ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: «Λαϊκισμός» τα μέτρα κατά τα ακρίβειας

Σούπερ μάρκετ: «Λαϊκισμός» τα μέτρα κατά τα ακρίβειας

Για λαϊκισμό και παρεμβατισμό κατηγορεί ούτε λίγο ούτε πολύ την κυβέρνηση το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων με αφορμή τα διάφορα μέτρα για την ακρίβεια. Μέτρα που σύμφωνα με την αγορά δεν θα λύσουν τα προβλήματα των καταναλωτών, αλλά επιπλέον αναμένεται ότι θα διαταράξουν και τις σχέσεις προμηθευτών με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. 

«Τα τελευταία 15 χρόνια η δυτική οικονομία πέρασε μια τεράστια οικονομική κρίση, μετά μια πανδημία, μετά μια ενεργειακή κρίση και τώρα πληθωρισμό και τα επιτόκια. Η Ελλάδα όμως έχει μια διαφορετικότητα. Πέρασε κάτι που ακόμη και τώρα σε κανένα μέρος του δυτικού κόσμου δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι το πέρασε: μια χρεοκοπία που οδήγησε σε μια κρίση εισοδήματος, η οποία οδήγησε σε μια πολύ μεγάλη αβεβαιότητα, την οποία αβεβαιότητα σήμερα βιώνει η ελληνική κοινωνία όχι όπως τη βιώνουν άλλες κοινωνίες που δεν είχαν κρίση εισοδήματος. Σήμερα το μέσο εισόδημα στην Ελλάδα είτε από εργασία είτε από σύνταξη είτε από ελεύθερο επάγγελμα δεν είχε ποτέ τόση απόσταση από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Όταν μπήκαμε στο ευρώ ήταν στο 70%, έφθασε στο 90% το 2009 πριν σκάσει το σύστημα και σήμερα είναι στο 56%. Όλα αυτά δημιούργησαν ένα μείγμα που έχει παρασύρει πολλούς στην Ελλάδα και κυρίως τους πολιτικούς μας, οι οποίοι αντιλαμβανόμενοι όλο αυτό και μετρώντας την καθημερινότητα ουσιαστικά ενδίδουν αρκετά στον επικοινωνιακό λαϊκισμό και ειδικά όσον αφορά εμάς στον παρεμβατισμό. Οι παρεμβάσεις που έγιναν, που γίνονται και που σκέφτονται να γίνουν δεν έχουν προηγούμενο.  Με αυτόν τον τρόπο βέβαια δεν λύνεται κανένα πρόβλημα γιατί το πρόβλημα έχει πολύ πιο ριζικές βάσεις και δεν είναι ελληνικό, απλά μεταφέρεται προς πίσω αρκετά η ελπίδα της βελτίωσης των πραγμάτων και έχουμε δει πολλές έννοιες που βλάπτουν τον καθένα από εμάς π.χ. πληθωρισμός απληστίας,  αισχροκέρδεια, οι κακές πολυεθνικές και η μπανανία», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες το απόγευμα από το βήμα της 29ης Γενικής Συνέλευσης του ECR Hellas (σ.σ. πρόκειται για σύνδεσμο προμηθευτών και λιανεμπόρων) ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος κ. Απόστολος Πεταλάς. «Όπως καταλαβαίνετε δημιουργούν μια πολύ μεγάλη καχυποψία προς την επιχειρηματικότητα και κυρίως προς τους δικούς μας τους κλάδους», πρόσθεσε. 

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι και ο ίδιος τόνισε πως οι ανατιμήσεις δεν είναι η μοναδική αντίδραση στην αύξηση του κόστους, αλλά η ανάγκη αύξησης της παραγωγικότητας, της αποτελεσματικότητας, του μετασχηματισμού του μοντέλου που δουλεύουν οι επιχειρήσεις, καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού τους. «Κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε την πίεση από τους διάφορους stake holders και βέβαια και από τον πληθωρισμό θα έλεγα ότι μία από τις επιλογές που έχουμε -και αυτό με ένα μέτρο- είναι οι ανατιμήσεις που κάνουμε στα προϊόντα. Όμως αυτό δημιουργεί ένα μεγαλύτερο πρόβλημα απ’ αυτό που λύνει. Τελικά θα πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ αποτελεσματικότητας, παραγωγικότητας, ψηφιακού μετασχηματισμού, επιχειρηματικού μετασχηματισμού και με ένα μέτρο ανατίμηση,  ούτως ώστε αυτό να μπορεί να το σηκώσει η κοινωνία που ζούμε», τόνισε χαρακτηριστικά. 

Την ίδια ώρα παράγοντες της αγοράς εξακολουθούν να είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί επισημαίνοντας αφενός ότι τα μέτρα θα αργήσουν να αποδώσουν και δεν θα πρέπει να δημιουργούνται υπερβολικές προσδοκίες. Τάσσονται, επίσης, εναντίον πιθανής επέκτασης του μέτρου μείωσης των παροχών των προμηθευτών προς τους λιανεμπόρους και σε κατηγορίες τροφίμων, κάτι που εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση και άνοδο τιμών τον Ιανουάριο

Σκρέκας: Μέχρι τώρα η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο δραστικά μέτρα κατά της ακρίβειας

Οι γκρίζες ζώνες στην εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News