BUSINESS & FINANCE

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Συμφωνία των βασικών μετόχων για την εισαγωγή στο ΧΑ

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Συμφωνία των βασικών μετόχων για την εισαγωγή  στο ΧΑ

Σε καταρχήν συμφωνία έχουν έρθει οι δύο βασικοί μέτοχοι της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) για τις βασικές παραμέτρους εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Αν και υπάρχει ακόμα ένας αριθμός κρίσιμων λεπτομερειών που πρέπει να αποσαφηνιστεί, και ο οποίος αφορά κυρίως σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης μετά την εισαγωγή, εκτιμάται πως είναι εφικτό το σύνολο των εκκρεμοτήτων να αρθεί εντός των πρώτων εβδομάδων του Ιανουαρίου και να προχωρήσει η σύνταξη   Ενημερωτικού Δελτίου της εισαγωγής ώστε να πάρει το δρόμο του προς έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Διαδικασία που εκτιμάται πως, εκτός απροόπτου, θα μπορούσε να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου.

Μέτοχοι του ΔΑΑ, εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% ποσοστό και το οποίο θα διατεθεί κατά την δημόσια εγγραφή, είναι ακόμα το Υπερταμείο (με 25% το οποίο και θα διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιο του), οι Avi Alliance GmbH (26,7%) και Avi Alliance Capital GmbH (13,3%), αμφότερες συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%).

Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία μεταξύ δημοσίου και PSP Investments (που ελέγχει συνολικά το 40% και το management) προβλέπει το δικαίωμα της δεύτερης να αποκτήσει, κατά την εισαγωγή των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στο χρηματιστήριο, ένα επιπλέον ποσοστό 10% αλλά με σημαντικό όμως υπερτίμημα (premium) σε σχέση με την τιμή της μετοχής που θα διαμορφωθεί κατά την δημόσια εγγραφή. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς η κεφαλαιοποίηση που μπορεί να πετύχει η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κινείται στην περιοχή των 3 δισεκατομμυρίων. Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως οι υψηλές διαχρονικά μερισματικές επιδόσεις του σε συνδυασμό με τις προοπτικές ανάπτυξης και το επιτυχημένο track record του management όπως και την παράταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 που ψηφίστηκε το 2019, μπορούν να διασφαλίσουν ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από θεσμικούς όσο και από ιδιώτες επενδυτές.

Αυτό σημαίνει πως τα έσοδα του δημοσίου από την δημόσια εγγραφή, αν συνυπολογιστεί και το premium για το 10%, μπορούν να προσεγγίσουν ή και να ξεπεράσουν τα επίπεδα του ενός δισεκατομμυρίου. Παράλληλα το Δημόσιο θα διατηρήσει ένα ποσοστό της τάξης του 25% που θα παραμείνει στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου και το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να αξιοποιηθεί αφού θα είναι πλέον εισηγμένο στην ελεύθερη αγορά. Εκ των βασικών επιχειρημάτων υπέρ της δημόσιας εγγραφής έναντι της πώλησης μετοχών μέσω διεθνούς διαγωνισμού άλλωστε είναι το γεγονός ότι με αυτό το μοντέλο ιδιωτικοποίησης θα προσλάβει μετρήσιμη αξία η υπόλοιπη συμμετοχή του Δημοσίου. Ωστόσο η δημόσια εγγραφή υιοθετήθηκε και για να ενισχυθεί η ελληνική κεφαλαιαγορά αλλά και για βα θα δοθεί η δυνατότητα στο ευρύτερο ελληνικό επενδυτικό κοινό να συμμετάσχει στο success story του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος αποτελεί κινητήριο μοχλό των οικονομικών αποτελεσμάτων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Το 2019, τελευταίο έτος πριν από την πανδημία, τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ ανήλθαν στα 506,7 εκατομμύρια, τα κέρδη EBITDA στα 336,6 εκατομμύρια και τα προ φόρων κέρδη στα 224,9 εκατομμύρια.

Είναι χαρακτηριστικό ίσως πως το αεροδρόμιο της Αθήνας πριν από λίγες εβδομάδες αναδείχθηκε ως το κορυφαίο στην Ευρώπη στην κατηγορία των αεροδρομίων με 25-40 εκατομμύρια επιβάτες, για τη συνολική λειτουργία του κατά την περίοδο της πανδημίας, αλλά και για την υλοποίηση πρωτοποριακών ψηφιακών υπηρεσιών για το επιβατικό κοινό και τη σταθερή προσήλωσή του στους στόχους του για το περιβάλλον στο πλαίσιο του θεσμού Best Airport Awards του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων – ACI Europe.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Δεύτερο κύμα αναβάθμισης των ελληνικών αεροδρομίων

Χρηματιστήριο Αθηνών: Κίνητρα για IPOs και αύξηση των συναλλαγών

Αρχές του 2023 η εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο ΧΑ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News