Business & Finance Δευτέρα 28/11/2022, 09:30
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Black Friday: Πάνω από 300 εκατ. ευρώ ο τζίρος των καταστημάτων στην Αττική

Black Friday: Πάνω από 300 εκατ. ευρώ ο τζίρος των καταστημάτων στην Αττική

Αυξημένες εμφανίζονται οι συναλλαγές του τριημέρου της Black Friday στις ταμειακές των εμπορικών καταστημάτων της Αττικής κατά 10-12% από πέρυσι, με τον εκτιμώμενο αριθμό να ξεπερνά τα 3 εκατ. αγορές και τον εβδομαδιαίο τζίρο των 300 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ), Βασίλη Κορκίδη. 

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη Θετικά λειτούργησε για την περίοδο των Black Friday προσφορών στις αγορές της Αττικής η κατάργηση των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων, προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον των καταναλωτών περισσότερο από κάθε προηγούμενη χρονιά, αφού ουσιαστικά έφερε μια ελκυστική εκπτωτική περίοδο λίγων ημερών αντί στην αρχή, στο τέλος του μήνα και πολύ πιο κοντά στα Χριστούγεννα.

Πολύ καλά εξελίχθηκε η εμπορική κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, τα πολυκαταστήματα, υπερκαταστήματα, εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά. Οι 9 στις 10 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους, αξιοποίησαν υπέρ τους το γνωστό, πλέον, market event ενώ, φέτος, συμμετείχαν ακόμη περισσότερα σούπερ μάρκετ. Ικανοποιητική ήταν και η επισκεψιμότητα στα κέντρα των πόλεων, στους Δήμους της Αττικής, με καλύτερη ίσως την κίνηση στη Γλυφάδα και τον Πειραιά.

Αυξημένη, σε πρώτη εκτίμηση, φαίνεται και η μέση αξία της απόδειξης των περίπου 100 ευρώ από πέρσι, τουλάχιστον για τον 1 στους 4 καταναλωτές, κατά 15-20%, αλλά όχι σε όλες τις αγορές της Αττικής, ούτε βεβαίως για όλα τα προϊόντα. 

Το αγοραστικό ενδιαφέρον του καταναλωτή φαίνεται να προσέλκυσαν και φέτος τα ηλεκτρονικά προϊόντα, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα καλλυντικά, τα έπιπλα, τα είδη σπιτιού και γενικά τα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης. 

Η λειτουργία των εμπορικών την Κυριακή, «σφήνα» μεταξύ Black Friday και Cyber Monday, αύξησε τον τζίρο των φυσικών αγορών και περιόρισε τον συνήθη τετραπλασιασμό των online αγορών από πριν την Παρασκευή, έως και μετά την Cyber Δευτέρα. Ουσιαστικά, η φετινή εορταστική περίοδος για την αγορά ξεκίνησε καλά, αφού τα Χριστούγεννα απέχουν μόλις τρεις εβδομάδες και οι έμποροι επιθυμούν υψηλότερο τζίρο από πέρυσι ενώ, εύλογα, οι καταναλωτές, χαμηλότερες τιμές. 

«Μακάρι στην ελληνική αγορά να συνδυαστούν φέτος και τα δύο και η καλή αρχή της εμπορικής κίνησης να συνεχιστεί όλο τον χειμώνα, παρά τις πληθωριστικές δυσκολίες και το ενεργειακό κόστος», σημειώνει ο κ. Κορκίδης. 

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News