ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες ανατιμήσεις εντός του 2023 «βλέπει» η Coca-Cola

Νέες ανατιμήσεις εντός του 2023 «βλέπει» η Coca-Cola

Συνέχιση των ανατιμήσεων «βλέπει» η διοίκηση της Coca-Cola HBC και το 2023, καθώς το κόστος των πωληθέντων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ανά κιβώτιο, λόγω των υψηλών τιμών στην ενέργεια, στις πρώτες και δεύτερες ύλες, κατά 10%-13%. Οι υψηλότερες τιμές, πάντως, σε συνδυασμό με την πλήρη επανεκκίνηση της οικονομίας και ειδικά η αύξηση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού κατά 30% περιόρισαν σε σημαντικό βαθμό τις απώλειες του ομίλου από το πλήγμα στη ρωσική και στην ουκρανική αγορά.

Υπενθυμίζεται, ωστόσο, ότι ο όμιλος συνεχίζει να δραστηριοποιείται στις δύο παραπάνω αγορές, έστω και εάν πλέον στη Ρωσία παράγει τοπικά σήματα, μετά την απόφαση της Coca-cola Company να αποχωρήσει από την εν λόγω χώρα, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών επιχειρήσεων. Από την άλλη, η αύξηση του κόστους παραγωγής προκάλεσε μείωση του συγκρίσιμου λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά 150 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε το 2022 σε 10,1% από 11,6% το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο όμιλος, το κόστος παραγωγής ανά κιβώτιο αυξήθηκε το 2022 κατά 17,7% σε σύγκριση με το 2021.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC AG, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν το 2022 σε 9,19 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 28,3% σε σύγκριση με το 2021. Εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε στο 22,7% σε οργανική βάση. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων ήταν της τάξης του 12,4% (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας), οφειλόμενη κυρίως στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ενεργειακά ποτά, αλλά και στον καφέ, στον οποίο πλέον ο όμιλος δίνει ιδιαίτερη έμφαση. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 24,2%, όμως τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 624,9 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 8,1%.

Ειδικά στην Ελλάδα ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,1%. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού, η οποία κατέγραψε καλές επιδόσεις, καθώς η κατανάλωση στο κανάλι εκτός σπιτιού παρουσίασε ανάκαμψη. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενηλίκους, ενώ τα ενεργειακά ποτά σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20%-30%.

Για το 2023 ο όμιλος αναμένει οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 5%-6%, μεταβολή των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση από -3% έως 3%, ενώ επισημαίνει ότι τα τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του ομίλου θα επηρεαστούν αρνητικά κατά 2535 εκατ. ευρώ από την επίδραση μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του ομίλου, λόγω μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται η ανάπτυξη της αγοράς της Αιγύπτου, η οποία προστέθηκε στον όμιλο το 2021, μια αγορά με πολλές προοπτικές αλλά και πολλές προκλήσεις, η περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας του καφέ, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών του ομίλου τόσο για τις πωλήσεις προς τους καταναλωτές όσο και προς τους πελάτες χονδρικής και η αξιοποίηση των δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων.

Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο εξαγορών κατά τη διάρκεια του σχολιασμού των αποτελεσμάτων με τους αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-cola HBC AG, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, ανέφερε: «Κοιτάζουμε ευκαιρίες που είναι σωστές από οικονομικής και στρατηγικής άποψης. Αξιολογούμε μερικές ευκαιρίες». Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις εκτιμήσεις του για τις επιδόσεις στη Ρωσία, ο ίδιος τόνισε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθεί τι μερίδιο θα έχει έπειτα από 12 μήνες σε μια αγορά κατακερματισμένη.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Coca-Cola: Αύξηση 11,9% στα λειτουργικά κέρδη – Προτείνει μέρισμα 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Coca Cola 3Ε: Μπαίνει στην κατηγορία της μπύρας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News