Business Talk Πέμπτη 3/12/2020, 08:49
BUSINESS TALK

«Γάμοι» και μνηστήρες

  • Αύριο θα μάθουμε τα προσωρινά στοιχεία (πρώτη μέτρηση) της ελληνικής στατιστικής υπηρεσίας για το ρυθμό μεταβολής του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος κατά το τρίτο τρίμηνο. Τρίμηνο το οποίο αναμένεται να δώσει καλύτερη εικόνα από ότι το δεύτερο αλλά σε κάθε περίπτωση Υφεσιακή ένδειξη. Το εύρος της όμως είναι κρίσιμο με δεδομένο πως το τέταρτο τρίμηνο είναι χαμένο όπως και το δεύτερο και έτσι θα διαμορφώσει το μέσο όρο. Κακά τα ψέματα, όλοι καταλαβαίνουν ότι η ύφεση φέτος θα είναι διψήφια. Έχει σημασία όμως αν θα είναι – 10% ή – 12%…
  • ·Τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλιο θα κρατήσει η διαδικασία των απαραίτητων εγκρίσεων έλεγχων και λοιπών διαδικασιών προκειμένου να γίνει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής που συμφώνησε η CVC Capital με την MIG για την πώληση της Vivartia από την δεύτερη στην πρώτη. Και έτσι ενώ θέλουμε τουλάχιστον τέσσερις μήνες για να αλλάξει χέρια ένας απ’ τους μεγαλύτερος εργοδότες της χώρας, όπως η Vivartia, ήδη στην αγορά όλοι ψάχνουν να δουν ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος της CVC Capital, πέραν βέβαια από την αγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής που όλα δείχνουν κλείνει.
  • Η κουβέντα για το κατά πόσον τα Ελληνικά Καλώδια της Cenergy θα βρουν άλλον μνηστήρα μετά το ναυάγιο με τους Γάλλους της Nexans καλά κρατεί. Όμως οι μετοχές της Cenergy μετά και την πτώση της Τρίτης εμφανίζονται με απώλειες άλλο 10,22% σε εβδομαδιαία βάση μαρτυρώντας πως η αγορά πιστεύει πως ενδεχόμενες τέτοιες νέες εξελίξεις δεν θα είναι γρήγορες.
  • Υπό την προϋπόθεση ότι η πανδημία θα τεθεί υπό έλεγχο, καλύτερες ημέρες φέρνει για τις αερομεταφορές η δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) που αντικαθιστά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Ο νόμος για τη σύσταση της νέας αρχής δημοσιεύθηκε, χθες, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και άρει μία χρόνια στρέβλωση που σχετίζεται με τη συμμόρφωση της Ελλάδας με την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία ως προς τον διαχωρισμό μεταξύ της ΥΠΑ και της ΑΠΑ. Με το εν λόγω καθεστώς σχετίζονται και όσα ανέφερε πρόσφατα, σε διαδικτυακή εκδήλωση, o διευθυντής Ασφάλειας και Υπηρεσιών Πτήσεων της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Τζανκάρλο Μπουόνο και πέρασαν-εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- στα ψιλά. Ότι κεφάλαια 100 εκατ. ευρώ που έχει αποδώσει από το 2015 έως το 2019 στην ΥΠΑ για επενδύσεις το Eurocontrol «λιμνάζουν».
  • Ο Caleb Charles McCarry, σύμβουλος διοίκησης της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC (U.S. International Development Finance Corporation) μιλώντας στο Greek Economic Summit-GES2020 χαρακτήρισε την τράπεζα αυτή ως «ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών να ενεργοποιηθεί με έναν πολύ θετικό τρόπο σε όλο τον κόσμο μέσω επενδυτικής δραστηριότητας». Όπως χαρακτηριστικά, σημείωσε, «είναι ένα τμήμα της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ το οποίο θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις επενδύσεις ανά τον κόσμο». Σα να λέει, δεν έχουν μόνον οι κινέζοι κρατικό μπλοκ επιταγών… Παράλληλα, επανέλαβε τη δέσμευση του DFC, απέναντι στην Ελλάδα, με προτεραιότητα σε επενδύσεις στον τομέα της Ενέργειας. Επίσης, τόνισε ότι βλέπει την Ελλάδα ως πολύ σημαντικό παράγοντα σταθερότητας στα Βαλκάνια και στον τομέα της ενέργειας στην περιοχή, αναφέροντας και τους διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ελευσίνα.
  • Αν υπήρχε κάτι που την τελευταία «πέτρινη» δεκαετία ζήλεψαν πολλοί κλάδοι από τον τουρισμό -εκτός από τα έσοδα του- αυτό ήταν η εργασιακή ειρήνη που επετεύχθη ήδη από το 2012 μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Όμως η συλλογική σύμβαση εργασίας έληξε και πέρασε και ο χρόνος της μετενέργειας. Όλη η κουλτούρα της συνεννόησης ήταν εκεί αλλά η πανελλήνια ομοσπονδία ξενοδόχων και τα σωματεία έχουν πάρει μαξιμαλιστικές θέσεις: οι πρώτοι ζητούν μείωση μισθών τάξης του 10% και περικοπές επιδομάτων που ανεβάζουν την πραγματική μείωση κοντά στο 20% και οι δεύτεροι καταγγέλλουν την «εργοδοτική αναλγησία» και εμφανίζονται διατεθειμένοι να τορπιλίσουν και την διαιτησία. Είμαστε σίγουροι ότι τελικά θα επικρατήσει σύνεση καθόσον θα συνειδητοποιήσουν αμφότεροι ότι μέσα στην πανδημία και την ώρα που τουρισμός κινδυνεύει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο –αλλά και στηρίζεται περισσότερο από το δημόσιο- δεν μπορεί να τρώγονται σαν τα κοκόρια. Ή μήπως μπορούν;
  • Από τα 93 σεντς στις 8 Σεπτεμβρίου στα 1,71 ευρώ χθες η απόδοση της μετοχής της Ελλάκτωρ και μάλιστα με μεγαλύτερους όγκους από ότι το προηγούμενο εξάμηνο έχει δώσει κέρδη διόλου ευκαταφρόνητα. Πόσο ψηλότερα μπορεί άραγε να κινηθεί υπό την προοπτική αύξησης κεφαλαίου από τον Ολλανδό; Εκτός αν αγοράζει ακόμα ο Ολλανδός.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Money Review