ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ξένες αεροπορικές ψάχνουν το «φάρμακο» στην Ελλάδα – «Συνωστισμός» νέων δρομολογίων

Μεγάλοι αερομεταφορείς και εταιρείες χαμηλού κόστους ποντάρουν στο ελληνικό καλοκαίρι - Θα γεμίσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια

REUTERS/Louiza Vradi

Ένα ξεκάθαρο στοίχημα στο ελληνικό καλοκαίρι βάζουν οι διεθνείς αεροπορικές, διευρύνοντας συνεχώς τα δρομολόγια προς Ελλάδα. Μεγάλοι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς, οι λεγόμενοι και legacy carriers, αλλά και περιφερειακές αεροπορικές και εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν αυξήσει τις θέσεις τους προς ελληνικούς προορισμούς.

Το στοίχημά τους, που συμπίπτει με αυτό του ελληνικού τουρισμού, είναι πως καθώς η Γηραιά Ήπειρος θα μπαίνει στο καλοκαίρι η διάθεση για ταξίδια αναψυχής στην Μεσόγειο, που είναι ήδη υψηλή, θα εκτοξευτεί. Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που ορισμένοι αερομεταφορείς όχι μόνον έχουν αυξήσει σε σχέση με πέρυσι την δυναμικότητα τους αλλά την έχουν διπλασιάσει, αναφέρουν πηγές της αεροπορικής αγοράς.

Επιπλέον οι περισσότεροι χρησιμοποιούν φέτος μεγαλύτερα αεροσκάφη και καλύπτουν περισσότερους προορισμούς προς την Ελλάδα από περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, είτε απευθείας είτε μέσω ενδιάμεσων στάσεων. Με λίγα λόγια υπάρχουν τα μέσα ώστε το φετινό καλοκαίρι να ξεπεράσει σε αφίξεις ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες. Αυτό βέβαια είναι και το μεγάλο στοίχημα που δεν πρόκειται να φανεί πως θα εξελιχθεί νωρίτερα από τις αρχές Ιουνίου οπότε και θα υπάρχουν περισσότερα στοιχεία για τις κρατήσεις. Κάτι που με τη σειρά τους θα κριθεί από την πρόοδος στην καταπολέμηση της πανδημίας τόσον στην Ελλάδα όσο και στις αγορές αναχωρήσεων.

Πλήθος νέων δρομολογίων 

Είναι χαρακτηριστικό το πλήθος των νέων δρομολογίων: Οι μεγάλες εθνικές αεροπορικές εταιρείες, οι «Legacy carriers», με εκτενές διεθνές δίκτυο μέσω των μεγάλων κόμβων που λειτουργούν, θα έχουν διευρυμένη παρουσία το καλοκαίρι του 2021 στα 14 αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece. Πιο συγκεκριμένα η Air France έχει εισαγάγει στο πρόγραμμα της και πουλά από τη σύστημα κρατήσεων της ήδη νέα τακτικά δρομολόγια από το Παρίσι (CDG) προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη και Κέρκυρα. Από την πλευρά της η Lufthansa έχει προγραμματίσει νέα τακτικά δρομολόγια από το Μόναχο σε Χανιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο, Καβάλα και Άκτιο, ενώ νέα δρομολόγια από τη Φρανκφούρτη θα προστεθούν σε Χανιά, Κω, Καβάλα και Άκτιο.

Η Swiss έβαλε νέα τακτικά δρομολόγια από τη Γενεύη σε Κέρκυρα, Μύκονο, Κω, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο ενώ η BritishAirways θα πραγματοποιεί φέτος και πάλι δρομολόγια από το Gatwick, το Heathrow και το London City Airport του προς Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σκιάθο, Σαντορίνη, Κω, Άκτιο, Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο.

Οι βάσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια 

Πολλές και οι νέες βάσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια: η Aegean Airlines ενισχύει για τη νέα τουριστική περίοδο τη δραστηριότητά της στην περιφέρεια προσφέροντας τακτικά δρομολόγια εξωτερικού από τις 4 νέες βάσεις σε Κέρκυρα (7 νέα δρομολόγια), Μύκονο (9 νέα δρομολόγια), Σαντορίνη (8 νέα δρομολόγια) και Ρόδο (6 νέα δρομολόγια). Η υπάρχουσα βάση της Θεσσαλονίκης ενισχύεται με ένα επιπλέον αεροσκάφος (σύνολο 4) και με 4 νέα δρομολόγια εξωτερικού. Οι νέες αυτές βάσεις έρχονται να προστεθούν στις υπάρχουσες βάσεις σε Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο που εξυπηρετούν πτήσεις charter. Η Ryanair, ανακοίνωσε τη δημιουργία 3 νέων καλοκαιρινών βάσεων σε Κέρκυρα (2 αεροσκάφη, 18 νέα δρομολόγια, 42 δρομολόγια συνολικά και 97 εβδομαδιαίες πτήσεις), Χανιά (1 αεροσκάφος, 15 νέα δρομολόγια, 38 δρομολόγια συνολικά και 90 εβδομαδιαίες πτήσεις) και Ρόδο (1 αεροσκάφος, 13 νέα δρομολόγια, 27 δρομολόγια συνολικά και 56 εβδομαδιαίες πτήσεις). Με την στρατηγική αυτή, η Ryanair προσφέρει συνολικά ένα δίκτυο 107 προορισμών και 46 νέων δρομολογίων. Η παρουσία της εταιρείας στις βάσεις αυτές θα πραγματοποιηθεί από Ιούλιο έως και Οκτώβριο.

Οι συνδέσεις με Μέση Ανατολή και ΗΠΑ 

Όμως ενθαρρυντικό είναι και το πλήθος των διασυνδέσεων με αεροδρόμια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη Μέση Ανατολή η Qatar επαναφέρει τα δρομολόγια από Ντόχα προς Μύκονο. Η Gulf Air ξεκινάει νέα δρομολόγια από Μπαχρέιν προς Μύκονο και Σαντορίνη, ενώ η WizzAir έχει εγκαινιάσει τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με Abu Dhabi από τη χειμερινή περίοδο. Στο Ισραήλ η WizzAir ξεκινάει νέα δρομολόγια από Τελ Αβίβ σε Σαντορίνη, Ρόδο, Κέρκυρα, Μύκονο και Ζάκυνθο. Ο συγκεκριμένος προορισμός (Τελ Αβίβ) ενισχύεται περαιτέρω και από τη Ryanair σε Κέρκυρα, Χανιά Ρόδο και Σαντορίνη. Από Ρωσία και Ουκρανία η S7 έχει ξεκινήσει απευθείας πτήσεις από Μόσχα προς Θεσσαλονίκη, ενώ η Sky Up ξεκινάει απευθείας δρομολόγια από Κίεβο προς Ρόδο, Κέρκυρα Κω και Ζάκυνθο, ενώ στη Ρόδο επιπλέον θα πετάει και από Λβιβ και Χάρκοβο.

Την ίδια ώρα και η αμερικανική Delta κάνει ολική επαναφορά στη χώρα μας. Η εταιρεία θα πραγματοποιεί τρεις απευθείας πτήσεις για Αθήνα σε καθημερινή βάση, δύο από το Διεθνές Αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης (JFK) και μία από το Διεθνές Αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson (ATL) της Ατλάντα. Σημειώνεται δε ότι η ελληνική πρωτεύουσα είναι ο πρώτος ευρωπαϊκός προορισμός με τον οποίο ξεκινά την μετά- πανδημίας εποχή. 

Επιπλέον των παραπάνω όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους (Ryanair, WizzAir, Eurowings, Easyjet) παρουσιάζουν ενισχυμένη παρουσία στα 14 αεροδρόμια με νέα δρομολόγια και επιπλέον συχνότητες. Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι η πλειοψηφία των εταιρειών προσφέρει πτήσεις μέχρι και αρχές Νοεμβρίου, γεγονός που αναμένεται να αντισταθμίσει μέρος των απωλειών στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News