ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Έρχεται και στην Ελλάδα έκρηξη των ψηφιακών πληρωμών

Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Έρχεται και στην Ελλάδα έκρηξη των ψηφιακών πληρωμών

Ιδιαίτερα σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης διαθέτει η ελληνική αγορά ψηφιακών πληρωμών που ακολουθεί τη διεθνή τάση, με την αξία των ανέπαφων συναλλαγών, παγκοσμίως, να τοποθετείται σε 4,6 δισ. δολάρια το 2022 και να προβλέπεται ότι θα αγγίξουν τα 10 τρισ. δολ. το 2027, βάσει στοιχείων της βρετανικής συμβουλευτικής εταιρείας Juniper research. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα τείνουν να αποτελέσουν πυλώνα των ψηφιακών συναλλαγών. Κι αυτό επειδή το 20% των ΜμΕ διαθέτουν διαδικτυακό κανάλι πωλήσεων, με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι 18%.

Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί, όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς ψηφιακών πληρωμών, είναι απαραίτητη η περαιτέρω ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων, με το 39% των ελληνικών μικρομεσαίων να υιοθετούν ψηφιακά εργαλεία, έναντι 55% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Η «ψαλίδα» αυτή σημαίνει και την ύπαρξη ενός κενού που πρέπει να καλυφθεί στο πεδίο του ψηφιακού μετασχηματισμού και των ψηφιακών πληρωμών. Το γεγονός αυτό κατ’ επέκταση δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες δραστηριοποίησης για τις εταιρείες ψηφιακών πληρωμών που δημιουργούν εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου και λύσεις one-stop-shop.

«Η έλλειψη πόρων και χρηματοδότησης είναι σίγουρα μια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι έμποροι.  Ωστόσο, υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης για τις ΜμΕ μέσω των προγραμμάτων που παρέχονται από τις τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και την πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση των ΜμΕ στην Ελλάδα», όπως ανέφερε, σε πρόσφατη εκδήλωση για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, ο Δ. Γρηγοράτος, διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της ευρωπαϊκής PayTech εταιρείας Nexi Greece που συνεργάζεται με την Alpha Bank.

Προαπαιτούμενο βέβαια, για την είσοδο στη ψηφιακή εποχή, όπως προσθέτουν όσοι δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά, είναι η εκπαίδευση τόσο των επικεφαλής των μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων όσο και του προσωπικού τους. Μία ακόμη προϋπόθεση αποτελεί η διασφάλιση της ασφάλειας των ψηφιακών συναλλαγών.  

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ηλεκτρονικές πληρωμές: Εκτινάχθηκαν μέσα στην πανδημία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News