Business & Finance Τετάρτη 23/06/2021, 20:17
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι αναφέρθηκε στην γενική συνέλευση του οργανισμού λιμένος Θεσσαλονίκης

Φωτ. intimenews

Απολογισμό των ενεργειών που έχουν γίνει έως σήμερα έκανε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της τακτικής ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας τα κύρια σημεία αναφοράς της διοίκησης της ΟΛΘ έχουν ως εξής:

  1. Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας, η ΟΛΘ Α.Ε. αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης και την ανάγκη στήριξης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προχώρησε το 2020 σε δωρεές συνολικής αξίας 450.000€ για την κάλυψη αναγκών του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», νοσοκομείου αναφοράς για τον κορωνοϊό COVID-19 μεταξύ άλλων χορηγιών προς το κοινωνικό σύνολο.
  2. Η Εταιρεία έλαβε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων και συναλλασσόμενων για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς της πανδημίας με επιτυχή αποτελέσματα. 
  3. Υπεγράφη Συμφωνία Συνεργασίας και Παροχής Υποστήριξης αναφορικά με το Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Σταθμού Ε/Κ (CTOS) η οποία στοχεύει στη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού προϊόν υψηλού επιπέδου όλων των γνωστών συστημάτων TOS που εφαρμόζονται σε λιμάνια στην Ευρώπη και στις γειτονικές χώρες.
  4. Η ΟΛΘ ΑΕ συμμετέχει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ και σε υποπαραχώρηση τμήματος του λιμένα Φίλιππος Β΄, Οργανισμού Λιμένος Καβάλας.
  5. Στις 12 Νοεμβρίου 2020 η ΟΛΘ ΑΕ ίδρυσε θυγατρική εταιρεία στην περιοχή Ιλιέντσι στη Σόφια της Βουλγαρίας με την επωνυμία “ThPA Sofia EAD”. Το dry port της Βουλγαρίας διαθέτει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 3 δρομολόγια την εβδομάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό σταθμό κι ένα σύγχρονο κέντρο ανάπτυξης που θα συνδέεται σιδηροδρομικά με μια σειρά dry ports στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων.
  6. Σχετικά με στον Στρατηγικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της ΟΛΘ ΑΕ :Η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ προχωράει με γρήγορο ρυθμό και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται χρονικά έγκαιρα βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης. Αποτελεί Στρατηγικό Έργο Ανάπτυξης όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και για τη θέση της Χώρας στα μεταφορικά δίκτυα της ΝΑ Ευρώπης. H σημαντική αυτή στρατηγική επένδυση είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις λιμενικής υποδομής και εξοπλισμού σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο, που αναμένεται να υπερβεί τα €180 εκ. 
  7. Σχετικά με την Πρόοδο της Υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων σε Εξοπλισμό:
    Η ΟΛΘ ΑΕ παρέλαβε τον Αυτοκινούμενο Γερανό μάρκας LIEBHERR αξίας €3.9 εκ. Ο νέος Αυτοκινούμενος Γερανός, μέγιστης ανυψωτικής ικανότητας 144 τόνων έχει τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.
    Η ΟΛΘ ΑΕ υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια δύο νέων Γερανογεφυρών, αξίας €15.8 εκ. Η άφιξή τους είναι προγραμματισμένη για το Δεκέμβριο του 2021.
    Στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και κατ’ επέκταση της ουσιαστικής αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη προσελκύοντας τα πλοία κύριων γραμμών, η ΟΛΘ Α.Ε., επιπλέον, έχει επενδύσει σε προμήθεια 12 Straddle Carriers με δυνατότητα στοιβασίας container σε 3 επίπεδα καθ’ ύψος, δυνατότητα που δε διέθετε ο υφιστάμενος εξοπλισμός, αξίας €9,7 εκ., τα οποία βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
  8. Το έργο «6ος Προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων ύψους €180 εκ. που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ σύμφωνα με τη Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ της ΟΛΘ ΑΕ και του Ελληνικού Δημοσίου. 
    Στις 5 Φεβρουαρίου 2021, κατατέθηκαν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές για το 2ο Στάδιο – Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για Προεπιλεγμένους Υποψηφίους, για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής». Το 2ο Στάδιο του Διαγωνισμού (αξιολόγηση των προσφορών που έχουν υποβληθεί) για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου είναι σε εξέλιξη.
    Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης του έργου.
    Με την υλοποίηση του έργου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πλοία Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας 24.000 TEUs και με το τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί, στο μέγιστο βαθμό το συγκριτικό του πλεονέκτημα, ως θαλάσσια πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
    Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
  9. Η ΟΛΘ Α.Ε. απέκτησε άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα ΑΕΟ (Authorized Economic Operator) για την Ασφάλεια και Προστασία (AEOS) από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
    Ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην ανάπτυξη της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας με τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενισχύεται περαιτέρω με ασφαλείς και αξιόπιστες διαδικασίες τελωνειακού ελέγχου που πληρούν τα υψηλότερα κριτήρια.
  10. Από τις 5 Απριλίου 2021 με απόφαση του Α’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης η Ελεύθερη Ζώνη της ΟΛΘ Α.Ε. επεκτάθηκε κατά 35 στρέμματα.
    Η επέκταση των ορίων προς την Ανατολική πλευρά του Λιμένος προστέθηκε στην ήδη υπάρχουσα έκταση των 1.003 στρεμμάτων και δημιούργησε έναν ενιαίο, περιφραγμένο, φυλασσόμενο και σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία χώρο 1.038 στρεμμάτων Ελεύθερης Ζώνης συνολικά για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
  11. H ολοκλήρωση της κατασκευής και η παράδοση προς χρήση του έργου «Κάθετος ‘Aξονας 56 – Ολοκλήρωση Σύνδεσης Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου» συνδέεται με την καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ και αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση της υφιστάμενης αλλά και της μελλοντικής υψηλής κυκλοφοριακής επιβάρυνσης λόγω της κίνησης των φορτηγών, στη βελτίωση της κίνησης των εμπορευματικών μεταφορών από/ προς τον Λιμένα και στη βελτίωση της σύνδεσης του Λιμένα με τον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Orient – East Med (OEM)».
    Ο χρόνος υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου εκτιμάται στα 2,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης με τον οριστικό ανάδοχο, η οποία υπεγράφη στις 16/6/2021.
  12. Η ΟΛΘ Α.Ε. έλαβε την πιστοποίηση συμμόρφωσης κατά το διεθνές πρότυπο ISO 45001:2018 για τη διαχείριση της Υγείας & Ασφάλειας έπειτα από ενδελεχή και απαιτητικό έλεγχο που διενεργήθηκε από τον ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης Bureau Veritas. 
    Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το 1ο Ελληνικό Λιμάνι που λαμβάνει τη διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση ISO 45001:2018. Η νέα πιστοποίηση παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο σχετικά με την προληπτική βελτίωση της υγείας και ασφάλειας στην εργασία και αντικαθιστά το υφιστάμενο πρότυπο OHSAS 18001:2007.
  13. Ανάμεσα στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκαταλέγεται και η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμό κρουαζιέρας, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, με σκοπό την ενίσχυση τόσο της τοπικής, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Β. Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
    Φέτος, μετά από 15 χρόνια, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον Κατάλογο των Λιμένων Home Port, χαρακτηρίστηκε δηλαδή ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.
    Συγκεκριμένα, για το 2021 έχουν προγραμματιστεί 14 αφίξεις home port κρουαζιερόπλοιων με έναρξη στις 29 Ιουνίου 2021. 
  14. Ένας ακόμη στρατηγικός στόχος του Λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι η ανάπτυξη της απευθείας Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού και των μεταφορικών εταιρειών. Με έναρξη στις 19 Ιουνίου και μέχρι τις 3 Οκτωβρίου η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται με τις Σποράδες με 3 δρομολόγια την εβδομάδα, ενώ κατά τη διάρκεια της τουριστικής αιχμής του καλοκαιριού, θα εμπλουτιστεί με 1 επιπλέον δρομολόγιο, έχοντας πλέον 4 δρομολόγια την εβδομάδα.
    Επίσης, έχει ήδη προηγηθεί η δρομολόγηση σύγχρονου επιβατικού πλοίου από τις 6 Μαρτίου 2021, το οποίο συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τον Πειραιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για τα επόμενα 3 χρόνια, με εξαίρεση τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο.
  15. Η ΟΛΘ ΑΕ συμμετέχει στο ΔΣ του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης.

moneyreview.gr

 

Money Review