ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Γερογιάννης (Aegean) : Έντονη δυναμική στις προκρατήσεις

Γερογιάννης (Aegean) : Έντονη δυναμική στις προκρατήσεις

Έντονη δυναμική στις προκρατήσεις, με αυξημένους συντελεστές πληρότητας που πλησιάζουν τα προ πανδημίας επίπεδα εμφανίζει η φετινή τουριστική περίοδος, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης χθες στο Athens Aviation Event.

Με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, η Ελλάδα έχει ήδη φτάσει και ξεπεράσει τον αριθμό των πτήσεων του 2019, με την Aegean να έχει μεταφέρει περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, τον περασμένο Μάιο, δηλαδή στην αρχή της φετινής θερινής περιόδου.

Όπως ακόμη σημείωσε ο CEO της Aegean, ο βασικός στόχος της αεροπορικής για το 2022 είναι να προσφέρει νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές στους επιβάτες αλλά και να επιτύχουμε την πρώτη κερδοφόρα χρονιά από την έναρξη της πανδημίας.

«Δίχως αμφιβολία, σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αλήθεια πως γνώρισαν αρκετές κρίσεις και πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλες στο μέλλον. Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα έρθει η επόμενη κρίση και πόσο σοβαρή θα είναι.

Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε είναι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ως οργανισμός, να πατάμε σε γερές βάσεις και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, έτσι ώστε – στο μέτρο του δυνατού και δεδομένης της σοβαρότητας της εκάστοτε κρίσης – να την αντιμετωπίσουμε και να αναδειχθούμε πιο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί για την επόμενη ημέρα» σημείωσε.

Βιωσιμότητα

Ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε και στο μεγάλο ζήτημα της βιωσιμότητας που απασχολεί τον κλάδο των αερομεταφορών και συζητήθηκε εκτενώς, πριν από λίγες ημέρες, στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Πολιτικής Αεροπορίας(ECAC).

Όπως τόνισε παρόλο που το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα 10 τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενώσω παράλληλα αναπτύσσεται, οι προσαρμογές που θα κληθεί να πραγματοποιήσει είναι σημαντικές και διατρέχουν οριζόντια την αλυσίδα αξίας των αερομεταφορών. Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη πρόοδο που πέτυχε ο κλάδος σε μακροσκοπικό επίπεδο καθώς τα σημερινά αεροσκάφη καταναλώνουν περίπου 80% λιγότερο καύσιμο ανά χιλιομετρική θέση από ότι τα πρώτα εμπορικά jets το 1960.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.

Μία δέσμευση που ευθυγραμμίζει τις αεροπορικές μεταφορές με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5°C.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα απαιτηθούν συντονισμένες και σημαντικές προσπάθειες ολόκληρου του κλάδου (αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας, κατασκευαστές).

Παράλληλα, χρειάζεται έναν συνδυασμό μέγιστης εξάλειψης των εκπομπών από την πηγή τους, μέσω τεχνολογιών αντιστάθμισης ή και δέσμευσης άνθρακα.

Όμως καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που θα μηδενίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αεροπορικές μεταφορές δεν είναι ακόμη εφαρμόσιμες, σε μεγάλη κλίμακα, πρέπει να αναζητηθούν πρακτικές λύσεις και μέσα από τη σύνθεση ιδεών να διαμορφωθούν και να υλοποιηθούν από κοινού οι κατάλληλες πολιτικές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News