Business & Finance Πέμπτη 14/12/2023, 09:01
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων

Πάνω από τα 200 εκατ. ευρώ εκτιμάται η φετινή αγορά της Black Friday, καθώς ένας στους τέσσερις καταναλωτές έκανε κάποια αγορά, με μέση δαπάνη 257 ευρώ κατά την περίοδο αυτή. Επίσης, η  δαπάνη τα φετινά Χριστούγεννα αναμένεται αυξημένη κατά 20%. 

Αυτά είναι, μεταξύ άλλων, τα συμπεράσματα της  εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019 ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. 

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων-1

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα  την περίοδο 3-6 Νοεμβρίου 2023 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 950 καταναλωτών. 

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων-2

Το  76% δεν δαπάνησε τίποτα, το 6% μέχρι 50 ευρώ, το 7% έως 100 ευρώ, το 4% από 100 έως 200 ευρώ, το 5% από 200 έως 500 ευρώ, το 2% από 500 έως 1.000 ευρώ και το 1% πάνω από 1.000 ευρώ. 

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων-3

Ένα μικρό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 26% το οποίο πραγματοποίησε αγορές την περίοδο του Black Friday το 4%, δηλαδή περίπου 1 στους 6, έκανε το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων-4

Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο του Black Friday, το 57% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 2022. Μόνο το 15% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ποσοστό μικρό μεν, αλλά αυξημένο σε σχέση με το 2022. Η αιτία για το παραπάνω ποσοστό φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου. Άλλωστε το 68% θεωρεί ότι οι εκπτώσεις της περιόδους αυτής ήταν χαμηλότερες των προσδοκιών τους. Μόνο το 5% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους. Παρόλα αυτά καταγράφεται ένα σημαντικό ποσοστό (26%) το οποίο προγραμματίζει τις αγορές τους με την προσδοκία αυτής της εκπτωτικής περιόδου και δεν κάνει αγορές νωρίτερα προκειμένου να εκμεταλλευτεί αυτές τις εκπτώσεις.

Λιανεμπόριο: 200 εκατ. ο τζίρος του Black Friday – Αύξηση 20% στις δαπάνες των Χριστουγέννων-5

Η δαπάνη της περιόδου των Χριστουγέννων αναμένεται να είναι αυξημένη. Συγκεκριμένα, μεσοσταθμικά το κοινό αναμένεται να ξοδέψει 174 ευρώ κατά κεφαλήν, το οποίο είναι αυξημένο κατά 20% σε σχέση με τα 146 ευρώ του 2022. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στις πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφουν οι τιμές, αλλά και στη μικρή αύξηση που καταγράφει το μέσο εισόδημα των καταναλωτών. Η συντριπτική πλειοψηφία των αγορών αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως μία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα 48% ή την εβδομάδα των Χριστουγέννων 43% (σχήμα 5), με ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού να περιμένει το δώρο των Χριστουγέννων για να μπορέσει να κάνει τις εορταστικές αγορές του.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών του πληθυσμού θα κάνουν τις αγορές τους – και μάλιστα αυξημένες – τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο όπως παραδοσιακά γίνεται κάθε χρόνο.

Διαβάστε επίσης: 

Χαμηλές πτήσεις για το λιανεμπόριο στην Black Friday

Τι αγόρασαν οι Έλληνες στο Black Friday – Τα top10 προϊόντα στο Skroutz

Λιανεμπόριο: Στόχος για πωλήσεις 11 δισ. ευρώ το δ΄ τρίμηνο – Αύξηση 10%

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News