Business & Finance Παρασκευή 23/09/2022, 10:13
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Έως και το τέλος του 2023 η ενεργειακή κρίση»

«Έως και το τέλος του 2023 η ενεργειακή κρίση»

Η σαρωτική ενεργειακή κρίση της Ευρώπης θα μπορούσε να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2023, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει έντονη ζήτηση και μείωση της προσφοράς, η οποία επιδεινώθηκε από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, προειδοποιεί η Energy Aspects.

«Αυτή δεν είναι μία υπόθεση ενός χειμώνα», είπε η Αμρίτα Σεν, επικεφαλής αναλύτρια πετρελαίου στην εταιρεία, που δραστηριοποιείται στη συμβουλευτική βιομηχανιών, μιλώντας στο Bloomberg. Η αγορά χρειάζεται τη Ρωσία για να ισορροπήσει, όχι μόνο για τον χειμώνα που ξεκινά, αλλά πιθανώς και για την επόμενη χειμερινή περίοδο, στα τέλη του 2023.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ανέτρεψε τις ροές ενέργειας και έφερε τα πάνω-κάτω στην παγκόσμια αγορά, ανεβάζοντας τις τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη και καθιστώντας αναγκαία τη λήψη δραστικών μέτρων,  όπως η κρατικοποίηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα αερίου της Γερμανίας. Το πετρέλαιο αναμένεται να εμφανίσει περαιτέρω αστάθεια το τέταρτο τρίμηνο, λόγω παραγόντων όπως οι ανησυχίες για μια πιθανή ύφεση και τα lockdown του κορωνοϊού στην Κίνα, σύμφωνα με την Σεν.

Το αργό πετρέλαιο πιθανότατα θα κινηθεί πάνω από τα 90 δολάρια το βαρέλι βραχυπρόθεσμα, πριν ανέλθει περίπου στα 120 δολάρια το βαρέλι έως το τέλος του τρέχοντος έτους, εκτίμησε η αναλύτρια. Οι τιμές του μπρεντ κινούνται αυτή την εποχή κοντά στα 90 δολάρια το βαρέλι και είναι σχεδόν 30% χαμηλότερες από το υψηλό του Ιουνίου.

Οι βασικές εξελίξεις της αγοράς τις οποίες παρακολουθούν οι επενδυτές είναι το προτεινόμενο πλαφόν στην τιμή του ρωσικού αργού και πόσο επιπλέον ρωσικό πετρέλαιο θα απορροφηθεί από την Κίνα και την Ινδία μόλις τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με την Σεν, οι μεγάλοι καταναλωτές της Ασίας έχουν τη δυνατότητα να απορροφήσουν επιπλέον βαρέλια, αλλά οι πιθανές τραπεζικές κυρώσεις ενδέχεται να περιορίσουν τις ροές.

 «Περιμένουμε πολύ περισσότερο ρωσικό πετρέλαιο να μεταφερθεί προς την Ασία, να αλλάξει ‘ταμπέλα’ και να διοχετευτεί αλλού», λέει η αναλύτρια. «Αλλά αυτό σημαίνει ότι πάρα πολύ πετρέλαιο θα μείνει ‘εγκλωβισμένο’ στα πλοία».

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News