ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Σπριντ για τη δημοπράτηση της επέκτασης της Λ. Κύμης

Σπριντ για τη δημοπράτηση της επέκτασης της Λ. Κύμης

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που διασχίζει μεταξύ άλλων το Μαρούσι και τη Νέα Ιωνία, είχε εξαγγελθεί τον Φεβρουάριο του 2009 από τον τότε υπουργό Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Γιώργο Σουφλιά, ως τμήμα των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής. Έκτοτε το έργο παραμένει στα χαρτιά, λόγω μελετητικών προβλημάτων αλλά και εξαιτίας της μακράς περιόδου πολιτικοονομικής ασταθειας που εγκαινίασε η χώρα το 2010. Πλέον, στο υπουργείο Υποδομών επιδιώκουν, με ορίζοντα το τέλος του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς, τη δημοπράτηση του έργου, το οποίο θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Το νέο σχεδιαζόμενο οδικό τμήμα, μήκους 3,8 χιλιομέτρων, θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού στο Νέο Ηράκλειο και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη στη Νέα Κηφισιά. Από τα 3,8 χλμ., τα 2,1 χλμ. αντιστοιχούν σε υπόγειο έργο. Και από αυτά 1.250 χλμ. θα κατασκευαστούν με υπόγεια διάνοιξη-σήραγγα, ενώ 870 μέτρα θα υλοποιηθούν με την μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης, που είναι γνωστή στην ορολογία των μηχανικών ως cut & cover κι επιτρέπει την αποκατάσταση της προϋφιστάμενης δραστηριότητας στην επιφάνεια που επανεπιχώνεται.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, το έργο θα είναι προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Οι τροποποιήσεις

Η αρχική σύμβαση για την κατάρτιση της μελέτης του έργου είχε υπογραφεί στις 2 Οκτωβρίου 2008, αλλά τροποποιήθηκε, με στόχο να επεκταθεί το cut & cover κατά 300 μέτρα για το τμήμα της Λεωφ. Κύμης που διέρχεται από την Λυκόβρυση, ώστε να διασωθεί το υπάρχον δασύλλιο. Επίσης, πάνω από τα τμήματα του υπόγειου έργου προβλέπεται η ανάπλαση – αποκατάσταση της περιοχής, όπως αναφέρει απόφαση του υπουργείου Υποδομών.

Το έργο δηλαδή, θα ξεκινά με περίπου 400 μέτρα ανοικτού τμήματος από την οδό Πλαπούτα, θα συνεχίζει υπόγεια για άλλα 1.200 μέτρα και θα ακολουθούν αλλά 1.200 ανοιχτής εκσκαφής που θα φτάνουν μέχρι το ύψος του ρεύματος της Πύρνας.  Σε αυτό το σημείο θα κατασκευαστεί ανισόπεδος κόμβος που θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο Δήμο Λυκόβρυσης- Πεύκης και το βιοτεχνικό πάρκο. Τα τελευταία 1.000 μέτρα θα καταλήγουν στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας στη θέση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη.

Με στόχο την άμεση ωρίμανση του έργου ενόψει της δημοπράτησής του, ύστερα από τις τελευταίες τροποποιήσεις, το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε το έργο της παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου σε ιδιώτες μελετητές. Οι τελευταίοι θα εκπονήσουν τις στατικές μελέτες που αφορούν την επέκταση των 300 μέτρων του τούνελ Cut & Cover και την σήραγγα διαφυγής πεζών (μήκους 408 μέτρων) και είναι απαραίτητες για να ολοκληρωθεί το μελετητικό αντικείμενο του έργου. Εφόσον ο διαγωνισμός πραγματοποιηθεί φέτος, η ανάδειξη του οριστικού αναδόχου τοποθετείται το 2021.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News