Business & Finance Τετάρτη 2/08/2023, 11:28
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς επιβιώνουν οι ρωσικές αεροπορικές – Οι δημιουργικές λύσεις και ο στόλος «Φρανκενστάιν»

Πώς επιβιώνουν οι ρωσικές αεροπορικές – Οι δημιουργικές λύσεις και ο στόλος «Φρανκενστάιν»

Σε δημιουργικές λύσεις κατέφυγε η Ρωσία, προκειμένου να συνεχιστούν οι πτήσεις από και προς τη χώρα παρά τις κυρώσεις, οι οποίες επιβλήθηκαν μετά την εισβολή στην Ουκρανία με στόχο να την αποκόψουν από τον υπόλοιπο κόσμο. Στο πλαίσιο των κυρώσεων αυτών, ο εναέριος χώρος σε ΗΠΑ, Ε.Ε. και σε εταίρους τους «έκλεισε» για τους Ρώσους, ενώ παράλληλα απαγορεύθηκε η αποστολή εξαρτημάτων αεροσκαφών από εταιρείες όπως η Boeing και η Airbus, καθώς και ο ανεφοδιασμός ρωσικών αεροπλάνων σε συγκεκριμένες χώρες.

Η Ρωσία «απάντησε» επιβάλλοντας δικές της κυρώσεις, μεταξύ άλλων και η κατάσχεση περίπου 500 μισθωμένων αεροσκαφών αξίας σχεδόν 10 δισ. δολαρίων. Παρότι ορισμένες εταιρείες προσπάθησαν να τα ανακτήσουν, οι περισσότερες δεν μπόρεσαν λόγω των περιορισμών και τις ενστάσεις από τις ίδιες τις αεροπορικές.

Στη συνέχεια, η Ρωσία απέδειξε για άλλη μία φορά ότι είναι πιο ανθεκτική από το προσδοκώμενο, αφού παρέλαβε εξαρτήματα αξίας 14 εκατ. δολαρίων υπογείως και με άλλες παράνομες μεθόδους εμπορίου. Βέβαια, δεν είναι αυτός ο μόνος τρόπος με τον οποίο συντηρείται ο αεροπορικός κλάδος στη χώρα.

Ο στόλος «Φρανκενστάιν»

Όταν οι μεγαλύτερες εταιρείες εξαρτημάτων αεροσκαφών διέκοψαν τις επαφές με τη Ρωσία, οι αεροπορικές υποχρεώθηκαν να βρουν νέους προμηθευτές. Ορισμένες αγόρασαν μεταχειρισμένα εξαρτήματα από χώρες όπως το Ιράν και η Κίνα, ενώ άλλες άρχισαν να «κανιβαλίζουν» τα υφιστάμενα αεροσκάφη.

Τα εξαρτήματα αυτά ενδέχεται να προκαλέσουν προβλήματα ασφαλείας, τα οποία ίσως πολλαπλασιαστούν όταν αρχίσουν να στερεύουν τα αποθέματα. Ήδη φημολογείται πως η ρωσική Aeroflot ζήτησε από τους μηχανικούς να προσπεράσουν ορισμένες επιδιορθώσεις λόγω έλλειψης εξαρτημάτων.

Αγορά αεροσκαφών

Μετά την κατάσχεση των αεροσκαφών, οι εταιρείες εκμίσθωσης έκαναν αιτήσεις αποζημίωσης δισεκατομμυρίων δολαρίων, παρότι πολλές απορρίφθηκαν από τις ασφαλιστικές. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες έλαβαν χρήματα απευθείας από το Κρεμλίνο.

Την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο TASS, η κυβέρνηση αποφάσισε την διοχέτευση 300 δισ. ρουβλίων (περίπου 4 δισ. δολαρίων) από το κρατικό ταμείο, ώστε να αγοράσει 80-90 αεροσκάφη που κατήσχεσε. Άντλησε ουσιαστικά από το ταμείο για τις «δύσκολες ώρες».

Σύμφωνα με το TASS, ο υφυπουργός Μεταφορών της Ρωσίας Igor Chalik δήλωσε ότι δεν είναι βέβαιο το πότε οι αεροπορικές θα λάβουν τα κρατικά κονδύλια, αλλά σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε αυτό το πρόγραμμα σε κάθε περίπτωση μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου». Μέχρι πάντως και τις αρχές Ιουλίου, το κρατικό ταμείο της χώρες περιείχε 145,6 δισ. δολάρια από 153,1 δισ. έναν μήνα νωρίτερα.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Business Insider

Διαβάστε επίσης:

SOS από τις δυτικές εταιρείες που έμειναν Ρωσία – Γιατί δεν φεύγουν;

Ρωσία: Προχωρούν τα σχέδια για ψηφιακό νόμισμα – Καταρρέει το ρούβλι

Η ρωσική οικονομία παραπαίει: Τα τέσσερα εντονότερα σημάδια

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News