Business & Finance Παρασκευή 6/10/2023, 14:44
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο σεισμός του Ozempic – Οι βιομηχανίες τροφίμων επί ποδός πολέμου

Ο σεισμός του Ozempic – Οι βιομηχανίες τροφίμων επί ποδός πολέμου

Μπροστά σε μία πιθανώς σεισμική αλλαγή βρίσκεται η παγκόσμια βιομηχανία των τροφίμων, λόγω της τεράστιας δημοτικότητας του Ozempic, του Wegony και των άλλων φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την απώλεια βάρους. Ήδη, ο CEO της Walmart παραδέχθηκε πως βλέπει τους πελάτες του αμερικανικού κολοσσού των σούπερ μάρκετ να αγοράζουν λιγότερα. «Σίγουρα βλέπουμε μια μικρή αλλαγή σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό,  βλέπουμε μια μικρή μείωση στο συνολικό καλάθι», είπε ο John Furner, εξηγώντας ότι όσοι παίρνουν το Ozempic αγοράζουν «λιγότερα κομμάτια, ελαφρώς λιγότερες θερμίδες».

Η Walmart ερευνά τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες χρησιμοποιώντας ανώνυμα δεδομένα για τους πληθυσμούς των αγοραστών της. Έτσι, μπορεί να δει τις αλλαγές στο τι αγοράζουν όσοι παίρνουν το φάρμακο αλλά και συγκρίνει τις συνήθειες αυτές με τον υπόλοιπο πληθυσμό.

Το σίγουρο είναι ότι καθώς το Ozempic της Novo Nordisk αλλά και άλλα φάρμακα κατά του διαβήτη χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους για την καταστολή της όρεξης και την απώλεια βάρους, οι διοικήσεις των εταιρειών τροφίμων βλέπουν μία τάση που θα επηρεάσει τις δραστηριότητές τους.

Ο Furner της Walmart παραδέχθηκε πως είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, όμως η Morgan Stanley έχει προειδοποιήσει από το καλοκαίρι ότι η δημοτικότητα των φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας θα μπορούσε να περιορίσει τη ζήτηση για φαγητά και να αναδιαμορφώσει το «οικοσύστημα των τροφίμων». Σύμφωνα με τον αμερικανικό επενδυτικό οίκο, όσοι παίρνουν τα φάρμακα αυτά θα καταναλώνουν περίπου 20% λιγότερες θερμίδες.

Πόσο μετρήσιμες, όμως, μπορεί να είναι οι επιπτώσεις σε μία βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων; Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 1,7% του συνολικού αμερικανικού πληθυσμού έπαιρνε ένα τέτοιο φάρμακο με συνταγή γιατρού το 2023. Πρόκειται για ποσοστό 40 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια.

Για την ώρα, οι εταιρείες τροφίμων αντιμετωπίζουν το Ozempic όπως τις κατά καιρούς μόδες στη διατροφή, σημειώνει το CNN. Δηλαδή παρακολουθούν στενά την συμπεριφορά των καταναλωτών και αναζητούν τρόπους να εκμεταλλευτούν τη νέα τάση. Όμως, σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, ίσως να αναγκαστούν να πάρουν αυτή τη τάση περισσότερο στα σοβαρά από μια παροδική μόδα.

Φάρμακα σαν το Ozempic «μπορούν, δυνητικά, να έχουν μεγαλύτερες επιπτώσεις στην κατανάλωση τροφίμων από ό,τι έχουμε δει έως σήμερα», σημειώνει η αναλύτρια της Bernstein, Alexia Howard. Η αλλαγή δεν θα γίνει μέσα σε ένα βράδυ, αλλά θα έχει μεγάλη διάρκεια, εξηγεί.

Ο CEO της αμερικανικής εταιρείας συσκευασμένων τροφίμων Conagra, Sean Connolly, είπε σε αναλυτές ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να προσαρμόσει τα προϊόντα της εάν διαπιστώσει ότι οι καταναλωτές τρώνε λιγότερο ή θέλουν διαφορετικά τρόφιμα. «Αν, για παράδειγμα, στραφούν σε μικρότερες μερίδες, τότε θα εξελίξουμε τις καινοτομίες και θα σχεδιάσουμε μικρότερες μερίδες», εξήγησε. «Εάν στραφούν σε διαφορετικά είδη θρεπτικών συστατικών, θα στραφούμε σε αυτά τα συστατικά. Εάν αλλάξουν το μέγεθος των συσκευασιών που προτιμούν, θα αλλάξουμε αυτό».

Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι νέο για τη βιομηχανία. Οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων εξελίσσουν διαρκώς τα προϊόντα τους, ανάλογα με τις καταναλωτικές τάσεις. Τελευταία, έχουν κάνει σημαντικές αλλαγές στη γκάμα τους, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε μια πιο υγιεινή διατροφή.

Η PepsiCo και η Coca-Cola προσφέρουν τα προϊόντα τους σε μικρότερες συσκευασίες για όσους προσέχουν το μέγεθος της μερίδας (ή θέλουν να ξοδέψουν λιγότερα), ενώ οι εταιρείες αναψυκτικών εγκαταλείπουν την λέξη «diet» για το «χωρίς ζάχαρη», με βάση τις προσταγές της εποχής.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Εταιρείες τροφίμων VS φαρμακευτικές: Οι μεν θέλουν να ταΐσουν τον κόσμο και οι δε να το κάνουν να αδυνατίσει

Novo Nordisk: Αυτή είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία στην Ευρώπη

Η μανία του Ozempic: Τα πρότυπα ομορφιάς που αλλάζουν γεννούν μια βιομηχανία 54 δισ. δολαρίων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News