Business & Finance Τρίτη 5/07/2022, 12:03
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΡΑΣ: Πώς θα μπει τέλος στην κόντρα ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα τέλη 

ΡΑΣ: Πώς θα μπει τέλος στην κόντρα ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα τέλη 

Την διαδικασία με την οποία θα καθοριστούν τα τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου καθορίζει η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) επί της προσφυγής που κατέθεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) κατά του διαχειριστής της υποδομής, ΟΣΕ. 

Η Hellenic Train είχε προσφύγει στη ΡΑΣ κατά της Δήλωσης Δικτύου του ΟΣΕ για το 2021 και το 2022, η οποία εμπεριέχει όλα τα στοιχεία για την σιδηροδρομική υποδομή, συμπεριλαμβανομένων και των χρεώσεων. 

Τελικά, η ΡΑΣ αποφάσισε ότι ο ΟΣΕ θα πρέπει να ξεκινήσει εκ νέου τη διαδικασία των Δηλώσεων Δικτύου 2020 και 2021 πραγματοποιώντας διαβούλευση με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που λειτουργούσαν στη χώρα μας εκείνα τα έτη, δηλαδή με τις Hellenic Train, ΣΤΑΣΥ, PEARL Και Rail Cargo Logistics. Λαμβάνοντας υπόψη τις παρεμβάσεις των εταιρειών ο ΟΣΕ καλείται να δημοσιεύσει τις οριστικές Δηλώσεις Δικτύου. Η όλη διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 60 ημερών. 

Η σύμβαση πρόσβασης 

Λόγω της διαφωνίας μεταξύ Hellenic Train – ΟΣΕ δεν είχε συναφθεί η Σύμβαση Πρόσβασηs στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή για τα έτη 2020 και 2021, η αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη σύννομη δραστηριοποίηση της Hellenic Train στο σιδηροδρομικό δίκτυο. 
Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΣ, εντός 10 ημερών τα δύο μέρη πρέπει να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις για τη σύναψη Σύμβασης Πρόσβασης στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή για τα έτη 2020 και 2021, μετά από σχετική έγγραφη πρόσκληση του ΟΣΕ. Η Ρυθμιστική Αρχή συστείνει τη χρήση πρακτικών για τις διαπραγματεύσεις αυτές. 

Εντός είκοσι 20 ημερών, το αργότερο, από την έναρξη των διαπραγματεύσεων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η υπογραφή της σχετικής Σύμβασης Πρόσβασης και να ρυθμίζει τους όρους πρόσβασης της προσφεύγουσας στο δίκτυο για τα έτη 2020 και 2021.
Τα μέρη έχουν τη δυνατότητα να συμφωνήσουν μηχανισμό για την τακτοποίηση τυχόν οικονομικών οφειλών μέσω συμψηφισμών, αντιλογισμών ή μέσω άλλης, κοινά αποδεκτής και επιστημονικά δόκιμης μεθοδολογίας, ή/και τη δικαστική ή εξώδικη ρύθμιση των οφειλών αυτών.

Τεκμηριωμένο πλαίσιο 

Τέλος, για να αποφευχθούν παρόμοια προβλήματα στο μέλλον η ΡΑΣ καλεί τον ΟΣΕ εντός τριών μηνών, να καταρτίσει και να υποβάλει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τεκμηριωμένη εισήγηση για την έκδοση υπουργικής απόφασης σχετικά με τον καθορισμό του πλαισίου, των κανόνων και των κριτηρίων χρέωσης των τελών χρήσης της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, η οποία θα πρέπει να κοινοποιηθεί στη ΡΑΣ. 

«Η εισήγηση πρέπει να τεκμηριώνεται από ειδική, κατάλληλη και επαρκή τεχνικοοικονομική μελέτη, η οποία να είναι σύμφωνη με την ισχύουσα νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία, τα τέλη ορίζονται ίσα με το κόστος που προκύπτει άμεσα ως αποτέλεσμα της εκτέλεσης της σιδηροδρομικής υπηρεσίας (άμεσο κόστος)», αναφέρει η ανακοίνωση της ΡΑΣ.

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News