Business & Finance Δευτέρα 13/03/2023, 13:38
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες εγκαταστάσεις παραγωγής για την Rolex: Φτιάχνει 1 εκατ. ρολόγια τον χρόνο και δεν φτάνουν

Νέες εγκαταστάσεις παραγωγής για την Rolex: Φτιάχνει 1 εκατ. ρολόγια τον χρόνο και δεν φτάνουν

Τρεις προσωρινές μονάδες παραγωγής θα δημιουργήσει η Rolex, καθώς προσπαθεί να καλύψει την πρωτοφανή ζήτηση για τα προϊόντα της.

Η κατασκευή των τριών μονάδων, που θα βρίσκονται στο ελβετικό καντόνι του Φριμπούρ, θα αρχίσει αργότερα μέσα στο έτος, ενώ η παραγωγή ρολογιών σε αυτές τις εγκαταστάσεις θα αρχίσει το 2025, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η είδηση έρχεται αφότου η Rolex έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να ξοδέψει 1 δισ. ελβετικά φράγκα για τη δημιουργία μιας μεγάλης μονάδας παραγωγής στην πόλη Μπουλ, επίσης στο καντόνι Φριμπούρ, που αναμένεται να λειτουργήσει από το 2029.

Αυτή τη στιγμή, η ζήτηση για ρολόγια Rolex είναι τόσο μεγαλύτερη από την παραγωγή ώστε τα καταστήματα που τα πουλάνε αναγκάζονται να λειτουργούν με λίστες αναμονής. Η κατάσταση αυτή γιγαντώνει επίσης τη δευτερογενή αγορά, όπου δημοφιλή μοντέλα όπως το Daytona Cosmograph, αλλάζουν χέρια σε τιμές πολύ υψηλότερες από τη λιανική τους.

Η Rolex ελέγχεται από ένα ίδρυμα που έχει πάρει το όνομά του από τον ιδρυτή του brand, Hans Wilsdorf, ενώ παράγει περίπου 1 εκατ. ρολόγια τον χρόνο, πραγματοποιώντας τζίρο περίπου 8 δισ. ελβετικών φράγκων.

Πώς τα Rolex έγιναν περιζήτητα 

Η Rolex δεν ονομαζόταν πάντα έτσι. Όταν ιδρύθηκε, το 1905, από τον γεννημένο στη Γερμανία Hans Wilsdorf και τον γαμπρό του Alfred Davis, ονομάστηκε αρχικά Wilsdorf and Davis. Και δεν ξεκίνησε από την Ελβετία, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά από το Λονδίνο.

Ο Wilsdorf, που υπήρξε και το «μυαλό» της επιχείρησης (ο Davis ασχολιόταν περισσότερο με το οικονομικό κομμάτι), ήταν εκείνος που σκέφτηκε ότι για να κάνει την εταιρεία του πραγματικά μεγάλη, χρειαζόταν ένα εύηχο όνομα που ο κόσμος θα μπορούσε να θυμάται, ανεξάρτητα από το ποια είναι η μητρική του γλώσσα. Κάπως έτσι, το 1908, σκέφτηκε τη λέξη Rolex, που δεν σημαίνει τίποτα αλλά με το πέρασμα των χρόνων έγινε συνώνυμο του πλούτου, της επιτυχίας, της πολυτέλειας, του στυλ και της ποιότητας.

Καταρρίπτοντας τον μύθο της εποχής που ήθελε τα ρολόγια χειρός να είναι αναξιόπιστα, η Rolex έφτιαξε ρολόγια που κανείς στην αγορά δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί σε ακρίβεια, με αποτέλεσμα το 1914, το Kew Observatory να δώσει στην εταιρεία πιστοποιητικό ακρίβειας Class A.

Με τον θάνατο του Wilsdorf, το 1960, η ιδιοκτησία της Rolex S.A. πέρασε στο Hans Wilsdorf Foundation, το οποίο ο επιχειρηματίας είχε ιδρύσει το 1945. Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έχει στόχο του την επ΄ άπειρον διατήρηση της Rolex S.A.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ελβετική νομοθεσία, η Rolex δεν χρειάζεται να πληρώνει φόρους για τον τζίρο της, που εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 4 δισ. δολάρια τον χρόνο, αλλά ούτε και να δημοσιεύει τα οικονομικά της αποτέλεσμα.

Κυρίως όμως, σε αυτή την ιδιότητα της Rolex, ως μη κερδοσκοπικού οργανισμού, κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας ενός brand που καταφέρνει όλα αυτά τα χρόνια να αποτελεί αντικείμενο του πόθου για εκατομμύρια ανά τον πλανήτη και να διατηρεί τις τιμές του σε υψηλά επίπεδα. Το γεγονός ότι η παραγωγή της Rolex δεν αρκεί ποτέ για να ικανοποιήσει την ζήτηση κάνει τα ρολόγια της ακόμα πιο ποθητά. Είναι γνωστό ότι για να αγοράσει κανείς μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εταιρείας δεν αρκεί να έχει τα χρήματα στην τσέπη του. Για αυτά τα ρολόγια υπάρχουν λίστες αναμονής ακόμα και χρόνων και βέβαια, μία τεράστια δευτερογενής αγορά όπου αυτά αλλάζουν χέρια σε τιμές ακόμα και πάνω από τη λιανική τους.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

«Προτιμώ να βάλω φούστα»: Πώς η Rolex έπεισε τους άνδρες να φορέσουν ρολόι και έγινε συνώνυμο της πολυτέλειας

Πώς τα Rolex έγιναν επένδυση: Αποδόσεις καλύτερες του S&P 500 στην 5ετία

Ξεφουσκώνει η αγορά των Rolex: Βουτιά στις τιμές για τα πολυτελή ρολόγια

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS