Business & Finance Τρίτη 5/12/2023, 13:42
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο πληθωρισμός της… Chanel και η Louis Vuitton του 1 εκατ. ευρώ – Η πολυτέλεια «πετάει»

Ο πληθωρισμός της… Chanel και η Louis Vuitton του 1 εκατ. ευρώ – Η πολυτέλεια «πετάει»

Η τελευταία εκδοχή της Speedy, μιας από τις πιο γνωστές τσάντες του οίκου Louis Vuitton, κοστίζει 1 εκατ. ευρώ. Είναι φτιαγμένη από δέρμα κροκόδειλου, έχει μια χρυσή αλυσίδα και ένα λουκέτο με μικρά διαμάντια.

Ασφαλώς, δεν μπορεί κανείς να την παραγγείλει από το σάιτ της Louis Vuitton. Κατασκευάζεται μόνο κατόπιν παραγγελίας και απευθύνεται στους πολύ λίγους. Είναι ένα σύμβολο της άνθησης ενός κλάδου που ακόμα και στη σημερινή εποχή της ακρίβειας, της οικονομικής αβεβαιότητας και των πολέμων, βγάζει περισσότερα χρήματα από ποτέ.

Η αγορά της πολυτέλειας φαίνεται άτρωτη μπροστά στις οικονομικές αναταράξεις. Και ενώ κάποιοι αναρωτιούνται εάν αυτή η συνεχής άνοδος είναι διατηρήσιμη και εντοπίζουν ενδείξεις επιβράδυνσης, εντούτοις οι προβλέψεις για το σύνολο της αγοράς είναι θετικές.  

Οι υπέρ-πλούσιοι ξοδεύουν όλο και περισσότερα και από μια όλο και μικρότερη ηλικία, σημειώνει η El Pais. Έτσι, η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών μπορεί να εμφάνισε κάποια επιβράδυνση το 2020, λόγω της πανδημίας, αλλά έκτοτε παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη και έχει ήδη ανακτήσει το χαμένο έδαφος του κορωνοϊού, παρά τις ανησυχίες για ύφεση και τον υψηλό πληθωρισμό.  

Σύμφωνα με νέα έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Bain & Company, η παγκόσμια αγορά της πολυτέλειας θα φτάσει φέτος στα επίπεδα-ρεκόρ των 1,6 τρισ. δολαρίων, εμφανίζοντας αύξηση 8% με 10% έναντι του 2022, όταν επίσης είχε σημειώσει ρεκόρ.

«Αν και υπάρχουν κάποιες προκλήσεις στον ορίζοντα, όπως η εύθραυστη καταναλωτική εμπιστοσύνη και οι μακροοικονομικές εντάσεις, η βιομηχανία έχει δείξει ότι είναι  ισχυρή και προσαρμόσιμη και είναι έτοιμη να συνεχίσει να αναπτύσσεται μακροπρόθεσμα», λέει η Claudia D’Arpizio, partner της Bain & Co. «Οι καταναλωτικές τάσεις έχουν εξελιχθεί, με μία αισθητή έμφαση στις εμπειρίες, οι οποίες έχουν φέρει τις δαπάνες σε ιστορικά υψηλά», προσθέτει η Federica Levato, επίσης partner της εταιρείας.

Ο παράγοντας της ηλικίας είναι κρίσιμος για την αγορά, καθώς οι νεότεροι καταναλωτές γίνονται ένας σημαντικός μοχλός ανάπτυξης. Οι millennials και η generation Z ευθύνονται για σχεδόν το σύνολο της ανάπτυξης του 2022 και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα  με την Bain, οι νεότερες γενιές αγοράζουν πολυτελή είδη όλο και νωρίτερα.

Αυτή η άνθηση της αγοράς του luxury σε όλο τον κόσμο έχει προκαλέσει μια πρωτοφανή αύξηση των τιμών στον κλάδο. Ασφαλώς, η αύξηση του εργατικού κόστους και του κόστους πρώτων υλών και παραγωγής έχει επηρεάσει, με αποτέλεσμα τα στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Edited να δείχνουν ότι οι τιμές των πολυτελών ειδών έχουν αυξηθεί κατά 25% από το 2019.

Οι τσάντες Chanel, για παράδειγμα, έχουν φτάσει σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με το 2019, με πρόσφατο άρθρο των New York Times να δείχνει ότι η κλασική 2.55 του γαλλικού οίκου πωλείτο το 2008 για 1.650 δολάρια, αλλά το 2023 έφτασε στα 10.200 δολάρια.

Σε αυτό το περιβάλλον, δεν προκαλεί εντύπωση που ο Bernard Arnault, ιδιοκτήτης της Louis Vuitton, έχει γίνει ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου. Η περιουσία του Γάλλου προέδρου της LVMH, στην οποία ανήκουν επίσης brands όπως τα Dior και Celine, υπολογίζεται στα 192 δισ. δολάρια, κάτι που σημαίνει ότι μόνο ο Elon Musk είναι πλουσιότερος από αυτόν.

Και βέβαια, τον Απρίλιο, η LVMH έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που έσπασε το φράγμα του μισού τρισ. δολαρίων κεφαλαιοποίησης.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης:

Luxury: Προς νέο ρεκόρ η αγορά ειδών πολυτελείας – Φτάνει στα 1,5 τρισ. δολάρια φέτος

Στο επίκεντρο ξανά η διαδοχή στην LVMH: Ο Antoine Arnault παραιτείται από την Berluti

Πίσω από τα μπουφάν των 1.500 ευρώ – Το brand που ξεκίνησε με 5 ραπτομηχανές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News