόδας και πολυτέλειας στο Stern School of Business του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. 

Από πολλές απόψεις, πρόκειται για τον αντίποδα του fast fashion, το οποίο έχει ένα πολύ γνωστό πρόβλημα βιωσιμότητας και περιβαλλοντικό τίμημα, κυρίως λόγω των σημαντικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της εισαγωγής φθηνότερων πλαστικών ινών. «Αυτή είναι η νέα νοοτροπία που επέτρεψε στην αθόρυβη πολυτέλεια να παραμείνει λίγο περισσότερο», δήλωσε η Serdari.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Ζαλίζουν οι ανατιμήσεις στα είδη πολυτελείας – Αυτή η τσάντα κοστίζει πάνω από 10.000 ευρώ

Η Hermès δεν θέλει να αγοράσετε τις τσάντες της

Doom spending: Η Gen Z «πνίγει» την πίκρα της για τα οικονομικά στην πολυτέλεια

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News