Business Talk Δευτέρα 17/10/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Το παρασκήνιο για το Σχιστό και τα σχέδια για το νέο πρωτοδικείο Αθηνών και άλλα 39 έργα

Το παρασκήνιο για το Σχιστό και τα σχέδια για το νέο πρωτοδικείο Αθηνών και άλλα 39 έργα
  • Πρόσφατα, το έργο ανέγερσης και λειτουργίας του Πρωτοδικείου και της Εισαγγελίας Αθηνών, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ εντάχθηκε στη δράση «Βελτίωση των Υποδομών του Ελληνικού Συστήματος Δικαιοσύνης», με φορέα υλοποίησης το ΤΑΙΠΕΔ, και εξασφάλισε χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, στο σκέλος που αφορά τη συμμετοχή του Δημοσίου. Πρόκειται για κεφάλαια 30,8 εκατ. ευρώ, που σε συνδυασμό με τον τραπεζικό δανεισμό και τη συμμετοχή των ιδιωτικών ομίλων που θα επικρατήσουν στον αντίστοιχο διαγωνισμό θα χρηματοδοτήσουν την ανέγερση νέου δικαστικού μεγάρου για το Πρωτοδικείο Αθηνών, συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ., και ενός νέου δικαστικού μεγάρου για την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, επιφάνειας 10.000 τ.μ. Τα νέα κτίρια θα κατασκευαστούν σε έκταση που βρίσκεται επί των οδών Κυρίλλου Λουκάρεως, Κάλβου, Αν. Δέγλερη και λεωφόρου Αλεξάνδρας. Δίπλα δηλαδή στο Θέμιδος Μέλαθρον.
  • Σε μια συγκυρία όπου η χρηματοδότηση των startup έχει γίνει δυσκολότερη άσκηση και η πρόσβαση σε κεφάλαια έχει καταστεί δυσχερέστερη, υπάρχουν startup που ξεχωρίζουν. Η ελληνικών συμφερόντων Orfium φαίνεται πως είναι σε συζητήσεις για την εξεύρεση χρηματοδότησης, που αυτή τη στιγμή κινείται στην περιοχή των 40 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, τα κεφάλαια, εάν και εφόσον κλείσει το deal, θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της εταιρείας αλλά και για την εξαγορά άλλων εταιρειών.
  • Τί ακριβώς θα αναπτυχθεί στο Σχιστό; Μαθαίνουμε πως το έργο ανάπτυξης των 3.000 στρεμμάτων περιλαμβάνει εμπορικές και επιχειρηματικές χρήσεις, αλλά και οικιστική δόμηση όπως χώρο πρασίνου συνολικής έκτασης περίπου 1.200 στρεμμάτων. Ειδικότερα, το σχέδιο περιλαμβάνει την κατασκευή γραφείων και κατοικιών, αποθηκών και χώρων στάθμευσης, κέντρου logistics, εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου, ιατρικού κέντρου, εμπορικού κέντρου και σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, χώρους για τοποθέτηση και λειτουργία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πιθανότατα φωτοβολταϊκών.
  • Ωστόσο λέγεται πως οι κύριες χρήσεις αφορούν το κέντρο logistics, με τα σχέδια να προσανατολίζονται σε υπόγειο χώρο εμπορευματοκιβωτίων με χωροθέτηση τέτοια που σε ευθεία γραμμή θα απέχει μόλις 3 χιλιόμετρα από το λιμάνι του Πειραιά. Η μικρή απόσταση από το λιμάνι, η γειτνίαση με κεντρικούς οδικούς άξονες και η συγκέντρωση μεγάλων αποθηκευτικών χώρων, που θα δώσει απάντηση στον κατακερματισμό σε διαφορετικές μικρές αποθήκες και χώρους ψυγείων, προκρίνονται ως συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δεύτερη κύρια χρήση αφορά την οικιστική ανάπτυξη. Το σχέδιο αφορά έναν πλήρως οργανωμένο και αυτόνομο οικισμό, με δικά του καταστήματα και υποδομές, ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των κατοίκων. Προβλέπεται επιπλέον και η λειτουργία ξενοδοχείου.
  • Το πρότζεκτ στο Σχιστό, το οποίο γίνεται σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕ∆, το οποίο θα ωριμάσει και θα τρέξει το διαγωνισμό, χαρακτηρίζεται και ως πιλότος της συνεργασίας Εκκλησίας και ∆ημοσίου για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας ώστε να λειτουργήσει ως πεπατημένη για την υλοποίηση και άλλων επενδυτικών σχεδίων.
  • Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει μια νέα γενιά μικρών και μεγαλύτερων έργων σε ολόκληρη την επικράτεια, που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα. Πρόκειται για έργα που συχνά είναι «ορφανά», αν και απολύτως αναγκαία για τη διατήρηση της ποιότητας ζωής, του περιβάλλοντος, της ελκυστικότητας στους επισκέπτες και εν τέλει για τη διατήρηση του ίδιου του χαρακτήρα των προορισμών. Έτσι, με συντονιστή και επισπεύδοντα τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες μια μεγάλη άσκηση: η προσπάθεια να εντοπιστούν και να καταγραφούν τα έργα που πρέπει να λάβουν άμεση προτεραιότητα και να διαμορφωθεί το πλαίσιο δημοπράτησης και ανάθεσής τους, έτσι ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή τους το ταχύτερο δυνατόν.
  • Σε πρώτη φάση λοιπόν θα προχωρήσουν 39 έργα, που θα ενισχύσουν τον χαρακτήρα και τη βιωσιμότητα των συγκεκριμένων τόπων και θα τους προστατέψουν από τις επιπτώσεις της μεγάλης ανάπτυξης του τουρισμού, αλλά και θα βελτιώσουν την εμπειρία για τους επισκέπτες τους. Πολλά έχουν να κάνουν με τη διαχείριση υδάτων και απορριμμάτων, αλλά και την ηλεκτροκίνηση. Μέτωπα στα οποία «πονάει» ο ελληνικός τουρισμός και οι συγκεκριμένοι προορισμοί και προβλήματα τα οποία μάλιστα έχουν συχνά βρει τον δρόμο τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ξένους επισκέπτες, που εξεπλάγησαν δυσάρεστα με την κατάσταση. Άλλα είναι πιο στοχευμένα και επιχειρούν να θεραπεύσουν την άναρχη και καταστροφική ανάπτυξη επιμέρους κλάδων, όπως για παράδειγμα της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News